Ako na poslu izgovarate ovih 7 reči, znajte da šaljete NEGATIVNU poruku!

Komunikacija je od presudne važnosti za uspeh na poslu, a tu često pravimo manje ili veće greške.

foto: Depositphotos/ridofranz
foto: Depositphotos/ridofranz
.

Poslovna komunikacija ima svoja pravila, po prirodi je konzervativna, ali smisao naših poruka uvek mora da bude jasan.

Zato brižljivo morate da koristite fraze koje ćete koristiti.

A psiholozi smatraju da ako koristite frazu: “Žao mi je što se tako osećate”, šaljete sasvim pogrešnu poruku.

Prvo, ovo uopšte ne predstavlja izvinjenje. Vi ne možete da se izvinjavate zbog toga kako se neko drugi oseća. Može da vam bude žao samo zbog vašeg ponašanje i stvari koje vi kontrolišete. Ne možete da kontrolišete kako će se druga osoba osećati, pa zato i nemojte zbog toga da se izvinjavate , piše Inc.com, a prenosi Objektiv.rs.

Drugo, mnogo važniji je skriveni smisao vaše poruke, koji bi mogao da glasi i ovako: “Gledajte, ne znam zbog čega ste toliko iracionalni zbog ovoga. To nije moja krivica i besmisleno je da se ljutite na mene”.

Čak i ako to zaiste ne mislite, u većini slučajeva će vaša rečenica zvučati baš tako.

Treće, rečima da vam je “žao što se tako osećaju”, vi u stvari, izbegavate bilo kakvu odgovornost za novonastalu situaciju. Umesto toga, ako smatrate da ste negde pogrešili, recite to. Na primer: “Veoma mi je žao što nismo uspeli da isporučimo ono što smo obećali”…

Četvrto, kada radite s ljudima, često će se dogoditi da vi niste odgovorni za bilo koji propust, ali da je rešavanje problema u vašoj nadležnosti. Tada umesto izvinjenja ponudite rešenje: “Vidim da ste veoma frustirani. Pogledaću šta mogu da uradim da bismo to rešili”.

Na kraju, poenta je u tome da drugoj osobi pokažete da ste ga shvatili i da ste na “njegovoj strani”. Iznenadićete se koliko ovakav stav može da vam pomogne u poslovnoj komunikaciji.