Zdravlje

Neka vam moždane vijuge budu aktivne što je duže moguće: Izaberite hobi i vaš mozak će duže ostati zdrav

Starenju je podložno ne samo naše tijelo, već i mozak. Nažalost, ne polazi svima za rukom da sačuvaju pamćenje, jasan um i intelekt u zrelijoj dobi. Čak i kod zdrave odrasle osobe postoji prirodno pogoršanje kognitivnih funkcija. Međutim, neurofiziolozi su uvereni da će vaš mozak da se razvija i da će u starosti biti umniji od drugih ako se ispravno hranite, vodite aktivan način života i ako posvetite određeno vreme pravim aktivnostima. Postoji nekoliko interesantnih i korisnih hobija za duže očuvanje mozga zdravim.
29.12.2018. - 15:06h
Foto: thinkstock
Foto: thinkstock

Meditacija

Meditacija pomaže u smanjenju nivoa stresa, krvnog pritiska, jača imunološki sistem i poboljšava sposobnost koncentracije. Samo 10 minuta potpunog opuštanja vratiće vam odlično raspoloženje i pomoći vašem mozgu da radi bolje.

Rad u bašti

Vrtlarstvo je iznenađujuće koristan hobi za mozak. Smanjujete nivo hormona stresa, puni vas pozitivnom energijom i čini vas ponosnim na svoja dostignuća.

Spremanje hrane

Studije pokazuju da ljudi koji spremaju jelo kod kuće, vode zdraviji život. Pored toga, imaju mogućnost da biraju maksimalno zdrave proizvode i uživaju u procesu kuvanja, što ima blagotvorno dejstvo na stanje mozga.

Čitanje

Čitanje uči um da se fokusira, proširuje rečnik, razvija maštu, analitičke sposobnosti i čini mozak aktivnijim. Osim toga, čitanje je jedan od najboljih načina u borbi sa stresom.

Ples

Plesanje nije samo odličan fizički trening, koji smanjuje nivo stresa i povećava nivo serotonina. Ples je način da se postane inteligentniji, jer za pamćenje i reprodukciju različitih kombinacija pokreta aktivno uključujete različite oblasti mozga.

Pletenje

Stručnjaci kažu da je pletenje odličan način borbe protiv zabrinutosti, anksioznosti, depresije i hroničnog bola. Prednosti rada s rukama mogu se uporediti s efektom meditacije. Pletenje aktivira parasimpatički nervni sistem i tupe reakcije "udari ili beži".

Pisanje

Vodite dnevnik, žurnal ili beležnicu u kojima ćete zapisivati svoje misli, ideje, ciljeve itd. To pomaže u rešavanju velikog broja problema i služi kao neka vrsta mehanizma za ublažavanje stresa.

Učenje jezika

Učenje stranog jezika učiniće vas pametnijim. Pored toga, možete komunicirati sa strancima, upoznati njihovu kulturu, što pomaže u smanjenju rizika od demencije.

Izvor: Nezavisne.com