Zdravlje

Skida kilograme i jača imunitet: 7 razloga zašto bi trebalo svakog dana da jedemo kivi

Slasno zimsko voće koje sadrži samo 60 kalorija na 100 grama obiluje vlaknima koja probavni sistem održavaju zdravim. Zdrava probava znači optimalno snabdevanje tela hranljivim stvarima, vodom i elektrolitima, koji utiču na stanje čitavog organizma.
20.01.2019. - 11:00h
Foto: thinkstock
Foto: thinkstock

Zahvaljujući vitaminima i mineralima koje sadrži, kivi ima čitav niz blagotvornih delovanja na organizam. Za pripremu jela s kivijem izbegavajte one koji su sasvim tvrdi na dodir, jer nisu dovoljno zreli. S obzirom na to da sazrevaju stajanjem na sobnoj temperaturi, možete i da sačekate nekoliko dana dok ne postanu slatki i sočni.

U voćnim salatama kivi je klasik, ali lako ćete ga iskoristiti i ako ga izmiksate s drugim omiljenim voćem ili povrćem u smutije. Omiljen je i u voćnim desertima, džemovima, pa čak i kao sastojak likera.

Za jači imunitet

Kivi je prava riznica vitamina C, koji se preporučuje za jači imunitet i borbu protiv prehlade i gripa. U 100 grama, kivi sadrži čak 150 odsto preporučene dnevne količine.

Blagotvoran za sportiste

Nizak nivo kalijuma može da uspori brojne telesne funkcije, uključujući i probavni sistem, preskakanje srca i grčeve u mišićima. Jedan od rizika za porast krvnog pritiska jeste neravnoteža elektrolita, a najčešće se radi o povišenom nivou natrijuma i premalo kalijuma. Kivi je dobar izvor kalijuma koji nam je neophodan za život. Sportistima se posebno preporučuje da jedu hranu bogatu kalijumom, kako bi se elektroliti vratili u ravnotežu nakon vežbanja.

Podstiče mršavljenje

Poteškoće u probavi proteina slabe imunitet, usporavaju probavu, vode do nakupljanja štetnih stvari u organizmu, zatvora i viška kilograma, te ubrzavaju starenje. Kivi sadrži enzime koji razgrađuje proteine u aminokiseline, a ima i laksativno delovanje, pa podstiče rad creva i vraća ih u ravnotežu.

Štiti od raka

Kivi obiluje fitonutrijentima, ondosno antioksidansima koji štite od slobodnih radikala koji oštećuju ćelije. Antioksidansi iz kivija štite organizam od razvoja raznih oblika tumora.

Za zdravu i lepu kožu

Zbog ubrzanog načina života, stresa i nepravilne ishrane brojni ljudi imaju blago ili vrlo kiselo stanje organizma, što izaziva brojne bolesti. Kisele namirnice poput kivija ili limuna ne pridonose kiselosti nego poželjnoj pH-vrednosti. Zbog toga se kivi preporučuje kao blagotvorno voće zahvaljujući kome se organizam vraća "u zonu", odnosno kao zaštita od raka i štetnih promena na koži.

Zdravi bubrezi

Bubrezi svakodnevno čiste krv, ali kako godine prolaze, netopljive soli mogu da dovedu do bubrežnog kamenca. Manji bubrežni kamenovi uglavnom izlaze iz tela, ali veći mogu da izazovu bolne komplikacije. Prehrambene navike uveliko utiču na razvoj bubrežnog kamenca, a između ostalog preporučuje se uzimanje dovoljno kalijuma, koji sadrži upravo kivi.

Dobar vid

Osim šargarepe i kivi pozitivno utiče na zdravlje očiju zahvaljujući luteinu i zeaksantinu, moćnim karotenoidima koji štite mrežnicu i sočivo od oštećenja. Čuvari očiju sprečavaju rizik od nastanka mrene i makularne degeneracije.

Izvor: Punkufer