Zdravlje

Poboljšajte imunitet: PET trikova za zimu bez prehlada!

Postoji mnogo načina za poboljšanje imuniteta, ali da li su svi podjednako efikasni? Izdvojili smo za vas pet načina koje koriste lekari.

14.12.2019. - 08:10h
Ostanite zdravi tokom zime!
Ostanite zdravi tokom zime!foto: Depositphotos/gpointstudio

1. Stavite beli luk u sve obroke

Da bi namirnica bila "superfood" (proizvod sa visokim sadržajem hranljivih materija), nije potrebno imati prekrasno ime i visoku cenu. Beli luk je odavno poznat kao sredstvo za sprečavanje sezonskih bolesti, a tokom vremena ne gubi te osobine. To je prirodni antibiotik sa antivirusnim, antibakterijskim i antifungalnim osobinama. Poboljšava imunitet, a njegov aktivni sastojak, alicin, oslobađa se 10 minuta nakon seckanja. Zato sačekajte desetak minuta pre nego što beli luk dodate u hranu. Ako vam se ne sviđa miris, potražite dodatke vitamina sa belim lukom.

2. Uverite se da stomak dobro funkcioniše

Već je dokazano da je imuni sistem u direktnoj vezi sa digestivnim traktom. Dakle, potrebno je da održite visok nivo dobrih bakterija u crevima, za koje su korisni probiotici, kao i mlečni proizvodi i kiseli kupus.

3. Pijte čaj od đumbira

Sveži đumbir je moćan antioksidant sa antiinflamatornim i antifungalnim svojstvima. Čaj sa đumbirom pomoći će u otklanjanju prehlade u početnoj fazi, zagrevajući telo iznutra. Pored toga, smanjuje se temperatura i ubrzava eliminisanje toksina iz tela. Uzmite komad korena đumbira i isecite ga ili narendajte. Prelijte vrućom vodom, dodajte parče limuna i sačekajte pet minuta. Možete dodati i kašiku meda.

4. Uzmite vitamin D

Poznato je da telo proizvodi vitamin D pod uticajem sunčeve svetlosti. Shodno tome, u hladnoj sezoni mnogi doživljavaju nedostatak. Vitamin D je veoma važan za imuni sistem, pa čak i za psihološko stanje! Nalazi se u masnim ribama, jajima i nekim žitaricama, ali ne možete dobiti velike doze od hrane. Bolje je piti vitamine.

5. Bavite se sportom

Možda je ovo poslednja stvar koju želite u mračnim zimskim večerima, posebno ako imate čašu vina i seriju na drugoj strani vage... Ali sport ipak pomaže imunitetu! Kod prvih simptoma prehlade, obucite sportsku uniformu i idite na džogiranje. Redovno se bavite bilo kakvim sportom, samo nemojte da preterujete!

Izvor: ŽENSKI Magazin