Tri činjenice koje su dokaz da ne treba da se plašite letenja

Već kada se približite aerodromu srce počinje brže da vam kuca, a mislite samo o tome kako jedva čekate da sve prođe što pre! Plašite se da će avion da padne? Nema prostora tome, evo i zašto...

.

1. Turbulencije i propadanje
"Dešavaju se često i neugodne su, ali su retko kada opasne", tvrdi pilot Patrik Smit i autor knjige "Cockpit Confidential", i dodaje:

"Iako se putnicima čini da avion propada stotine metara, retko kad ponire više od 6 metara".

Jedini poznati avion koji je srušen zbog turbulencija bio je BOAC let 1966. godine u kojem je pilot namerno preletao planinu Fudži. Sve ozbiljnije komplikacije uzrokovane lošim vremenom sprečava radar Doppler koji pokazuje stvarno stanje u vazduhu i zbog kojih piloti ne lete tamo gde je opasno.

2. Otkazivanje i zapaljivanje motora
Avion nije automobil i zbog otkazivanja jednog motora avion se neće odmah survati u provaliju. Piloti, svakako, imaju i sistem upozoravanja koji ih informiše o stanju s motorima pre nego što se dogodi ikakav problem. Uz to, ne treba strahovati ni od zapaljivanja motora prilikom poletanja ili leta. Kratak plamen moguć je zbog nakupljenog viška energije, ili zbog sudara s pticom.

"Svakog dana avioni se sudaraju s pticama, a manje ptice poput goluba ili vrabaca mogu tek da smanje količinu potiska dostupnog za letenje, ali ne i da unište avion", kaže penzionisani pilot Ron Nilsen i autor knjige "Real Life Fearful Flier Stories".

3. Automatsko izbacivanje maski s kiseonikom
Izbacivanje maski s kiseonikom u holivudskim filmova znak je da avion pada u provaliju. U stvarnosti, ovaj sistem se aktivira zbog nedostatka pritiska u unutrašnjosti aviona, ili u najgorem slučaju zbog napuknutog prozora ili vrata.

"Ovo su loše situacije u vazduhu, ali uobičajena pojava za koju svi piloti unapred treniraju u simulatoru", kaže Nilsen i dodaje:

"Svaki pilot zna da u tim slučajevima treba brzo da promeni visinu na kojoj leti da promena ne bi uticala na disanje putnika".

Izvor: Punkufer.hr