Radite od kuće? Ovih SEDAM poteza olakšaće vam situaciju!

S pojavom pandemije mnogi ljudi našli su se u nepoznatom radnom prostoru - svom domu.

Neka rad od kuće bude prijatan, foto: Depositphotos/Goodluz
Neka rad od kuće bude prijatan, foto: Depositphotos/Goodluz
.

Kada oni koji inače ne rade od kuće razmišljaju o onima koji uvek rade od kuće, kroz glavu im sigurno prolaze i mislim poput "vau, možeš da gledaš televiziju kad poželiš" ili "dok radiš, možeš da opereš sudove, veš, da skuvaš ručak...".

Istina nije baš tako jednostavna i "vau", a ovih dana to shvataju mnogi ljudi koji su poslati da rade iz svojih domova.

NIJE SVIMA SVE TAKO JEDNOSTAVNO

Rad kod kuće, ovih dana shvataju mnogi, zahteva priličnu količinu discipline i fleksibilnosti i nije nešto na šta će se svi lako naviknuti, pogotovo ako spadaju među osobe kojima odgovara rutina koju imaju na radnom mestu.

Većini će ipak biti potrebno neko vreme da činjenicu da su u svom stanu ili kući ostave po strani i da urone u posao.

Nekima će posebno teško pasti i činjenica da u svom okruženju nemaju kolege s kojima tokom dana vole da razmenjuju mišljenje.

Ključni faktor je da rad od kuće u trenutnoj situaciji nije nešto na šta su se ljudi odlučili dobrovoljno, nego je nešto što je bilo neophodno, a neželjena promena je najteža promena.

U situaciji smo u kojoj se testiraju naši unutrašnji resursi i stabilnost. I dok se nekima rad od kuće tokom pandemije čini kao najmanja briga, drugima će on ipak biti uzrok legitimne krize.

U nastavku zato pročitajte nekoliko korisnih saveta koji bi mogli da vam olakšaju situaciju:

1. MAKSIMIZUJTE PRODUKTIVNOST

To znači - "idite" na posao.

Pokušajte da se držite barem dela rutine koja je bila deo vašeg života pre nego što ste počeli da radite od kuće. Ako vaše radno vreme počinje u 8, ne budite se u 7:59. Obezbedite sebi vreme za kafu i doručak, pre nego što počnete da radite.

I obucite se. Pritom mislimo na udobnu radnu odeću, ne na pidžamu.

Na taj način trebalo bi da se osetite budniji, svežiji, produktivniji... a sve to je deo i mentalnog trika kojim ćete razgraničiti posao i ostatak vašeg života koji se odvijaju na istoj lokaciji.

Stvaranje radnog okruženja takođe je važno. Ne menjate svaki dan lokaciju na kojoj radite i pokušajte da se smestiti u dobro osvetljenu sobu ili onu koja ima puno prirodnog svetla. Ako je ikako moguće, osigurajte sebi i udobnu stolicu.

Takođe, redovno ustanite, protegnite se, komunicirajte s kolegama preko interneta kada već ne možete licem u lice...

Ako imate decu, a škole su zatvorene, dobro je smestiti se u sobu s vratima jer će klincima trebati malo više vremena da se naviknu na činjenicu da mama zapravo nije kod kuće, nego je na poslu...

Učinite šta možete da prostor koji ste odabrali za kancelaiju bude što prijatniji.

2. NEKA VAŠ RADNI DAN IMA POČETAK I KRAJ

Morate da uspostavite vreme, i zbog sebe i zbog vaših ukućana, kada ste u "kancelariji". Ako je vaše radno vreme inače od 9 do 5, onda neka tako i bude i sada.

Ni prilikom rada od kuće nemojte da zaboravite na pauzu za ručak, šetnju ili vežbu. Iskoristite pauzu da se maknete od svog radnog mesta.

3. ISKORISTITE POSAO KAO PRILIKU DA SE MAKNETE OD VESTI

Budući da mnogima posao uključuje rad na računarima, zaista je lako odlutati i pronaći se u situaciji u kojoj pregledavamo sve novosti o korona virusu.

U takvim situacijama mnogi se lako uspaniče. Zato kad radite, radite. Vesti će i dalje biti gde jesu i kad završite s poslom, a predah od njih svakako će vam goditi.

4. POSTAVITE GRANICE

Kada u kancelariji i živite i radite, lako je preterati. Zato je bitno da se u trenutku kada se vaše radno vreme završi stvarno odjavite. Oduprite se nagonu da se, na primer, nakon večere još malo posvetite poslu. Inače će se vaš poslovni i privatni život izmešati do mere da će uticati na sve aspekte vašeg života.

Važno je da znate kada treba da stanete i isključite se. I ovde će vam od velike pomoći biti činjenica da ste odredili jedno fiksno mesto u domu koje je vaša "kancelarija".

5. AKO U NEKOM TRENUTKU JEDNOSTAVNO NE IDE, UZMITE PREDAH

Ako iz bilo kog razloga imate problema s koncentracijom, napravite pauzu i resetujte se.

Za početak, pokušajte da odredite šta tačno osećate kako biste mogli da se pozabavite i upravljate svojim emocijama. Ako se osećate preplavljeno raznim emocijama, nazovite nekoga u koga imate poverenja.

Ako vam je potrebna pauza, provedite neko vreme ne radeći ništa. Učinite nešto za šta znate da će vam popraviti raspoloženje i krenite dalje.

6. ČUVAJTE ZDRAVLJE

Letargija i nakupljanje kilograma mogu se pokrenuti i brže nego što mislite. I broj koraka koje svakodnevno prelazite rapidno će padati.

Nemojte dopustiti da rad od kuće ostavi posledice na vaše zdravlje. Istegnite se više puta tokom dana, pre, za vreme i nakon smene. Odvojite vreme za vežbu - izvucite prostirku za vežbanje i odlučite se za neku od brojnih opcija za vežbanje na internetu.

Tu si i čučnjevi, trbušnjaci, sklekovi... postavite pred sebe izazove, sada imate vremena.

Možda je sad idealna prilika da jedete zdravije i bolje, što dosad niste uspevali, pravdajući se nedostatkom vremena i lošim navikama koje su "jednostavno deo kancelarijskog života".

7. PRIGRLITE NEOČEKIVANE BENEFITE

Rad kod kuće mogao bi sa sobom da donese nove, neočekivane stresove, ali i neke benefite.

Na primer, možete bez slušalica da slušate muziku koju želite, ako imate ljubimca može da vam sedi u krilu, a s obzirom na to da ne putujete do posla i natrag, imate dodatno vreme za obavljanje stvari u kojima uživate...

Na kraju - svi moramo biti svesni toga da se nalazimo u periodu u kojem se životni ritam u potpunosti menja i nije nimalo lako prilagoditi se novonastaloj situaciju.

Ovo ne znači da morate da se okrenete očajavanju, nego da smo ljudi i da su razni osećaji koji su se pojavili ovih dana sasvim normalni. Ono što moramo, jeste da budemo odgovorni i kao pojedinci da učinimo sve što možemo da trenutna situacija dođe svom kraju i da se naši životi vrate u normalu.

Izvor: Zdovoljna.hr