Govor tela vas odaje: Osam grešaka koje ne smete praviti tokom razgovora za posao

Američka plesačica Marta Grejem je imala običaj da kaže: Telo nikada ne laže, a menadžeri ljudskih resursa znaju to bolje od predstavnika svih ostalih profesija. Kada sretnu osobu čije su reči u suprotnosti s govorom tela, brzo odbacuju takvog kandidata.

Vaši odgovori na pitanja na razgovoru za posao nisu jedina stvar koja može da osigura ili pokvari šanse za dobijanje posla. Govor tela takođe igra veliku ulogu.

Dobro zapamtite, da vas ne bi odale sitnice!, foto: Depositphotos/Syda_Productions
Dobro zapamtite, da vas ne bi odale sitnice!, foto: Depositphotos/Syda_Productions
.

Evo šta vas najčešće odaje:

1. Dodirivanje vrat

Prema zapažanjima bivšeg kontraobaveštajnog agenta FBI-a Džoa Navara (Joe Navarro), ljudi u stanju stresa često imaju potrebu da pokriju vrat. Time nesvesno pokušavaju da zaštite najugroženiji deo tela.

Pritom muškarci pritiskaju dlan sa strane, dok žene lagano dodiruju udubljenje u prednjem delu vrata ili diraju ogrlicu.

Takav gest odaje da je osoba krajnje nesigurna u sebe ili vrlo zabrinuta zbog nečega. Menadžer može posumnjati da se od njega nešto krije i zbog toga neće verovati sagovorniku.

2. Sedenje s prekrštenim nogama

Većina ljudi voli da sedi s prekrštenim nogama. Međutim, strana osoba može pomisli da smo zauzeli odbrambeni položaj. Osim toga, kada tako sedite, teško ćete promeniti položaj, a da ne privučete pažnju.

Stručnjak za govor tela, Peti Vud (Patti Wood), savetuje da obe noge spustite na pod. Osjećaj oslonca tokom razgovora omogućiće vam da lako pređete sa kreativnog razmišljanja na racionalno i da efikasno nađete odgovor na složena pitanja.

3. Podizanje jednog ramena iznad drugog

Asimetrično držanje označava slabu, neodlučnu osobu. Međutim, stvarna opasnost od ovakvog držanja jeste da ono negativno utiče na hormonski status i našu samosvest, smatra socijali psiholog Ejmi Kadi (Amy Cuddy). Kada se povijemo i smanjimo, nivo kortizola u našem telu počinje da raste, dok nivo testosterona opada.

Prema rezultatima njenih istraživanja, menadžeri ljudskih resursa prvo odbacuju kandidate koji su zauzeli upravo takve „slabe“ poze. Pritom ne moraju čak ni da vide celog čoveka – lako uoče nesigurnost na licu.

4. Skrivanje ruku

Ruke često odaju našu uznemirenost, pa ih nesvesno krijemo od radoznalih pogleda.

Ostavićete dobar utisak na menadžera, ako držite ruke tako da se vide. A otvoreni dlanovi će ga uveriti u iskrenost i istinitost vaših reči, jer je u tom položaju gotovo nemoguće lagati.

5. Pogled udesno dok pravite pauzu

Ljudima je svojstveno da pogledaju ulevo kada pokušavaju da se nečega sete, da se vrate u prošlost. Isto tako, da gledaju udesno kada nešto smišljaju. I zato, ako osoba gleda gore ili dole desno i oteže sa odgovorom, moguće je da želi da zaobiđe istinu i smisli drugi odgovor.

Druga krajnost je streljati sagovornika pogledom. Takvo ponašanje se obično doživljava kao agresija. Zbog toga je najbolje ograničiti direktan kontakt očima na 60% vremena i tokom razgovora blago premeštati pogled s jednog dela lica na drugi (nos, čelo, usne).

6. Prekrštene ruke

Kada razgovor postane neprijatan, obično u samoodbrani prekrstimo ruke na grudima, a time rizikujemo da izgubimo naklonost sagovornika.

Gestikulacija je najbolji način da ostanete otvoreni. Pokreti nam takođe pomažu da brže pronađemo reči i da bolje formulišemo svoje misli.

7. Podizanje ramena

„Poza kornjače“, u kojoj su ramena podignuta, a vrat gotovo nevidljiv, pokazuje strah i nesigurnost. Takva osoba laže ili se nečega boji, smatra Džo Navaro.

Uspravno držanje nam, naprotiv, daje izgled samouverene osobe, a blago naginjanje napred pokazuje sagovorniku da smo zainteresovani za razgovor.

8. Suviše često nameštate kosu

Navika da se stalno popravlja frizura izaziva nervozu kod sagovornika. Ona pokazuje da ne umemo da vladamo sobom i ne možemo da se nosimo sa situacijom.

Da biste prestali da se nervirate, usredsredite se na disanje. Udahnite duboko i govorite prilikom izdaha.

Tu je i odlično pravilo o 2 sekunde. Napravite kratku pauzu, pre nego što odgovorite sabesedniku. Tako mu stavljate do znanja da pomno pratite razgovor i da vladate situacijom.

Izvor: uspešnažena.com