Greška koju prave mnogi vlasnici kućnih ljubimaca! Zašto je opasno da vaš ljubimac ima profil na društvenim mrežama?

Studija sprovedena u Velikoj Britaniji pokazala je da više od polovine ljudi objavljuju fotografije i snimke svojih kućnih ljubimaca na društvenim mrežama, a svaki deseti ljubimac ima svoj Fejsbuk profil. Taj podatak potvrđuje i činjenica da su mnogi kućni ljubimci popularnijij od nekih poznatih ličnosti.

fotografisanje mačke, foto: Depositphotos/cunaplus
fotografisanje mačke, foto: Depositphotos/cunaplus
.

Problem nastaje kada profil svog ljubimca ne osigurate jednako dobro kao svoj lični profil i na taj način postoji mogućnost da pomoću povezanih mejlova između vašeg i profila vašeg ljubimca, hakeri stignu i do vas.

Druga situacija, pomalo komična, odnosi se na zaboravljenu lozinku, nakon nekoliko neuspešnih pokušaja Fejsbuk ili Instagram vam zaključaju profil i traže da im pošaljete lična dokumenta kao potvrdu identiteta.

.

"Ako je potrebno da potvrdite svoje ime na Fejsbuku ili ste izgubili pristup nalogu, možda će vam biti zatraženo da nam pošaljete kopiju nekog dokumenta s vašim imenom. Imate nekoliko različitih opcija, uključujući zvanične identifikacione dokumente sa fotografijom, identifikacione dokumente nevladinih organizacija, zvanične sertifikate ili licence koji prikazuju vaše ime ili druge fizičke dokumente kao što su pretplate na časopise ili pisma", piše na Fejsbuku.

Samo se nameće pitanje, kojim "psećim" dokumentom biste otključali njegov profil? Upravo na to se požalila jedna korisnica Tvitera.

Zaključala je profil svog psa, a da bi ga otključala Fejsbuk joj traži njegovu vozačku dozvolu. Većina ljudi koji su komentarisali, šalili su se na ovu temu stavljajući fotografije "psećih dokumenata".

Ali u komentarima su se javljali ljudi kojima su slične situacije napravile ozbiljnije probleme.

"Moja šefica je isto to uradila sa stranicom naše firme preko koje smo vodili biznis. Stavila je podatke svog psa i kada se stranica zaključala, nije mogla da je otključa", podelila je svoje iskustvo jedna korisnica, piše blic.rs.

Oglasili se i iz Fejsbuka

"Profili su namenjeni predstavljanju ljudi, a mi tražimo da se koriste stranice ako ljudi žele da predstavljaju preduzeće, grupu, organizaciju - ili kućnog ljubimca. Verujemo da su ljudi odgovorniji za svoje izjave i postupke kada koriste autentični identitet, zbog čega zahtevamo da koriste ime koje koriste u svakodnevnom životu", izjavila je portparolka Fejsbuka na ovu situaciju za "Bazfid".

Iako se čini kao komična situacija, može da izazove određene posledice, pogotovo ukoliko profil sa podacima vašeg psa koristite kao vaš lični.