Bakterije u crevima kontrolišu vaše emocije! Kako je to moguće?

Pravi primer koji dokazuje da je vaš stomak vaš drugi mozak!

Dosadašnja istraživanja su rađena na životinjama, a dokazala su da bakterije u crevima utiču na naše emocionalno stanje i ponašanje. Gastroenterolog i autor studije Kirsten Tiliš sada je dokazala da je istraživanje primenljivo i na ljude.

Okupljeno je 40 zdravih žena između 18 i 55 godina, a uzorke su naučnici podelili u dve grupe: zasićene bakterijom Prevotella i zasićene bakterijom Bacteroides. Tokom eksperimenta, ženama su snimali mozak magnetnom rezonancom, I na kraju su se upoređivali rezultati.

Grupa sa većom količinom bakterije Bacteroides ima veći volimen sive mase u čeonom režnju i veliki volume hipokampusa. Za razliku od njih, preostala grupa koja je primala bakteriju Prevotelu, imala je manji volume tih područja, zbog čega su žene sa većim brojem ove bakterije pokazivale više teškoće, stresa i razdražljivosti.

Prema istraživačima, do toga verojatno dolazi jer hipokampus pomaže u regulisanju emocija pa sa manjim volumenom negativne slike postižu veće emocionalne reakcije.

“Smanjen hipokampus uzrokuje emocionalnu uzbuđenost,” napisali su u studiji.

Pratite nas i na Viberu!

Takođe su objasnili da je “predloženo da te promene rezultiraju manjom specifičnošću kodiranja kontekstualnih detalja dolaznih osećaja što je ujedno i deficit koji je vidljiv u nekoliko psihijatrijskih poremećaja, uključujući depresiju, posttraumatski stresni poremećaj i poremećaj granične osobnosti.

Iako su subjekti u ovoj studiji bili zdravi, moguće je da dobijeni rezultati predstavljaju faktore njihove ranjivosti,” piše Science alert.