ČAS POSLA: Ovih 5 namirnica "odneće" suvišne kilograme dok kažete KEKS!

Nesigurnim korakom zagazili smo u prve dane proleća i uprkos pahuljama koje su pokušale da nas uplaše, radujemo se toplijem vremenu. Ipak, pandemija korona virusa, restriktivne mere i više vremena kod kuće, kod mnogih su uticali na pojavu viška kilograma. Ali, ne brinite. Imamo rešenje da za kratko vreme ponovo budete u formi!

Prave namirnice ubrazvaju proces mršavljenja!, foto: Yulia Naumenko/Shutterstock
Prave namirnice ubrazvaju proces mršavljenja!, foto: Yulia Naumenko/Shutterstock

Odlazak na rigoroznu dijetu kako bismo uklonili višak kilograma, brojni nutricionisti nikako ne preporučuju, jer telo na gladovanje neće uzvratiti pozitivno. Ono će najčešće uzvratiti oslabljenim imunitetom, malaksalošću i time postati podložno bolestima. 

Kako biste zavarali neoubuzdan osećaj gladi i telu priuštili čišćenje i to bez dijeta, pomaže pametan odabir zalogaja. Čišćenje tela definitivno je neophodo i uz više kretanja najbolji je izbor za zdrav gubitak suvišnih kilograma.

Banana
Obiluje kalijumom koji pomaže pri uklanjanju viška vode iz organizma, a jedna banana sadrži čak 450 mg ovog elementa. Prirodni šećeri - fruktoza, saharoza i glukoza, odličan su izvor energije za telo, pa konzumirajući bananu zavaravamo lažne osećaje gladi koji nas često dovode do zabranjenih zalogaja koji su uzročnici masnih jastučića, dok su vlakna kojima banana obiluje ključni u ubrzavanju metabolizma.

Žitarice
Cela zrna žitarica su najbolje prijateljice probave, ali i sitosti zahvaljujući obilju dijetalnih vlakana koji smanjuju osećaj gladi. Biljna vlakna u ovsu i ječmu povoljno utiču na smanjenje holesterola, dok sve žitarice sadrže pentoze tj. sluz koja ima laksativno delovanje i reguliše šećer u krvi.

Zeleni čaj
Verni saveznik za kojim valja posegnuti najmanje tri puta dnevno, jer glavni sastojak zelenih listića je katehin. On ubrzava sagorevanje kalorija, a time i masnoća do čak 40 odsto.

Cimet
Omiljeni zimski začin poželjno je što duže zadržati u ishrani. Prstohvat cimeta svakodnevno posut po voću ili u mleku reguliše najveći okidač gladi u telu – insulin. Cimet smanjuje i holestreol u telu.

Mahunarke
Izaberite vašu omiljenu mahunarku i konzumirajte je za glavni obrok nakon kojeg će vas osećaj sitosti pratiti najmanje četiri sata. Naime mahunarke nose nadimak “meso za siromašne” jer sadrže bogat proteinski sastav, nizak glikemijski indeks, od minerala i vitamina tu su gvožđe, kalcijum i magnezijum u visokim količinama. Ubrzavaju metabolizam i rešavaju vas osećaja gladi, piše Elle.