Zdravlje

Hoćete li smršati ako na spavanje odete gladni? Evo odgovora!

Odlazak u krevet s osećajem gladi ne utiče isto na sve osobe. Gladovanje nije lako, ono može da stvori ozbiljne zdravstvene probleme, ne samo fizičke, već i psihičke prirode. Stručnjaci su otkrili šta se u našem telu događa ukoliko na spavanje odemo gladni.

10.09.2021. - 08:16h
Da li ćemo smršati ako gladni idemo u krevet?
Da li ćemo smršati ako gladni idemo u krevet?foto: Nicoleta Ionescu/Shutterstock

1. MANJAK SNA

Glad je stanje koje mozak drži u stanju pripravnosti i neda mu da uđe u stanje dubokog sna, tvrdi dijetetičar Vesli Delbrdž. Uostalom, glad će umanjiti i trajanje sna jer ćete gladni teže zaspati.

2. POVEĆANJE TELESNE TEŽINE

Pad nivoa šećera u krvi može da prouzrokuje glad koja će vas može naterati da posegnete za prvim što vam dođe pod ruku, a takva će hrana dovesti do povećanja telesne težine. Spavanje s praznim želucem poremetiće i nivo šećera u krvi koje će na kraju imati loš uticaj na vaš metabolizam. Stoga se preporuča grickanje kockice tamne čokolade ili šake oraha koji će vas držati sitima do jutra.

3. GUBITAK MIŠIĆNE MASE

U nedostatku nutrijenata čije će proteine telo preraditi u mišiće, energija gladnog tela počeće da ih crpi iz mišića, tvrdi Europsko društvo kardiologa. Takođe, dugotrajne faze gladi tokom sna loše utiče i na najvažniji mišić čoveka, na srce.

4. MANJAK ENERGIJE

Stvaranje energije je proces koji se dešava tokom celog dana unutar našeg tela. U nedostatku proteina taj proces se usporava, što za posledicu može imati manjak energije. Univerzitet na Floridi analiziralo je nivo energije onih koji su pre sna konzumirali 30 grama proteina i oni koji to nisu učinili. Nalazi su pokazali kako su oni koji su konzumirali proteine imali visok nivo energije dok oni koji su spavali gladni nisu.

5. MRZOVOLJA

Univerzitet Kembridž potvrdio je da glad izaziva rast nivoa hormona koji reaguju na ponašanje. On ima uticaj na delove mozga koji inače kontrolišu ljutnju. Na taj način glad može da prouzrokuje ovo negativno osećanje.

6. PRIDRŽAVANJE OBROKA

Odlazak u krevet iako ste gladni ne mora uvek biti loša stvar, smatraju stručnjaci. Ono što je važno jeste to da nakon što se probudite pojedete konkretan obrok koji će po mogućnosti biti sastavljen od velikog udela proteina i vlakana.

7. MRŠAVLJENJE

Kasnovečernji obroci mogu dovesti do povećanja telesne težine. Večera u kasne sate dovešće vas do nadutosti koja će zatim povećati insulin i glukozu u krvi. Neaktivno telo će stoga te dodatne kalorije prerađivati u masti. Stručnjaci predlažu da između doručka i večere traje post od 12 sati, prenosi Ordinacija.hr.