Zdravlje

Šta ako nas hrana deprimira?

Da li ste često neraspoloženi i možda čak i depresivni? Proverite šta jedete, jer hrana veoma utiče i na naše raspoloženje.
18.02.2014. - 09:09h

Naučnici tvrde da pravilna i zdrava ishrana može da popravi naše raspoloženje. Poznati nutricionisti Gil Pol i Karen Salivan otkrivaju koja to hrana tako utiče na nas.

Slušajte svoj sistem za varenje

Loše raspoloženje pa čak i depresija može biti posledica konzumiranja hrane od koje vam je loše u crevima i želucu. Ako osećate probleme u tom delu tela, menjajte ishranu – jedite što više celih žitarica i pijte probiotički jogurt.

Smanjite unos kofeina

Mislite da vas kafa diže? U pravu ste, ali samo na kratke staze. Nakon što prestane delovanje kofeina, raspoloženje vam naglo pada i mogu se javiti posledice poput glavobolje. Zato ćete ponovno da popijete kafu da vam bude bolje i tako ulazite u začarani krug. Ista je priča i s alkoholom. Dakle, pokušajte da smanjite unos kofeina ili ga se u potpunosti odrecite.

Povećajte unos vitamina D

Manjak vitamina D u organizmu može prouzrokovati depresiju. Vitamin D uzimamo kroz hranu, ali i izlaganje kože suncu. Međutim, to često nije dovoljno. Obogatite najpre svoju ishranu namirnicama bogatima vitaminom D, a ako to nije dovoljno, uzmite dodatke ishrani.