Uštedite dok kupujete i pripremate hranu

Štednja prilikom kupovine i pripreme hrane nikako ne treba da bude na uštrb kvaliteta. Ipak, ponekad zaista uludo potrošimo novac iako smo mogli pametnije da ga rasporedimo. Evo i kako:

ODREDITE PORCIJE

Prema jednom istraživanju, nutricionisti su utvrdili da je u jednoj porciji dovoljno 90 grama mesa. Ako pripremate ručak ili večeru, računajte da meso treba da zauzima oko četvrtine tanjira. Pravilnim rasporedom hrane štedite na novcu i održavate liniju. 

BIRAJTE MESO

Kvalitetni komadi čistog mesa uvek su skuplji, a oni koji su povoljniji su idealni za čorbice, soseve ili neke druge kombinacije. Planirajte obroke unapred i kupujte raznovrsno meso. Tako možete i da uštedite.

TESTENINA I PIRINAČ

S ostacima povrća ili mesa lako možete da napravite salatu s pirinčem ili testeninom. Tako imate gotov obrok za idući dan, a uštedeli ste novac jer ste iskoristili ostatke od ručka.

POVRĆE

Ponekad imamo nekoliko komada raznog povrća koje ne znamo da iskoristimo, pa ga bacimo. Međutim povrće može izvrsno da se iskoristi u raznim varivima ili uz meso i priloge poput pirinča ili testenine. Isprobajte razne kombinacije i možda pronađete novi omiljeni recept. 

KUVAJTE ZA DVA DANA

Ručak za dva dana redovna je praksa u mnogim porodicama gde majke i supruge rade puno radno vreme. I to je način uštede jer se hrana ne baca.

PONESITE RUČAK

Ponesete li ručak na posao, takođe ćete sigurno uštedeti jer su meniji u kantinama i restoranima skuplji. Imate li ostatke od ručka, ponesite ih na posao za sledeći dan i nešto eventualno pridodajte.

ODLAGANJE VOĆA I POVRĆA

Možda nemate tu naviku, ali ako voće i povrće koje treba da stoji u frižideru zatvorite u plastične kesice, duže će trajati i zadržati svežinu. Zato bi bilo pametno da uvedete tu praksu i na taj način uštedite neki dinar, piše T portal. 

ČUVANJE KUVANE HRANE

Takođe pazite da kuvanu hranu pravilno odlažete jer nema vajde ako se pokvari, pa ste tako prisiljeni da bacite ceo ručak.

Izvor: S media