Ako biste prošetali (do posla), videli biste grad iz drugog ugla

Beograd i njegovi tajanstveni uglovi, specifična arhitektura, ulice večno u popravkama, živopisne kapije, višestruko prefarbane fasade, samo su deo drugačijeg viđenja glavnog grada, predstavljenog na izlozbi fotografija „Walk to work – Reframing Exercise“ u UK „Parobrod“, autora Nenada Baćanovića

.

Nenad Baćanović je kroz seriju fotografija, na uzložbi koja je otvorena u Ustanovi kulture Parobrod, predstavio svoje viđenje Beograda koje je napravio mobilnim telefonom tokom šetnji od kuće do posla i nazad.

Kroz postavku "Walk to work - Reframing Exercise", kaže da je "svet oko nas beskrajno zanimljiv i inspirativan, samo ako imamo malo mogućnosti da zastanemo i pogledamo ga i iz drugog ugla".

Baćanović navodi da mu se ideja sama nametnula i da nije bilo moguće ignorisati je: "Jednom kad počnete da obraćate pažnju na detalje, prosto ne možete zaustaviti lavinu slika i asocijacija koje se pojavljuju sa svih strana."

Baćanović je u Parobrodu izložio oko 50 fotografija od oko 10 000, koliko poseduje, a koje su nastale u poslednje četiri godine. Izložene fotografije su apstraktne i posetilac se može lako prevariti i pomisliti da su slike.
"Dopala mi se ta oslobođenost od konkretnog sadržaja, koji je i dalje suštinska esencija Beograda, kao i trenutak u kome ljudi shvate da ispred sebe imaju fotografiju, a ne samo apstraktnu likovnu kompoziciju inspirisanu motivima na primer Rotka, Klajna ili Raušenberga…", objašnjava autor.

Baćanović godinama šeta od kuće u Bulevaru Kralja Aleksandra do posla u Hilandarskoj i tim šetnjama je želeo da da dodatni sadržaj, pa je slikao Beograd iz svih uglova, najpre iz svima prepoznatljive "visine pogleda", a potom je počeo da usmerava pažnju i na detalje koji se svakodnevno pojavljuju i nestaju.

Nenad Baćanović je rođen 1968. godine u Beogradu. Grafički je dizajner, fotograf i Art direktor u PR agenciji Olaf&McAteer. Nekadašnji je art direktor, dizajner i urednik u izdavačkim kućama Stubovi kulture i Rende i časopisu National Geographic. Specijalnost su mu vizuelni identiteti i komunikacija, a član je Ketćum creative networ.

Na globalnom planu „Walk to work“ predstavlja zdravstveni i ekoloski pokret čije pristalice smatraju da hodanjem do posla može značajno da se poboljša zdravlje i smanji zagađenje u velikim gradovima.

Izložba će biti otvorena do 23. novembra.