Ponovo su aktuelne pruge, železnice, ali ko će da upravlja vozovima ako nam mašinovođe odu u Nemačku?

Odlazak je reč sa kojom se Srbija suočava svaki dan. Ovog puta Exploziv testira zaboravljeno zanimanje - poslove mašinovođe. Sada se popravljaju pruge, grade stanice, uvoze nove lokomotive, povećava se broj vozila, ali da li njima ima ko da upravlja?

Mašinovođe, foto: Prva
Mašinovođe, foto: Prva
.

Poslednih godinu i po dana imamo 15 do 20 mašinovođa koji su na lični zahtev raskinuli radni odnos, sa namerom da se zaposle u Nemačkoj, kazao je Zoran Puzović, direktor Srbija voz, navodeći da je slična situacija i kod drugih operatera.

Šta sve srpski zakon predviđa, koliko je Nemačka privlačna za ovo zanimanje, i šta bi bilo rešenje da mašinovođe zaustavimo u Srbiji, saznajte u video-prilogu u nastavku.