Zdravlje

Možda ste mislili da su OVO najbolje poze za spavanje, ali ISTINA je potpuno drugačija

Svako ima svoj omiljeni položaj za spavanje. Neko voli da se sklupča, neko da se razbaškari po celom krevetu, neko na leđima, neko na stomaku, a evo šta doktori kažu - koja je najbolja, a koja najgora poza za spavanje kada je u pitanju zdravlje čoveka?

14.10.2021. - 08:09h
U kom polođaju vi spavate?
U kom polođaju vi spavate?foto: VH-studio/Shutterstock

Ljudi najčešće spavaju u nekom od četiri osnovna položaja – okrenuti na stranu, sklupčani u položaj fetusa, na stomaku ili na leđima.

Evo kako svaki od njih utiče na naše zdravlje.

Položaj fetusa

Ta poza našem nervnom sistemu može da signalizira da smo u grču ili nekoj borbi i da nije bezbedno da zaspimo. Stručnjaci savetuju spavanje u otvorenom položaju, jer pomaže da se se pravilnije i lakše diše.

Na boku

Spavanje na jednoj strani tela je najbolji položaj u kojem možete da zaspite. Lekari savetuju da se u ovom položaju koristi dva jastuka, jedan koji ćete staviti pod glavu, a drugi uz telo. Iz neurološke perspektive i perspektive mišića, kao i disajnih puteva, to je najbolji izbor - smatra dr Ron Erlih i dodaje da je za probavu bolje spavanje na levoj strani.

Na stomaku

Spavati na stomaku je najgori izbor. U ovom položaju mišići glave, vrata i vilice su pod stalnim pritiskom, napregnuti su, što može dovesti do bolova u ovom delu tela. Takođe bol se može odraziti i na donji deo leđa i karlicu. Zamislite ceđenje mokrog peškira – to je otprilike ono što se događa s vašim mišićima i zglobovima dok spavate na stomaku - opisuje dr Erlih.

I Šelbi Haris, stručnjak za spavanje i profesor na Medicinskom fakultetu Albert Ajnštajn, napominje da spavanje na stomaku pravi nepotreban pritisak na celo telo, piše Večernji.hr.

- Verovatno ćete se probuditi ukočeni i utrnuli, a to može da poveća mogućnost bolova u mišićima i zglobovima - kaže.

Na leđima

Prema mnogim stručnjacima, upravo je spavanje na leđima najbolji izbor za dobro zdravlje i kvalitetan san.

- Dobro je spavati na leđima sa glavom, vratom i gornjim delom leđa u malo podignutoj poziciji. To pruža odmor za ramena i kičmu, a takođe, pomaže kod refluksa, kada se želudačna kiselina vraća u jednjak - navodi dr Mark T. Braun.