Zdravlje

Pobedite depresiju: Birajte hranu koja će vas učiniti srećnijim!

Ljudi koji biraju slatkiše umesto svežeg voća i povrća ne obezbeđuju organizmu vitalne antioksidanse koji štite od depresije. Te namirnice zapravo su glavno gorivo za mozak.

22.05.2019. - 13:00h
Birajte pametno!
Birajte pametno!foto: Depositphotos/EpicStockMedia

Teško je odoleti brzoj hrani, koja često mami izgledom, mirisom i ukusom. Osim što goji, brza hrana ima još jednu veliku manu: transmasti su glavni krivac za probleme s holesterolom, srcem, ali i depresijom.

Naučnici su dokazali da nezdrava hrana pruža trenutno zadovoljstvo i utehu, ali na duge staze ostaju samo loše posledice. Zato, postoje i one namirnice koje sadrže supstance koje dokazano vraćaju osmeh na lice i usrećuju ljude.

Jaja, banane, paprika

Orašasti plodovi, živina i jaja doprinose unosu triptofana, koji se pretvara u serotonin, hormon kojem možemo zahvaliti za dobro raspoloženje. Potpuno isti posao pretvaranja triptofana u serotonin obavlja i vitamin B6, ali uz to pomaže u boljem radu mozga i nervnog sistema. Nalazimo ga u banani, paprici, kupusu ili brokoliju. Osmehu od uva do uva doprinosi redovan unos esencijalnih vitamina i minerala. Jedan od njih je magnezijum, a skriva se u bademima, suncokretovim semenkama i spanaću. Magnezijum je odličan saveznik kod problema sa spavanjem, što je takođe korisno ljudima koji se bore sa depresijom. A omega-3 masne kiseline najčešće se povezuju s borbom protiv depresije.

Zamena za šećer

Jedna jabuka na dan zaista tera doktora iz kuće jer sadrži četiri grama vlakana, 159 mg kalijuma, osam mg vitamina C i samo 81 kaloriju.

Cele žitarice

Tri četvrtine šolje pahuljica od celih žitarica ima oko 800 mikrograma folata, vitamina B grupe koji nedostaje mnogim ljudima koji pate od depresije.

Naglo gojenje

Depresija i gojenje su povezani. Anksiozni ljudi često utehu traže u brzoj hrani ili šećerima, što dodatno pogoršava raspoloženje jer je uteha samo trenutna. Nekoliko rundi alkohola može da podigne raspoloženje, ali dugoročno ostavlja bezvoljnost, umor, pa i tromost i mamurluk.

Ulja

Riblje ulje posebno pozitivno deluje na mozak, pa se omega-3 masne kiseline preporučuju kod depresije. Dobre kiseline izvucite iz skuše, sardine i lososa.

Funkcionalna hrana

Brokoli obiluje folnom kiselinom koja podiže nivo serotonina u mozgu. Sadrže je i sočivo, pasulj, špargla i blitva.

Izvor: Nezavisne novine