Zdravlje

5 zamki za gomilanje kilograma. Rešite ih se sada!

Stručnjaci kažu da je “zimsko debljanje” vrlo rizično za zdravlje, jer smo u periodu kraćih dana a dužih noći skloniji da konzumiramo tešku, nezdravu hranu koju, s obzirom da se slabo krećemo, nemamo gde ni da potrošimo. Tako naše telo postaje skladište masnih naslaga, čemu posebno pogoduju ovih 5 loših navika.
29.01.2015. - 11:28h

1. Preterano konzumiranje ugljenih hidrata
Žudnja za njima je posledica je 'zimske tuge', sezonskog afektivnog poremećaja u kome mnogi ljudi duge noći prekraćuju brzopoteznim zalogajima poput slatkiša, kolača i sendviča.
Zamena je jednostavna – voće, povrće, kuvani krompir s malo maslinovog ulja…pomoći će vam da osećate sitost.
Istraživanja su dokazala da omega-3 masne kiseline pozitivno deluju na kardiovaskularni sistem, podižu raspoloženje, daju snagu. Malo lososa ili sardeli i posutih belim lukom, mogu biti sjajni u sendviču.
Šolja tople čokolade u kojoj je udeo kakaa veći od 54 posto podiže nivo HDL kolesterola, i takođe poboljšava raspoloženje.

2. Zatvaranje u kuću i nedovoljno vremena provedenog na čistom vazduhu
Manjak sunčeve svetlosti zimi uzrokuje pad nivoa serotonina, tzv. hormona sreće. Zato mnogi posežu za brzim podizačima energije, poput slatkiša i fast fud hrane.
Takve zalogaje metabolizam ne oprašta! Bar 15 minuta dnevnog izlaganja suncu, ma makar to bilo samo lice i ruke, povećaće nivo D vitamina u telu, a isti učinak ima i konzumiranje plave riba.

3. Previše gledanja televizije
Istraživanja sprovedena na univerzitetu u Vermontu u kojem je učestvovalo preko 100 osoba, a čija je težina merena svake nedelje tokom zime, donela je zanimljive podatke. Naime ispitanici su dve nedelje proveli gledajući TV preko 5 sati dnevno, naravno uz grickalice, a potom dve nedelje po 3 sata i bez grickalica. Dokazano je da su u periodu zabrane u proseku sagoreli dodatnih 119 kalorija na dan. Trik je jednostavan - ukoliko se odlučite da TV gledate duže, zaposlite ruke peglanjem ili pranjem suđa jer na taj način nećete imati potrebu da zaposlite usta.

4. Nedovoljan unos vode
Zimi smo skloniji da umesto za vodom u trenucima žeđi posegnemo za raznoraznim napicima punim šećera. Hladno vreme umanjuje želju za običnom vodom, ali zaslađena s malo meda ili sa par kapi limuna, voda može biti itekako ukusna i zdrava.
Ispijanje vode umanjuje želju za masnim namirnicama, a povećava potrebu za voćem i povrćem. Suprotan efekt izazivaju
gazirana pića koja povećavaju želju za masnijom i nezdravom hranom koja uzrokuje kilograme viška.

5. Zaobilaženje zelenog na tanjuru
Omiljeno sveže povrće brojnih u zimskom periodu nije deo tanjira, tikvice, paprike, krastavci su zdravi zalogaji na koje valja sačekati do proleća. Mnogi se ne trude da nađu zamenu, već u zimskom periodu jedu damo krompir i meso, što je potpuno pogrešno i ostavlja najveći trag na kilaži.
Brokuli, prokelj, kupus, svekla…samo su neki od junaka koji u sebi sadrže malo kalorija, obilje vitamina, minerala i vlakana koji se najbolje bore protiv taloženja masnoća.

Dva sastojka ekspresno skidaju masne naslage!

Efikasni načini da smanjite apetit

Izvor: zadovoljna.hr