Top pet društvenih mreža čije vreme tek dolazi!

Koliko će slava Fejsbuka, Tvitera i Instagrama trajati nije poznato, ali ono što zasigurno znamo to su društvene mreže koje će im se, ukoliko ih ne zamene, onda bar pridružiti na tronu...

.

5. Shots

Ljubitelji selfija, evo nešto za vas! Shots je društveni servis namenjen mobilnim korisnicima, a njegova primarna svrha je objavljivanje selfija. Aplikacija je predstavljena pre manje od godinu dana, a dostupna je za korisnike iOS-a i Androida. Zbog specifične politike privatnosti klasično komentarisanje slika nije podržano, odnosno na objavljeni sadržaj moguće je odgovoriti jedino drugom fotografijom, mada korisnici mogu međusobno da razmenjuju privatne poruke. Shots je prilikom lansiranja privukao popriličnu pažnju medija s obzirom na to da je jedan od investitora u aplikaciju mlada pop zvezda Džastin Biber. Servis je već prikupio više od dva milijona korisnika, koji pretežno pripadaju mlađoj populaciji.

4. Bubblews

Bubblews na prvi pogled deluje kao još jedan društveni servis s blogerskim ukusom na kojem korisnici objavljuju sadržaj i vode rasprave. Međutim, postoji jedna značajna razlika u odnosu na konkurente. Bubblews, naime, deli svoje prihode od oglašavanja s korisnicima koji svojim sadržajem podstiču aktivnost i interakciju, odnosno generišu komentare, lajkove i preglede. Sudeći prema pisanju tehnoloških portala, na Bubblewsu se ipak ne vrte ”velike pare” i većina korisnika verovatno može da bude srećna ako zaradi neki dolar. Međutim, autori servisa starog dve godine veruju da njihov radikalan model ima svetlu budućnost, a nedavno su i potpuno redizajnirali stranicu.

3. Tinder

Tinder je društvena aplikacija za virtualno “flertovanje” koja povlači osnovne podatke i fotografije korisnika s njihovih profila na Fejsbuku, a ima i lokacijsku komponentu, odnosno pokazuje koji se ljudi nalaze u blizini. Koncept na kojem počiva Tinder prilično je jednostavan, a neki bi rekli i vrlo površan: suočavanje vam omogućava pregledanje fotografija drugih korisnika kao i označavanje da li vam se neko sviđa od njih ili ne. Kada dođe do poklapanja, odnosno kada se dva korisnika svide jedno drugome, otvara im se mogućnost komunikacije putem četa, što na kraju, naravno, može da rezultira i upoznavanjem uživo. Aplikacija je lansirana 2012. godine, a dostupna je korisnicima Appleovih uređaja, kao i onima sa androidima.

2. Secret

Ono što se ne usudite da napišete na Fejsbuku ili Tviteru slobodno možete da podelite na mobilnom servisu Secret, na kojem korisnici anonimno objavljuju svoje skrivene misli i tajne. Koncept u osnovi i nije toliko nov (već postoji slična mreža Whisper), ali Secret donosi jednu ključnu razliku – ovde ćete da naiđete na tajne svojih prijatelja i poznanika, ali nećete znati o kome je tačno reč. To konkretno znači da ćete nakon registracije biti povezani s vašim kontaktima iz telefonskog imenika ili prijateljima s Fejsbuka koji već koriste aplikaciju, ali uz tajne koje objave na servisu neće stajati njihovo ime, već samo oznaka kako je reč o osobi koju poznajete ili “prijatelju prijatelja”. Secret je svetlo dana ugledao početkom ove godine, najpre za iOS korisnike, a nekoliko meseci posle pojavila se i verzija za Android. Inače, autori Secreta ovih dana su lansirali novu (i potpunu drukčiju) aplikaciju pod nazivom Ping, koja omogućava brzo i jednostavno otkrivanje zanimljivog sadržaja putem minimalističkog suočavanja i upoznavanja.

1. Ello

Dosta vam je Fejsbuka i njegovih oglasa? Onda je Ello možda prava stvar za vas, mada ćete na njegovo korišćenje malo pričekati s obzirom na to da trenutno možete jedino da zatražite pozivnicu i čekate na svoj red. O novoj društvenoj mreži poslednjih dana bruje svi tehnološki portali jer nudi koncept sasvim suprotan Fejsbuku, odnosno obećava potpuno odsustvo reklama i oglašivača, a navodno će biti dopušteno i objavljivanje sadržaja koje vodeće društvene mreže zabranjuju (čitaj: pornografija). Ako nema oglasa, kako se onda vrti novac? Ello planira da zarađuje na premium-opcijama, mada konkretni detalji poslovnog modela još nisu poznati, a čini se i da su tvorci servisa ostali zatečeni naglim interesovanjem jer još nisu uveli naprednije postavke privatnosti, odnosno mogućnost blokiranja neželjenih korisnika. Hype je stvoren, a ostaje tek da se vidi da li je opravdan.

Izvor: planb.hr