Zdravlje

Šta treba da jedete i šta da uradite pola sata pre obroka da biste ubrzali metabolizam?

Kako ubrzati metabolizam je pitanje na koje većina nas želi da zna odgovor, mahom zbog dobog izgleda, pošto ubrzan metabolizam, po pravilu, garantuje i dobru liniju. Srećom, postoje prirodni načini kako da ubrzamo tok energije u našem telu.

27.06.2021. - 11:30h
Ubrzajte metabolizam
Ubrzajte metabolizamfoto: Billion Photos/ Shutterstock

Unosite dovoljnu količinu tečnosti

Već je poznato koliko je hidratacija važna za celokupno zdravlje, ali i za izgled kože. Pojedine studije su pokazale da ako popijete čašu hladne vode pola sata pre obroka, biće vam manji apetit. Takođe oni koji dan započinju čašom mlake vode sa limunom podižu nivo energije u organizmu.

Unosite proteine, ali pazite i na vremenski razmak između obroka

Nutrcionisti nam savetuju da je bolje da imamo više manjih obroka tokom dana i upozoravaju da gladovanje koje smenjuje obilan obrok najštetnije deluje na metabolizam. Važno je da jedete često (najbolje da razmak između obroka ne bude kraći od tri sata) i da unosite dovoljnu količinu proteina.

Kafu zamenite čajem

Iako većina ne može da zamisli početak dana bez jutarnje kafe nutricionisti ipak predlažu da izaberete zeleni čaj. On je odličan antioksidans, a preporučuje se 2-3 šolje na dnevnom nivou.

Jedite ljuto

Ukoliko volite začinjenu, ljutu hranu, na dobrom ste putu da bez gladovanja svoju linju dovedete do savršenstva. Ljuta hrana ubrzava metabolizam i zato je preporučljivo da je uvede u redovnu ishranu

Spavajte najmanje 7 časova

Dovoljna količina sna je od presudnog značaja za zdravlje. Ako spavate malo metabolizam se usporava i povećava se osećaj gladi. Preporučuje se da odrasli imaju 7-8 sati sna u toku noći, a prema istraživanju, svaka treća osoba spava manje od šest sati. Povećan nivo stresa takođe može da utiče na povećanje apetita.

Izvor: lepa i srecna