Zdravlje

Držite dijetu, ali ne uspevate da smršate? Ove namirnice su možda krive za to

Uopšteno govoreći, mršavljenje bi se moglo svesti na to da potrošite više kalorija nego što unesete. Međutim, nije samo u tome stvar, jer nutricionistkinja Rijanon Lamber kaže da nisu sve kalorije jednake. Štaviše, ona tvrdi da su prazne kalorije ponekad krivac za gojenje, uprkos tome što se trudite da smršate.

25.05.2019. - 08:36h
Prazne kalorije su često krivac za gojenje, uprkos tome što se trudite da smršate
Prazne kalorije su često krivac za gojenje, uprkos tome što se trudite da smršatefoto: Depositphotos/Lukatme1

Da pojednostavimo – bez obzira na to koliko sadrže kalorija, važno je da namirnice koje unosite imaju i hranljivih sastojaka jer u suprotnom unosite prazne kalorije zbog kojih se salce gomila.

"Kalorije treba da nam daju energiju, ali prazne kalorije su kada nam hrana daje energiju, a vrlo malo nutritivnih vrednosti", objašnjava Lamber.

"Šećer je najbolji primer za to jer ima mnogo kalorija, a nikakvu nutritivnu vrednost".

Umesto da se fokusirate samo na brojke, nutricionistkinja insistira da je ključ u tome da jedete raznovrsne namirnice koje su bogate nutrijentima.

"Želite da unesete namirnice koje vam neće dati samo energiju, već i hranljive sastojke. Unos energije, tj. kalorija je važan, ali je još važnije da ljudi razumeju šta se nalazi u namirnicama, kako bi donosili bolje odluke kada je reč o ishrani".

Lamber je navela i nekoliko namirnica i napitaka koji su samo prazne kalorije i koje zbog toga treba da izbegavate, ako želite da smršate.

Alkohol
"To je broj jedan kada je reč o praznim kalorijama", upozorava Rijanon, dodajući da je ključ u umerenosti.

"I ja volim da popijem čašu vina, ali to su zaista samo prazne kalorije. Uprkos svim istraživanjima o vinu, ništa u alkoholu nije dobro za vas".

Gazirani napici
U zavisnosti od konkretnog napitka, konzumirajući manju limenku neku gaziranog napitka unećete oko 140 kalorija. Praznih, bez ičega hranljivog.

"U tim kalorijama nema ništa osim šećera", kaže nutricionistkinja, dodajući da su "veštački zaslađivači jednako loši i to pokazuje sve više studija".

Veštački zaslađivači su povezivani sa povećanim rizikom dijabetesa, srčanih bolesti, povišenog krvnog pritiska.

Slatkiši
Svi smo ponekad u iskušenju da se "natrpamo" slatkišima, ali zaista bi ih trebalo izbegavati.

"Drugi slatkiši su još i gori od čokolade jer ona ima barem nekih dobrih efekata. Ostali slatkiši su, uglavnom, samo rafinisani šećer i ništa drugo", ističe nutricionistkinja, dodajući da slatkišima unosite samo bespotrebne kalorije.

Čokolada
Definitivno je bolje da jedete čokoladu nego neke druge slatkiše, ali ne preterujte. Čokolada je, kaže Lamber, donekle i dobra jer sadrži kakao, pa je bolje da jedete onu tamnu.

"Tamna čokolada je svakako bolja jer sadrži barem neke nutrijente, uključujući i flavonoide", kaže ona.

Kakao je dobar izvor flavonoida, antioksidanta, koji štiti od bolesti.

Testo
Pite, kroasani, slatke i slane kiflice i slične namirnice su samo prazne kalorije.

"Reč je o veoma obrađenoj hrani, punoj rafinisanih šećera. To su prazne kalorije i trebalo bi da ih u ishrani imate što manje", ističe Lamber.

Ona dodaje da je mnogo bolje da jedete domaće biskvite i kolače koje napravite, u koje ćete dodati manje šećera jer su kupovni puni šećera.

Voćni sokovi
Tačnije, reč je o zaslađenim voćnim sokovima jer su oni nezaslađeni puni vitamina, minerala i vlakana.

"Inače, zašto vam treba još šećera u već slatkom voćnom soku? Pravi voćni sok je dobar jer sadrži korisne nutrijente, ali svi ostali su samo prazne kalorije", tvrdi nutricionistkinja.

Izvor: Mondo