Zdravlje

Rezultati nisu vidljivi iako se trudite? Ovih SEDAM vežbi izbacite iz svoje fitnes rutine!

Ako redovno vežbate i znojite se u teretani, a rezultati nisu vidljivi onoliko koliko vi mislite da bi trebalo, možda jednostavno gubite vreme radeći vežbe koje nisu dovoljno efikasne i koje vam samo oduzimaju dragoceno vreme.

28.10.2019. - 15:00h
Trening
Treningfoto: Depositphotos/AllaSerebrina

Sprava za leđa

Da li ste ikada u teretani radili vežbu na spravi na kojoj povlačite polugu do vrata dok sedite na klupici koja se nalazi iznad glave? Ova vežba je potpuno beskorisna jer da bi bila efikasna leđa i vrta celo vreme moraju biti u ravni, a mali broj ljudi to zaista može postići. Nepravilno izvođenje ove vežbe samo može dovesti do povreda.

Sigurniji način vežbanja na ovoj spravi jeste da polugu povlačite s prednje strane prema grudima jer u tom slučaju treba malo da se nagnete prema nazad što vežbu čini efikasnijom, a mogućnost povreda je manja.

Dizanje utega iznad glave, sa ramena

Ako inače dižete utege iza glave, kada vam šipka stoji na ramenima pa je vi podižete gore i spuštate natrag na ramena može izazvati brojne povrede vrata i leđa i zato bi trebalo da je izbegavate. Sigurnija opcija je da šipku sa tegovima stavite na prsa i tegove podižete ispred sebe.

Uspravno veslanje

Ovo je jeoš jedna vežba za leđa koju bi trebalo izbegavati, a izvodi se tako da držite giriju ili šipku sa utezima tako da su šake jedna pored druge, nakon toga podižete opterećenje dok stojite uspravno, šake podižete dsve do brade, a laktove što više u vis. Puno sigurnija i efikasnija verzija je da u svaku ruku uzmete po jedna teg i stavite ruke uz telo pa u u isto vreme podižete tegove sa obe strane, široko u visinu ramena.