Zdravlje

OVO treba jesti tokom VELIKIH VRUĆINA! Nutricionisti savetuju koja namirnica je ubedljivo najbolja!

Poslednjih dana smo svedovi značajne promene klime. Temperature koje dosežu 39. podeok počinju da ne budu retkost, a jedan od problema koji nas muči je svakako zdrava ishrana tokom tropskih vrućina.

24.07.2021. - 08:41h
frižider
frižiderfoto: Depositphotos/Nikodash

Jela koja se ne kuvaju posebno su popularna tokom letnjih vrućina. Kada je temperatura visoka obično imamo smanjen apetit, a nutricinosti tvrde da je paradajz idealna namirnica kada u tropskim okolnostima.

"Posebno kada su temperature visoke, paradajz se mora naći u jelovniku. Bogat je vitaminima A, C, B3 i B6. Obiluje magnezijumom koji pokreće mišiće, a odličan je i za srce", tvrdi američka nutricionistkinja Laura Manganijelo i dodaje da je najbolji u kombinaciji s maslinovim uljem.

Još jedna prednost paradajza je što ima malo kalorija. Čaša soka od paradajza ima tek oko 60 kalorija, a unećete i odličnu količinu kalcijuma, vitamina C , gvožđa, piše espreso.co.rs.

Ovi neverovatno jednostavni recepti za paradajz ne zahtevaju kuvanje i zato su najbolja opcija da prođete kroz vruće dane bez stajanja uz šporet.

Paradajz sendvič

Napravite sendvič sa paradajzom i hlebom i dodajte sastojke po vašem izboru, kao što je senf ili avokado.

Salate

Tradicionalna salata od paradajza može biti još ukusnija ako u nju dodate breskvu lubenicu, mocarelu u bosiljak. Dajte mašti na volju i poigrajte se sa ukusima.

Sok od paradajza

U isceđen paradajz dodajte začinsko bilje. Stimuliše rad creva i sprečava napade gladi i želju za hranom. Nutricinosti tvrde da hrana koja ima oštar i kislekast ukus snažnije utiče na naše čulo ukusa i čini da ostajemo duži siti.