Zdravlje

Šta doručkujete? Ozbiljno razmislite o ovih 5 namirnica

U proseku, osobe koje doručkuju imaju više energije, aktivnije su na poslu i zdravije se hrane tokom celog dana.

22.10.2020. - 08:10h
Šta doručkujete?
Šta doručkujete? foto: Depositphotos/monticello

Dovoljno je razloga zašto doručak ne bi smeo da se preskače, ali još je važnije da on bude zdrav. Ovo su namirnice koje bi trebalo svako jutro da se nađu na vašem stolu.

1. Grčki jogurt
Grčki jogurt neutralnog ukusa ima tek 60 kalorija, a odličan je kremasti doručak! Uz to će vam dati potrebne proteine, čak dva puta više od običnog jogurta, a prepun je i kalcijuma. Ne preporučuju se oni s dodatim ukusima, jer to znači da ima dodatnog šećera koji ovaj obrok čini mnogo kaloričnijim.

Ako želite da pojedete jogurt s nekim voćnim ukusom, radije dodajte sveže voće po sopstvenom izboru i budite sigurni da ćete pojesti zdrav doručak!

2. Orašasti plodovi
Bogati su zdravim mastima, pomažu da se održi stabilan nivo šećera u krvi duže vreme, a ne izazivaju nagli skok vrednosti glukoze. Zahvaljujući oleinskoj kiselini koja u mozgu budi reakciju sitosti, orašasti plodovi su idealne zdrave grickalice koje će sprečiti napad gladi.

3. Grejp
Crveni i ružičasti grejp bogati su izvor vitamina A i C, a poznato je i da jačaju imunološki sistem, pa su odlični antioksidansi. Osim što će sa svim svojim atributima grejp biti idealan doručak, uz to ima i povoljan učinak na mršavljenje i detoksikaciju, a pola grejpa ima tek 37 kalorija. Uz to, preventivno deluje i na neke hronične bolesti – poput bolesti srca i krvnih sudova, reguliše krvni pritisak i holesterol. 

Pripazite ako koristite neke lekove, jer grejp može da pojača njihov učinak u telu!

4. Jaja
Puna kvalitetnim belančevinama, zdravim mastima i vitaminima (pogotovo B2 i B12), jaja su takođe bogat izvor kolina – esencijalnog nutrijenta za razvoj i funkcije mozga. Namirnice bogate belančevinama postupno otpuštaju energiju i pomažu u izgradnji mišića. Proteini se u organizmu zadržavaju duže od ugljenih hidrata i šećera, pa, osim što ćete pojačati vitalnost, verovatno ćete i manje jesti tokom dana.

5. Laneno seme
Laneno seme bi, prema preporukama, trebalo da se nađe u svakom doručku - od "smoothieja" do činije žitarica, a razlog tome je što su one vrlo bogat izvor omega-3 masnih kiselina. Laneno seme ima orašasti miris i ukus, pa će se zbog toga lako uklopiti čak i u grčki jogurt. Samo dve supene kašike omega-3 masnih kiselina, zadovoljiće naše dnevne potrebe za omega-3 masnim kiselinama, a uz to bogat su izvor vitamina B1, dijetalnih vlakana i mikronutrijenata, piše ordinacija.hr.