Zdravlje

Gastro mapa sveta: Nutricionista otkrio koji narod se najzdravije hrani i čije prehrambene navike bi trebalo izbegavati

U nastavku pročitajte zaključak britanskog stručnjaka u kojim zemljama je ishrana zdrava, a u kojim nezdrava.

12.11.2019. - 16:00h
foto: Depositphotos/lightsource

Nutricionista Džordž Hamlin-Vilijams proučavao je prehrambene navike širom sveta i otkrio tajnu mršavljenja.

On tvrdi da voće i povrće treba jesti sedam, a ribu tri puta dnevno.

S obzirom na to da je stopa gojaznosti u Velikoj Britaniji deset puta veća nego u zemljama poput Kine, nutricionista iz klinike "The Hospital Group" u Notingemu počeo je da sa istraživanjem prehrambenih navika kako bi otkrio šta oni rade drugačije. Takođe, analizirao je loše navike nekih zemalja.

Jedan od najzdravijih jelovnika, prema njegovom mišljenju dolazi iz Kine.

Iako jedu sedam porcija voća i povrća dnevno, što je više od preporučene doze, nutricionista smatra kako to ne može loše da utiče na zdravlje.

"Uz tu dozu definitivno imaćete osećaj istosti i energije za ceo dan", kaže Džordž.

Ipak, i Kinezi imaju lošu naviku, a to je dodavanje previše soli.

"U kineskoj kuhinji ima hrane poput sojinog sosa. U njemu je neverovatno visok udeo soli ", rekao je i dodao da previše soli dovodi do visokog krvnog pritiska.

"To može da izazove i moždani, srčani udar i bolesti bubrega", naglasio je.

Pohvalio je i Japance i smernice njihovih nutricionista.

"Japancima se se preporučuje da jedu tri do pet porcija ribe dnevno. Taj trend se iz Japana proširio po ostatku sveta, pa su ga tako prihvatili i u Keniji i Maleziji", tvrdi nutricionista.


Što se tiče loših prehrambenih navika, istakao je Italiju.

Njihova ishrana obiluje ugljenim hidratima, a prosečni Italijan pojede dve do tri porcije hleba dnevno.

"To je previše, s obzirom na to da se često radi o belom hlebu. Dobra zamena je integralno brašno. Osim toga, Italijani tvrde da je zdravo pojesti jedan keks dnevno. Pokušavaju da ograniče konzumiranje slatkih poslastica, ali njihove smernice su nejasne budući da su neki keksevi prekriveni dodatnim šećerom ili čokoladom", kaže.

Što se tiče grčke ishrane, takođe je bio oprezan.

Ulje može biti zdravo, ali zbog pripreme to može da varira. Mnogi ljudi ne prate recept, pa preteruju s uljima, što je pogrešno" ističe nutricionista.

Magnezijum u hrani: Ovo su namirnice za jako i zdravo srce, mozak, bubrege, i dug život bez bolesti!

Gastro mapa sveta

Brazil - samo prirodno

U Brazilu jedu većinom neprerađenu hranu. To je dobra navika jer je prerađena hrana puna šećera i soli. Umesto rafiniranih ugljeno hidrata, kao što su oni iz belog hleba pojedite zdrave ugljeno hidrate poput voća, povrća i krompira.

Japan - više ribe za zdravo srce

Japancima se preporučuje da jedu tri do pet porcija ribe dnevno. Ona je bogata omega-3 masnim kiselinama, koje su najbolja hrana za mozak. Nutricionista dodaje da oni koji redovno jedu imaju manji rizik od srčanog i moždanog udara i razvoja bolesti srca.

Kina - voće i povrće

Kinezi jedu sedam porcija voća i povrća na dan. Voće i povrće su puni vitamina, minerala i folne kiseline, koja smanjuje nivo homocisteina u krvi, koji izazivaju koronarnu bolest srca.

Grčka - premasna hrana

Grci preporučuju masnu hranu jednom do dva puta nedeljno. Iako je ulje sastavni deo mediteranske ishrane, priprema u ulju može biti opasna.

Nutricionista tvrdi kako se mnogi ne pridržavaju pravila o pripremi, pa u recepte stavljaju previše ulja.

Italija - previše ugljenih hidrata 

Oni jednu dve do tri porcije hleba dnevno, a to je previše, naročito ako se radi o belom hlebu. Kao alternativu uzmite integralno brašno.

Izvor: Stil/24sata.hr