Zdravlje

Razrešena najveća ZABLUDA: Krompir i testenina zapravo ne goje?

Odrasli ste uz informaciju da, ako želite da imate vitku liniju, testeninu i krompir ne bi trebalo često jesti. Međutim, nutricionisti otkrivaju da je to stereotip, jer istraživanje Univerziteta Kalifornija Dejvis ističe da krompir zapravo sprečava gojenje.
25.06.2018. - 16:00h

Dvema grupama ispitanika, koje su bile na dve različite vrste dijeta, dato je da jedu pet do sedam porcija krompira nedeljno (pripremljenih na zdraviji način). Na kraju eksperimenta, smršale su obe grupe. Dr Burdon-Friman, vođa ovog istraživanja, izjavio je na kraju: “Nema dokaza da krompiri, kada se pripreme na zdrav način, doprinose gojenju. Zapravo, mi ih vidimo kao sastojak programa za mršavljenje”.

Rezultati ovog istraživanja objavljeni su u časopisu Journal of the American College of Nutrition, piše zdravahrana.com.

Osim što ne doprinose gojenju, krompiri su i veoma hranljiva namirnica. Kada se jedu sa korom, jedan srednji krompir obezbeđuje 45% dnevnih potreba za vitaminom C, a sadrži više kalijuma nago banana!

Krompir je niskokalorična namirnica (68 kcal/100 grama) i odličan sastojak dnevnog menija. Krompir koji vas može ugojiti jeste onaj koji se "natopi uljem", jer masnoće imaju visoku kalorijsku vrednost (900 kcal/100 grama).

Isti slučaj je i sa testeninom, koja pre kuvanja sadrži 350 kalorija i oko 175 kcal u 100 g nakon kuvanja. Goje saftovi koji u pravilu imaju mnogo kalorija zbog visokog nivoa masnoće, piše zadovoljna.hr.

Ako testeninu pripremite bez masnoće i uz veću količinu povrća ili nemasni umak od rajčice – ona je odličan ručak s kojim se može mršaviti.