Madona danas slavi 63. rođendan! Pop-kraljica je unela revoluciju u modu i muziku i proslavila korsete sa šiljatim grudnjacima

Kraljica popa puni 63 godine, a njen uticaj na muziku i modu i danas je snažan kao i pre 39 godina, kada je tek stupila na scenu. Nijedna pevačica nikada nije imala više hitova na prvim mestima top lista, niti je ijedna toliko promenila poimanje mode i ujedno scenske kostime unela u svakodnevni žiovt.

Madona, foto: Profimedia
Madona, foto: Profimedia
.

Rođena kao Madona Luiza Čikone, već od najranijeg uzrasta pokazivala je zanimanje za umetnost, uverena da će biti "samo" plesačica.

Tek kada je ušla u svet zabave, shvatila je da više naginje glumi i muzici. Iako je danas većini publike poznata kao jedna od najpopularnijih pop pevačica svih vremena, Madona je i glumica, a za svoju ulogu Evite Peron primila je i nagradu Zlatni globus.

Ali muzika je bila njena veća ljubav, a kada je 1983. objavila prvi album i publici predstavila do tada neviđen način odevanja jedne pevačice, zauvek je promenjeno lice muzike, ali i mode.

Naime, još davne 1984, kada se prvi put pojavila u muzičkom spotu prikazanom na MTV-u, bilo je jasno da je reč o ženi koja se ne libi da bude drugačija.

U svojim spotovima za pesme „Lucky Star“ i „Borderline“ nosi svoju verziju punk-suknje, mrežasti top kroz koji se nazire grudnjak, crne čipkane rukavice, obilje plastičnih i gumenih narukvica, nakit s religijskim simbolima, trake u kosi i vrlo upadljivu šminku.

Madona je sinonim ženske revolucije u svetu muzike i mode.

Upravo su takav način oblačenja počele da slede hiljade mladih devojaka, a sva ta garderoba je imala vrlo prihvatljive cene.

Kao što je u svojim intervjuima Madona često isticala, nikada joj nije bio cilj da postane modni uzor, jer je ona takvu odeću nosila privatno, kao i njene prijateljice, najpre zbog lake dostupnosti i niskih cena.

Kada se pak na dodeli MTV-jevih nagrada godinu dana kasnije pojavila u venčanici i pevala pesmu „Like a Virgin“, postavila je nove rekorde u kostimografiji, ali i kontroverznosti. Zbog svega toga njeni fanovi su je još više zavoleli.

Iako je i sama imala autentičan stil odevanja i privatno, inspiraciju za svoje nastupe i muzičke spotove često je tražila i u drugima. Na primer, Merlin Morno i Marlen Ditrih bile su omiljena lica kojima se uvek vraćala. Merlin joj je često služila kao inspiracija za modne kombinacije s dominantnom belom bojom i dijamantima, dok je u Marleni potražila androgin look u odelima ispod kojih je virio donji veš.

Madona, foto: Profimedia
Madona, foto: Profimedia
.

Korset kao nijedan drugi

Ipak, ono što je postao njen zaštitni znak svakako su bili korseti sa šiljatim grudnjacima (tzv. bullet bra). Njih je izradio Žan Pol Gotije, inače poznat kao dizajner koji u svoje kreacije unosi fetišističku notu. Jedan od njih, nježno ružičaste boje, Madona je prvi put nosila 1990. u Japanu na svojoj svetskoj turneji Blonde Ambition.

Tim korsetom, ali i onima nakon njega, Madonna je promenila shvatanje donjeg veša kao odevnog predmeta koji se mora nositi samo ispod odeće.

Taj trend se proteklih nekoliko sezona opet vratio na modnu scenu. I danas su prodavnice prepune tzv. slip on haljina s čipkom, nalik spavaćicama, kao i raznih korseta i majica na bretele za koje sami možemo da odlučimo da li ćemo ih nositi kao donje rublje ili kao garderobu za napolje.

Upravo je to Madonna i htela da postigne – dati devojkama mogućnost da same odlučuju o tome kako će izraziti svoju ličnost.

A to je uspevala i decenijama kasnije. I Lejdi Gaga i Keti Peri su u svojim scenskim kostimima su pronašle inspiraciju upravo u Madoninim kultnim korsetima, a ujedno su se njegove verzije pojavile i nebrojeno puta na malim ekranima.

Novac nije presudan za stil

Nakon te kultne saradnje s Gotijeom usledile su i brojne druge s prestižnim dizajnerskim imenima, kao što su Dolče i Gabana, Versaće, Stela Mekartni, Živanši i drugi, ali je jednako rado nosila i odevne predmete do tada nepoznatih dizajnera koje je vinula u modno nebo.

Međutim, shvatajući da mlade devojke i žene koje slušaju njezinu muziku najčešće ne mogu da priušte sebi tako skupocene komade odeće, Madona je početkom 2000-ih sarađivala s brendovima ulične mode i time pokazala da za stil nije nužno imati mnogo novca. Uostalom, tako je i počela svoju karijeru.

Danas, kada puni 63 godine, nije ništa manje zanimljiva nego ranije. Ono što je unela u modu pamti se i decenijama kasnije, a trendovi poput spomenutog nošenja donjeg veša kao odeće za ulicu vratili su se na velika vrata.

Iako mnogi njene modne odabire smatraju kontroverznima, nema sumnje da iza njih stoji i originalnost i velika doza hrabrosti, posebno u vreme kada je tek započela da stvara svoju karijeru i ime.

Zahvaljujući njenom uticaju žene su mogle da se izraze na neke sasvim nove načine. Madona je, nema sumnje, napravila svojevrsnu revoluciju kada je reč o ženama, modi i muzici.