Zdravlje

Najzdravije povrće

Povrće je jako bitan deo svačije ishrane. Sadrže desetine važnih nutrijenata i imaju dosta hranljivih vlakana. Samo postizanjem kvote od pet do devet serviranja, pomažete sebi u izgradnji boljeg imuniteta i jače odbrane od bolesti kao što su kancer, dijabetes ili srčana oboljenja. Evo deset namirnica koje bi svaki frižider morao da poseduje.
02.02.2014. - 15:21h

Paradajz

Iako tehnički voćka, paradajz se često služi kao povrće. Pun likopena, ove prelepe crvene loptice su značajne po svojim sposobnostima u borbi protiv raka. Ne samo da su prepune dobrih vitamina (od vitamina A do K), imaju takođe sposobnost da krvni pritisak drže na normali i smanje broj slobodnih radikala u vašem telu.

Brokoli

Malo namirnica može da doskoči potencijalu ovog povrća u borbi protiv raznih bolesti. Ovo povrće koje je puno antioksidanata pomaže u smanjenju rizika bolesti stomaka, pluća i rektalnog tumora. Zato što je brokoli bogat beta karotenom, vitaminom C i folatom pomaže u podizanju imuniteta i borbi protiv prehlada i gripa.

Prokelj

Ovo malo zeleno povrće je od posebnog značaja za trudnice zato što je pun folne kiseline i B vitamina koji sprečavaju defekta nervnih završetaka. Prokelj je takođe pun vitamina C i K, kao I vlaknima, potasijumom i omega-3 masnim kiselinama.

Šargarepe

Ovi narandžasti čudotvorci su prepuni hranljivih sastojaka za boljitak očiju, kože i kose. Takođe su povrće najbogatijeg izvora važnih antioksidanata, kao vitamina A. zbog bogatstva vitamina C, šargarepe čuvaju kardiovaskularni sistem od oštećenja.

Bundeva

Dobar izvor sastojaka protiv upala, kao što su vitamin C i beta karoten, bundeva, posebno ona letnja, može da pomogne u mnoštvu slučajeva: astmi, artritisu i reumi. Bundeva je takođe bogata potasijumom, magenzijumom i raznim vlaknima.

Sladak krompir

Ovo korenjasto povrće sadrži desetine anti kancerogenih sastojaka kao što su vitamin A, C i mangan. Dobar su izvor vlakana i gvožđa, tako da ne samo da vam daju energiju, pomažu i pri regulaciji digestivnog trakta.

Patlidžan

Pun hranljivih sastojaka za zdravlje srca, patlidžan je bogat antioksidantima kao što je nazunin (jedinstveno jedinjenje koje čuva moždane ćelije od oštećenja). Zato što su prepuni vlaknima i potasijumom, naučnici misle da mogu da smanje rizik od moždanog udara i demencije.

Babura

Bilo da volite crvene, narandžaste ili žute, babura je paket pun desetinama hranljivih sastojaka za zdravlje srca, kao što su likopen i folna kiselina. Skora istraživanja tvrde da svakodnevni unos ovog povrća može da smanji rizik stvaranja raka pluća, bešike i pankreasa.

Spanać

Ovo hlorofilom napunjeno povrće je izvrstan izvor skoro svakog vitamina i hranljivih sastojaka koje su vam potrebne. Naučnici veruju da ishrana puna spanaća može da spreči sve od srčanih oboljenja do raka debelog creva, od artritisa do osteoporoze.

Luk

Ovo naizgled smrdljivo povrće je naročito dobro za ljude koji pate od (mogućnosti nastanka) osteoporoze. To je zato što je luk pun peptida, za koji naučnici veruju da usporava gubitak kalcijuma u telu. Luk je takođe koristan u borbi srčanih bolesti i dijabetesa, zato što je prepun vitamina C i folata.