Ovako su najpoznatiji sajtovi izgledali kada su tek pokrenuti

Da li se sećate početaka Gugla, Jahua, Jutjuba? Sada su to jedni od najposećenijih sajtova, a mi vas podsećamo kako su oni izgledali kada su tek pokrenuti...

.

Gugl

Iako se sam dizajn Gugla vremenom nije drastično promenio, njegove mogućnosti i servis svakako jesu. Gugl su stvorili studenti Stenford univerziteta 4. septembra 1998. godine. Izgled je bio toliko jednostavan jer osnicači nisu poznavali HTML kod i gledali su da to bude neki brzi dizajn.

Jutjub

Sajt za deljenje video snimaka kupio nas je na prvi pogled. Osnovan je u februaru 2005. godine i tada mu je izgled bio potpuno prazan bez i jednog videa. Prvi video je ubacio jedan od osnivača Jutjuba Džaved Karim, a nazvao ga je "Ja u Zoološkom vrtu". To je klip od 19 sekundi koji prikazunje Džaveda ispred kaveza sa slonovima u Zoološkom vrtu u San Dijegu.

Fejsbuk

Društvena mreža Fejsbuk ili bismo ipak trebali da kažemo "Thefacebook", kakav je bio njegov prvobitan naziv, osnovao je Mark Zukerberg u februaru 2004. godine. U prvobitno izdanju ova društvena mreža bila je namenjena jedino za studente Univerziteta Harvard, a danas ima oko 800 miliona korisnika širom sveta. Prvobitni izgled podrazumevao je i lice muškarca u levom gornjem uglu, a reč je o digitalno obrađenoj fotografiji Al Paćina.

Jahu

Da li ste znali da je Yahoo skraćenica od "Yet Another Hierarchical Officious Oracle"? Osnovao ga je takođe, duo sa Univerziteta Stenford, Džeri Jang i Dejvid Filo. U martu 1995. godine bio je prva onlajn navigacija za internet. Originalan izgled bio je veoma jednostavan sa mnoštvom linkova drugih sajtova, ali je vrlo brzo postao moderan, presonalizovan sajt sa vestima.

Amazon

Sajt koji je raj za one koji vole da pazare preko interneta! Osnovan je, verovali ili ne, 1995. godine i to prvenstveno kao onlajn knjižara. Džefri Bezos mu je dao naziv po reci Amazon. Originalan izgled podrazumevao je kratak tekst i ikonice koje su davale informaciju o poslednjim izdanjima.

Tviter

Ovaj jedva prepoznatljiv dizajn bio je prvobitna ideja suosnivača Džeka Dorsija u julu 2006 godine. Logo je bio naziv ove društvene mreže ali bez samoglasnika "Twttr", poput Flickr kojim je i inspirisan ili drugim SMS skraćenicama koje su karakteristične za engleski jezik, a uvek imaju pet karaktera. Sam izgled i logo tvitera u poslednjih pet godina menjani su čak šest puta, ali to nije odbilo njegove korisnike kojih ima više od 100 milijona.