Zdravlje

Može li nam kafa pomoći da sagorimo masne naslage?

Kafa kao što je poznato sadrži kofein koja je najčešće korišćena psihoaktivna supstanca na svetu. Danas vam otkrivamo kakvog uticaja ima kafa na sagorevanje masnih naslaga na telu.
03.05.2014. - 10:41h

Kofein je danas najkomercijalnija supstanca među suplementima koji sagorevaju masti i to sa veoma dobrim razlogom – verovali ili ne kafa pomaže da se masti iz tkiva pokrenu i ubrzava metabolizam, a sve to ide u korist gubitka neželjenih kilograma.

Kafa kao stimulans

Kafa nije samo zagrejana tamna voda, supstance koje sadrži zrno kafe čine je veoma efektnim napitkom za ubrzavanje metabolizma. Evo i koje su to supstance:

Kofein – stimulans centralnog nervnog sistema.
Teobromin i teofilin – supstance povezane sa kofeinom koje takođe imaju stimulišući učinak.
Hlorogenska kiselina – jedna od biološki aktivnih supstanci koja umanjuje apsorpciju ugljikohidrata u organizam.

Ipak, najvažnija od svih navedenih supstanci je kofein koji je veoma snažan i predmet je mnogih istraživanja. Uticaj kofeina na mozak jeste taj da blokira inhibitore neurotransmitera dopamina i norepinefrina.

Kafa pokreće masti iz masnog tkiva

Kofein, kako smo već naveli stimuliše nervni sistem koji šalje direktne signale masnim ćelijama da rastavaraju masti. Pored toga kofein povećava nivo hormona epinefrina u krvi koji je poznatiji pod nazivom adrenalin. Epinefrin putuje kroz krvotok do masnog tkiva i šalje signale da se masti rastvore i otpuste u krv. Na ovaj način kofein pomaže da se masti i masnog tkiva pokrenu i postanu dostupne za upotrebu kao masne kiseline u krvi.

Kofein ubrazava metabolizam

Koliko kalorija sagorimo u mirnom stanju naziva se odmaranje metabolizma, a što je metabolizam brži lakše gubimo kilograme i možemo jesti više bez bojazni od debljanja. Istraživanja su pokazala da kofein ubrzava metabolizam za 3,11 odsto, a sa većom dozom ovaj procenat se gotovo uduplava.

Nažalost, ovo ubraznje metabolizma je puno veće kod mršavijih ljudi, čak 29 odsto, dok je kod gojaznih poboljšanje za svega 10 odsto. Istraživanja su pokazala da kofein ima slabiji efekat i na metabolizam starijih ljudi.

Pored ubrzanja metablizma kofein se pokazao veoma korisnim i kod poboljšanja atletskih performansi za čak 11-12 odsto.

Kafa i gubitak kilograma dugoročno gledano

U celoj ovoj priči postoji jedna zakčkoljica koja nam može poništiti gotovo sve što smo do sad naveli, a to je da ljudi s vremenom postaju imuni na kofein. Kratkoročno gledano kofein zaista podstiče ubrzanje metabolizma i pospešuje topljenje masnih naslaga, ali s vremenom, kada ljudi postanu imuni na njegove supstance on jednostavno više ne deluje na taj način. Pozitivno je to što ispijanje kafe može da nam smanji apetit i na taj način potpomogne gubitak kilograma, ako se to uopšte može klasifikovati kao dobro.

Ispijanje kafe zaista ima svoje beneficije i može nam obezbediti dnevnu dozu antioksidanata, ali veoma je važno da birate kvalitetne brendove koji koriste organski uzgojena zrna kafe i da naravno ne preterujete sa njenom konzumacijom tokom dana.