Zdravlje

Nije šargarepa jedina: Ovo su namirnice koje treba da jedete za zdravlje očiju!

Iako su nam u detinjstvu stalno govorili da treba da jedemo što više šargarepe da bismo bolje videli istina je da šargarepa nije jedina namirnica koja podstiče bolje zdravlje očiju. Evo šta treba da jedete da bi bolje videli.

19.10.2019. - 14:00h
Vid
Vidfoto: Depositphotos/AllaSerebrina

Kako starimo to se najviše posvećujemo zdravlju srca, kostiju i mozga, a na neki način zanemarujemo zdravlje očiju što nikako nije u redu. Čuvanje očnog zdravlja je veoma važno jer na taj način preventivno delujete na bolesti povezane sa starenjem poput makularne degeneracije, gubitka vida, suvih očiju, katarakte i problema sa noćnim vidom. Pročitajte šta stručnjaci preporučuju da jedete ako želite paziti na zdravlje očiju.

Zeleno lisnato povrće

Da biste sprečili pojavu bolesti poput makularne degeneracije, stanja koje uzrokuje progrsivno oštećenje retine što s vremenom dovodi do gubitka vida trebalo bi da jedete što više zelenog lisnatog povrća poput kelja, raštana, spanaća, blitve. Razlog tome su lutein i zeksantin, dva veoma važna nutrijenta koji u organizmu funkcionišu poput antioksidanata i štite oči od mogućih oštećenja.

Salata
Salatafoto: Depositphotos

Batat 

U stvari svo povrće koje je jarko narandžaste boje treba da se nađe na vašem jelovniku ukoliko pazite na zdravlje očiju. Narandžasta boja dolazi zbog beta karotena, jednog oblika vitamina A za koji znamo kako je dobar za vid. Beta karoten posebno pomaže kod održavanja noćnog vida na zavidnom nivou.

Batat
Batatfoto: Depositphotos/tashka2000

Masna riba 

Omega 3 masne kiseline koje se u velikim količinama nalaze u masnoj ribi poput lososa, sardina i tune imaju zaista mnoštvo beneficija po naše zdravlje, uključujući i zdravlje očiju. Mnoga istraživanja su pokazala da omega 3 masne kiseline preventivno deluju na makularnu degeneraciju i sindrom suvih očiju.

Riba
Ribafoto: Depositphotos/dr911

Brokoli

Za ovo povrće je poznato kakko čuva organizam od srčanih i kancerogenih obolenja, ali je jednako važno i za zdravlje očiju. Pored luteina i zeksantina, brokoli sadrži i vitamin C koji je takođe važan za očno zdravlje.
 

Brokoli
Brokolifoto: Depositphotos

Klice pšenice

Veoma su bogate vitaminom E koji je još jedan u nizu važnih antioksidanata. Vitamin E inače štiti oči od lošeg uticaja slobodnih radikala, odnosno štiti ćelije od moguće oksidacije. Vitamin E takođe sprečava progres katarakte i naravno makularne degeneracije.

Mahunarke
Mahunarkefoto: Depositphotos/lenyvavsha

Mahunarke

Ovde mislimo na gotovo sve namirnice iz porodice mahunarki od pasulja, preko leblebije pa sve do sočiva. Mahunarke su jedan od najjednostavnijih načina da u organizam unesete neophodne količine cinka. Cink pomaže otpuštanje vitamina A iz jetre koji se kasnije koriti u očnom tkivu. Nedostatk vitamin A je jedan od glavnih uzročnika problema sa vidom.

Izvor: lifepressmagazin.com