Svakodnevno jedete salatu? Evo šta se sve događa vašem organizmu u tom slučaju!

Salata je verovatno jedno od prvih jela koja vam padaju na pamet kada neko spomene zdravu ishranu. Osim toga, ona je odavno prestala da bude dosadna pa osim što je reč o paleti šarolikog voća i povrća, sada podrazumeva i zdrave verzije preliva, kao i različite semenke.

Salate nikad dosta, foto: Depositphotos/ArturVerkhovetskiy
Salate nikad dosta, foto: Depositphotos/ArturVerkhovetskiy

Ipak, čini se da mnogi i dalje ne shvataju u potpunosti koliko je salata zdrava za njih. Zato je portal "The List" izdvojio nekoliko promena koje se događaju u organizmu kada u svaki obrok uključite i porciju salate.

1. Obogatićete ishranu zdravim mastima

Nekada nam je konvencionalna nauka govorila da po svaku cenu izbegavamo da jedemo masnoću jer je to loše za nas, ali prema dr Dejvidu Ludvigu, profesoru nutricionizma na "Harvard School of Public Health", to nije bio najbolji pristup.

"Usredsređeni smo na smanjenje unosa masti poslednjih 40 godina, a to nas je poslalo u potpuno pogrešnom smeru u pogledu gojaznosti i dijabetesa", zaključio je u intervjuu za "Time".

Dakle, kada pravite svoje salate, obavezno dodajte u njih neke zdrave masti koje su dobre za vaše zdravlje, složio se Džejmi Hiki, sertifikovani lični trener i nutricionista.

"Nekoliko kašika sirovih ili pečenih semenki bundeve, suncokreta ili mlevenog lana, kao i čia semenke, povećaće vaš unos dobrih masti", rekao je za "The List".

2. Povećaćete unos vlakana

Unos vlakana je nužan za pravilan rad metabolizma, a upravo vam redovna konzumacija salate može pomoći u tome.

"Konzumiranje hrane bogate vlaknima pomaže bržem pomeranju sadržaja u debelom crevu", objasnila je Andrea Berez, dijetetičarka.

Namirnice bogate vlaknima, koje bi trebalo da uvrstite u svoje salate, jesu: grašak, brokoli, zelena repa, kinoa, smeđi pirinač, sočivo i pasulj.

3. Svakodnevna konzumacija salate pomaže u snižavanju krvnog pritiska

"Ishrana bogata biljnim namirnicama povezana je sa snižavanjem krvnog pritiska. Priznati dijetetičari često savetuju osobama s povišenim krvnim pritiskom da povećaju konzumaciju povrća i smanje konzumiranje životinjskih proizvoda", ističe Kristen Karli, dijetetičarka.

Zato, pobrinite se da vaša salata sadrži namirnice poput lisnatog povrća, repe, bobica, nezaslađenih semenki i pistaća.

4. Smanjiće se nivo holesterola

Kako piše "Healthline", važno je da pažljivo nadgledate nivo holesterola kako biste bili sigurni da ste unutar zdravih granica. U tu svrhu lekari savetuju da ne konzumirate previše zasićenih masti, trans masti i dodanih šećera, jer svi oni mogu da povećaju nivo vašeg lošeg holesterola.

5. Svakodnevna konzumacija salate pomoći će vam u zaštiti zdravlja srca

"Zelena salata sadrži dve ključne hranljive stvari koje pomažu u zaštiti srčanog mišića, folate i vlakna, a pokazalo se da visok nivo folata pomaže u prevenciji moždanog udara i kardiovaskularnih bolesti", ističe nutricionista Džejmi Hiki.

6. Imaćete više energije

"Jedući salatu sastavljenu od povrća siromašnog skrobom, zdravih masti i izvora proteina, konzumirate obrok s malo glikemije koji će vašem telu doneti stalni tok energije umesto uobičajenog energetskog pada koji je povezan s neuravnoteženim obrocima", kaže dijetetičarka Kristen Karli.

Osim toga, svojoj salati slobodno dodajte jabuke, breskve ili bobičasto voće. Takođe, dodajte zdrave masti poput badema, oraha i avokada u umerenim količinama i u potpunosti izbegavajte trans masti.

7. Bolje ćete se nositi sa stresom

Ako želite da smanjite nivo stresa uz pomoć ishrane, konzumranje velikih količina salate može da bude dobra ideja za vas, tvrdi dijetetičarka Hajdi Moreti.

"Vaše telo će moći bolje da se nosi sa stresom zbog ravnoteže proteina i minerala", objasnila je i dodala: "Proteini, vitamini, antioksidanti i masti u salatama neophodni su za stvaranje ravnoteže hormona u našem telu.".

Naravno, salata neće rešiti sve vaše probleme, ali možda vam može pomoći da se malo bolje nosite s njima.

Takođe, iako je ihrana koja obiluje različitim salatama veoma zdrava, valja naglasiti da vaš jelovnik ne sme da se bazira samo na njoj. Nutricionisti se slažu da konzumiranje isključivo salate može da ima i brojne negativne posledice.

Izvor: Index.hr