Koliko bakterija živi u poljupcu?

Naučnici su istraživali kako ljubljenje utiče na oralnu floru. Koliko se bakterija razmeni tokom poljubca?

Jedna do dve stotine vrsta bakterija živi u našim ustima i većina nas štiti od infekcija, a samo devet poljubaca dnevno čini da bakterije u ustima jednog para budu gotovo iste, kažu naučnici. Većina ovih bakterija su bezopasne i štite nas od infekcija.

„Želeli smo da istražimo do koje mere partneri dele svoje oralne bakterije i ispostavilo se da što se par više ljubi, veća je sličnost u sadržaju ovih organizama“, izjavio je Remko Kort, iz Holandske organizacije za primenjena naučna istraživanja.

Dvadeset i jedan par je učestvovao u ovoj studiji koja je objavljena u naučnom časopisu Microbiome. Volonterima je uziman uzorak pljuvačke pre i posle poljupca koji je trajao 10 sekundi. Rezultati su pokazali da, kada se par ljubi, sadržaj i sastav bakterija u ustima postaje veoma sličan, a za to je potrebno svega devet poljubaca dnevno.

Neke od bakterija koje se mogu naći u ustima su:

Corynebacterium: rod gram-pozitivnih, aerobnih bakterija

Streptococcus: rod gram-pozitivnih okruglih bakterija

Porphyromonas: gram-negativne, štapićaste, anaerobne patogene bakterije

Fusobacterium: anaerobne, gram-negativne bakterije, štapićastog oblika sa zašiljenim krajevima

Leptotrichia: gram-negativne, anaerobne bakterije, ulaze u sastav normalne oralne flore

Neisseriaceae: ovaj rod uključuje dve patogene vrste, odgovorne za gonoreju i meningitis

„Ljubljenje je vid imunizacije, koji omogućava da stvorimo otpor na štetnije mikroorganizme“, rekao je Kort za magazin „Tajm“ i dodao da brojne studije pokazuju da što je velika raznovrsnost oralnih bakterija dobra stvar. S ovog aspekta, ljubljenje je veoma zdrava navika.

izvor: nationalgeographic.rs