Zašto nema prozora, kakvi su podovi i kakva se muzika pušta u prodavnicama? Ovo su TRIKOVI koji nas navode da više TROŠIMO

Mnogi se kupci verovatno nikad nisu upitali zbog čega je većina supermarketa bez prozora, odnosno staklenih zidova, a niti su obraćali pažnju na muziku koja se pušta u prodavnici.

prodavnica, foto: Depositphotos/meteor
prodavnica, foto: Depositphotos/meteor
.

Takođe, većina kupaca nije ni zapazila kakav je pod u trgovinama, a ako i je zapazila ne zna zbog čega je baš takav. Ipak, sve to ima svoju svrhu i razlog zašto je baš tako.

Istraživački tim portala Bravo.de pojasnio kakvim se trikovima koriste trgovci kako bi kupce što duže zadržali u trgovini, prenosi tuzlanski.ba.

U nastavku pročitajte nekoliko trikova kojima trgovci manipulišu kupcima.

Zašto nema prozora na supermarketima?

Prozora kao ni satova u prodavnicama nema kako bi kupci izgubili pojam o vremenu i što duže se tamo zadržali.. Tako većina kupaca u prodavnici provede duže vremena od planiranog i uzme više stvari nego su prethodno planirali.

Pogled kroz prozor kupce vraća na pomisao o vremenu i na razmišljanje koliko su već dugo tamo, a to niko u velikim kompanijama to ne želi. Jer, što su kupci duže zadrže u trgovini, uzeće više proizvoda i potrošiti više novca.

No, postoje i praktični razlozi zašto nema prozora ili staklenih zidova: Direktna sunčeva svetlost može izbledeti ambalažu. Tada proizvodi više ne izgledaju tako privlačno i neće se tako brzo prodati.

Položaj proizvoda

Skuplji proizvodi uvek su posloženi u nivou očiju. Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirani i skuplji artikli su takođe u nivou očiju. Cene su označene na način da prvim pogledom pomislimo da su povoljnije nego što zaista jesu.

Zašto supermarketi imaju popločane podove?

Na primer, mnogi supermarketi imaju popločane podove. Zašto? Jer kolica za kupovinu na njima stvaraju veliku buku! Ako ne želite privući pažnju i nervirati druge, sporije se krećete prodavnicom. Kao rezultat toga, kupac automatski dolazi u iskušenje da malo pregleda i potroši više novca na stvari kojih možda čak nema na svom popisu za kupovinu.

Muzika

Kad su marketi puni i previše je ljudi, tada se najčešće pušta energična i muzika brzog ritma. To bi trebalo podstaći ljude da se trgovina ponovno brzo isprazni. Prema nekim istraživanjima kupci više troše uz laganiju muziku, jer ona usporava u kretanju pa duže vremena provode u trgovini.