Zdravlje

Rešite problem otečenih nogu za samo 7 dana: Tajna se krije u konzumiranju ovih namirnica

Oticanje nogu leti veoma je česta pojava, koja nastaje kao posledica toplog vremena i temperatura koje idu i preko 30 stepeni Celzijusa. Otoci se često javljaju u predelu stopala i članaka. Iako ovo stanje najčešće ne izaziva bol, ne povećava rizik od drugih oboljenja i nije razlog za preteranu zabrinutost, ne može se poreći da nije baš prijatno videti stopala koja "kipe" iz papuča. Još gore je ako obuću uopšte ne možete da obujete.

08.07.2021. - 08:30h
Oticanje nogu tokom leta
Oticanje nogu tokom letafoto: Albina Gavrilovic/Shutterstock

Da biste se rešili ovog problema potrebno je da ishranu prilagodite letnjim vrućinama, ali i da povedete računa o adekvatnoj hidrataciji organizma.

Članci i stopala otiču kad se tečnost, kojoj je inače mesto u kapiralima, akumulira u našim tkivima – to se zbog gravitacije dešava upravo u delu tela koji je najbliži zemlji. Lečenje prvenstveno zavisi od uzroka, a ukoliko se borite s oticanjem koje nije izazvano ozbiljnijim tegobama, možete ga sprečiti na nekoliko načina:

Ako dugo sedite na radnom mestu, napravite pauzu kako biste malo protegli noge.

Vežbajte da biste poboljšali cirkulaciju, a kod kuće, dok ležite, možete podići noge u visinu srca – držite ih tako bar trideset minuta dnevno (ne morate odjednom).

Inače oticanje nogu od sedenja, sve više muči i mlađe ljude, čiji su poslovi sve pasivniji i zahtevaju višečasovno sedenje i gledanje u računar, pri čemu su i slabo fizički aktivni.

Ukoliko ste pušač, ostavite cigarete i potrudite se da regulišete vašu telesnu težinu ako imate višak kilograma, jer ćete tako oslabiti pritisak kojem je izložen upravo donji deo tela.

Pravilan izbor odeće takođe je važan – nemojte nositi pantalone koje vas stežu u predelu butina.

Ako imate otekla stopala smanjite unos kuhinjske soli.

Ako konzumirate previše kuhinjske soli, tkiva će posegnuti za tečnošću kako bi se uspostavio balans elektrolita u telu. Zbog toga bi unos soli u organizam trebalo svesti na najmanju moguću meru – tj. najbolje je potpuno izbaciti kuhinjsku so iz upotrebe, tj. zameniti je sa košer ili himalajskom solju.

Pijte bar osam časa vode svaki dan

Ovo pravilo naročito važi za leto , kada je oticanje nogu i najčešće, mada i za svaki drugi period godine. Voda pomaže detoksicikaciju organizma i stimuliše izbacivanje viška natrijuma, ali i kofeina, koji takođe može izazvati otečene noge i stopala. Većina industrijski prerađenih namirnica sadrži velike količine soli i drugih štetnih aditiva, pa stoga jelovnik bazirajte isključivo na svežim i proverenim namirnicama. Preporučuje se hrana bogata gvožđem i vitaminima B kompleksa, poput morskih algi i zelenog lisnatog povrća, naročito kelja i spanaća.

KOJA HRANA SPREČAVA OTICANJE STOPALA

Ako vas muče otekla stopala, u ishranu uvrstite voće i sezonsko povrće, dobre diuretike, s tim što se morate posavetovati s lekarom ukoliko uzimate medikamente koji deluju na isti način. Dobar izbor su cvekla, grožđe, boranija, bundeva i ananas.

Praziluk, beli i crni luk, peršun i maslinovo ulje trebalo bi da budu nezaobilazni dodaci jelima u vašoj kuhinji jer će smanjiti oticanje nogu leti. . Namirnice koje sadrže antioksidanse takođe su dobri saveznici, stoga jedite bobičasto voće, paradajz i slatku papriku. Masne svinjske odreske zamenite ribom bogatom omega-3 masnim kiselinama ili živinskim mesom.

KAKO SPREČITI OTICANJE NOGU ZA 7 DANA

Pripremili smo vam izvanredan sedmodnevni jelovnik, koji će sprečiti oticanje nogu i zglobova, ali samo ukoliko ga se striktno pridržavate.

Napomena: hronični bubrežni i srčani bolesnici, dijabetičari, astmatičari, trudnice i dojilje, kao i starije osobe, mogu da primenjuju ovaj dijet plan, samo po preporuci lekara!

Ponedeljak:

Doručak: Kriška integralnog hleba sa humusom i čaša soka od paradajza

Užina : Kriška lubenice

Ručak: Losos sa šampinjonima i zelena salata sa maslinovim uljem i belim lukom

Večera: Pečene paprike sa susamom

Utorak:

Doručak: Ovsena kaša sa suvim kajsijama

Užina: Šaka bobičastog voća

Ručak : Grilovana ćuretina sa spanaćem

Večera : Dinstani šampinjoni i čaša soka od cvekle

Sreda:

Doručak: Energetski šejk od banane i jabuke i šaka bobičastog voća

Užina: Bademi i lešnici

Ručak: Supa od paradajza i skuša sa tofu sirom

Večera: Tunjevina sa paradajzom

Četvrtak:

Doručak: Integralna kifla sa tofu sirom i sok od bobičastog voća

Užina: Grožđe

Ručak: Kuvani pasulj i salata od povrća sa suncokretom

Večera: Salata od piletine, sušama i avokada

Petak:

Doručak: Kinoa sa povrćem

Užina: Dve banane

Ručak: Piletina sa keljom i brokolijem

Večera: Dve kriške integralnog hleba sa humusom i čaša soka od cvekle i kupusa

Subota:

Doručak: Musli od integralnih žitarica po izboru i čaša soka od šargarepe

Užina: Kriška dunje

Ručak: Grilovani losos i salata od lisnatog povrća

Večera : Zapečena bundeva sa smeđim pirinčem

Nedelja:

Doručak: Omlet sa povrćem

Užina: Dve šargarepe

Ručak: Dinstani grašak sa živinskim mesom

Večera: Salata od grejpfruta i avokada

Nakon ovako sprovedene sedmodnevne dijete, sprečićete dalje oticanje nogu oko članaka i zglobova i nećete imati potrebe za uzimanjem medikamenata.

Izvor: Zdrava i lepa