Zdravlje

Koje doba dana je najbolje za vežbanje?

Kada vi volite da vežbate? Evo šta kažu stručnjaci, koje vreme je najbolje za fizičku aktivnost...
19.03.2015. - 09:58h

Veliki broj istraživanja je rađen je na temu vežbanja i najboljeg doba dana za fizičku aktivnost. Istraživanja nisu dala konkretan univerzalan rezultat, već su pokazala da je najbolje vežbati u doba dana koji vama najviše odgovara i da je sve više-manje stvar ličnog izbora.

Telo ima svoj unutrašnji sat, poznat i kao cirkadijalni ritam. On predstavlja jedan ciklus koji reguliše fizičke, mentalne i bihevioralne promene koje se događaju u okviru 24 sata. Te promene mogu da utiču na to u koje doba dana ćete hteti da vežbate i koje doba dana je vama najbolje za vežbanje.

Jutarnji tipovi osoba

Jutarnji tipovi osoba definitivno treba da vežbaju ujutru. Istraživanja su pokazala da osobe, koje vežbaju u jutarnjim časovima, ređe preskaču fizičku aktivnost i drže se rasporeda, a takođe bolje upravljaju svojim vremenom tokom ostatka dana. Ako vežbate u jutarnjim časovima, pobrinite se da se pre vežbanja dobro zagrejete. Neke osobe imaju problema s vežbanjem u jutarnjim časovima jer osećaju vrtoglavicu i umor. Najbolje je da vežbate pre doručka, ali ako osećate umor i vrtoglavicu dok vežbate na prazan želudac, pojedite nešto poput banane ili jedne šoljice jogurta.

Noćni tipovi osoba

Vežbanje u popodnevnim ili večernjim časovima može da bude savršeno za opuštanje. Neke osobe smatraju da je vežbanje tokom popodnevnih časova odličan način da se oslobode od stresa i opuste na kraju dana. Veliki broj ljudi vežba u popodnevnim časovima jer tokom jutarnjih časova osećaja napetost u mišićima i ima nizak nivo šećera u krvi. Popodnevno vežbanje je bolje jer ste prirodno razbuđeni, telesna temperatura je povišena i vaše telo je toplije i fleksibilnije. Takođe ćete osećati viši nivo energije jer ste tokom dana normalno jeli i ne vežbate na prazan želudac, što je slučaj tokom vežbanja u jutarnjim časovima.

Nije toliko važno koji je razlog koji vas podstiče na vežbanje. Bilo da je to mršavljenje, oslobađanje od stresa ili neke druge prednosti, važno je da vežbate redovno. Organizujte vreme tako da uvek stignete da vežbate u doba dana koji vama najviše odgovara. Samo male promene u navikama su dovoljne da vaše telo ne ostane uravnoteženo.

Izvor: Centar Zdravlja

Pročitajte i: 

Želite ravan stomak? Ove vežbe su neizostavne!