Zanimljivosti

Bahatost na delu! Ovo su najluđi zahtevi bogatih gostiju u najskupljim hotelima...

Novac čini čuda. Na mnogo načina...

09.03.2019. - 16:00h
foto: Depositphotos

Kad je katarski šeik pitao konsijerža u hotelu "Raffles Dubai" da mu dostavi poklon za ženu, on je odgovorio:

"Naravno, gospodine. Kakav poklon?"

"Rolls Royce Ghost, najnoviji model", odgovorio je šeik i zatražio da bude dostavljen do sledeće večeri.

Bilo je to 2012. godine. Harold Abonitala, danas glavni konsijerž u hotelu Habtoor Palace, smatra da mu je to bio najzahtevniji izazov u 14 godina tog posla, piše CNN.

"Bilo je napeto", prisetio se.

Bio je četvrtak uveče a petkom, koji je u Dubaiju glavni dan vikenda, većina radnji je zatvorena. Požurio je u izložbeni salon Rolls Roycea i do 20 sati pokupio je Ghosta. Ali kako će vozilo od 300 hiljada dolara prevesti 400 milja do iduće večeri?

U mreži svojih kontakata pronašao je kolegu konsijerža čiji je ujak radio u špediciji. On mu je pomogao da sigura avion koji može da preveze automobil.

"To će koštati 350 hiljada dirhama", rekao je Harold gostu.

"Nemoj mi govoriti o tome, samo uradi to", odgovorio mu je šeik.

Napraviti korak više za goste kako bi im ispunili zahteve glavna je odlika bilo kojeg člana "Les Clefs d'Or," međunarodnog udurženja elitnih konsijerža. Prepoznatljivi su po paru zlatnih ključeva na reveru, a mreža uključuje 80 zemalja i ima otprilike 4000 članova.

Ela Lanzanas, šefica konsijerža u hotelu s pet zvezdica "Fairmont Dubai" i pomenute mreže, jednom je morala da pronađe libansku frizerku, uveri je da otkaže zakazane sastanke i unajmi brod kako bi gosta mogao da odveze na trodnevno krstarenje na koje je išla i frizerka.

"Rekla je da neće imati vremena za salon nakon krstarenja, a čeka je otmena večera", prisetila se.

"Clefs d'Or" to su joj omogućili.

"Najvažnija stvar mi je ispuniti hitne zahteve i usrećiti gosta", kaže Ela.

"Dama je bila vrlo zadovoljna svojom frizurom".

"Konsijerži će prihvatiti svaki zahtev sve dok je on moralan, legalan i - moguć", opisuju se na LinkedInu.

"Luksuz je u krvi Dubaija", kaže Ebi Sam, predsednik "Lef Clefsa" Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Gosti su mu jednom dali neoznačenu i gotovo praznu bočicu parfema. Doneli su je u Dubai pre nekoliko godina i nisu se mogli setiti gde su kupili parfem. Sam kaže da Dubai ima više od 200 parfimerija - ali nijedna od njih nije imala taj. Zatim je odnio parfem proizvođaču, koji je prema hemijskom sastavu na bočici rekreirao taj parfem.

"Kad sam im ga dao, bili su oduševljeni - proveli su četiri dana tražeći ga", kaže Sam.

"To su izazovi s kojima se nosite, a ako ste dobar konsijerž, možete ih ispuniti."

"Ako se pojavi novac, svi slušaju", kaže Abonital razmišljajući o tome kako se ispunjavaju najluđi zahtevi gostiju.

"Gosti s manjim budžetom su oni koji mogu biti izazovniji", kaže.

Postoje gosti koji koriste Instagram i planiraju posetu pre nego što stignu.

"Znaju o čemu govore, istražili su mesto, znaju šta mogu očekivati i pokušavaju 'ugurati' konsijerža u sve svoje kontakte kako bi mogli dobiti popuste za ovo i ono."

Razvoj tehnologije posao konsijerža učinio je kompetitivnijim. Bore se protiv Guglea i Instagrama pa moraju paziti na otvaranja top restorana, izložbi i drugih atraktivnih lokacija u gradu. Ali Sam veruje da to podiže standard.

"Morate znati više od gosta", kaže.

"To nas čini kompetitivnijima i energičnijima kako bismo znali sve o onome o čemu pričamo."

U hotelu "Renaissance Downtown" u Dubaiju konsijerži su poznati kao "navigatori". Prodaju se kao "lokalni stručnjaci" koji vam mogu reći sve ono što vodiči ne mogu. Klitus Džordž, glavni navigator hotela, kaže da je to odgovor na promene trendova i zahteve da se pronađu skriveni dragulji umesto uobičajenih turističkih mesta.

"Gosti još uvek traže mišljenje konsijerža i traže preporuke, ali očekuju i ličnu uslugu - posebno kad vide zlatne ključeve - očekuju da će im biti isporučeno nešto izvanredno", kaže.

Jedno od njegovih najčudnijih postignuća bilo je kad je za gosta uspeo nabaviti "Gyokuro Genmaichu", retki japanski zeleni čaj od smeđeg pirinča koji košta oko 16 dolara za 100 grama.

"Bila je zapanjena", kaže on.

"Rekla mi je da je tražila to poslednjih 4-5 meseci i da ga nigde nije mogla da nađe".

Postati član "Lef Clefs d'Ora" nije nimalo lako. Treba vam najmanje pet godina iskustva u gostoprimstvu, a osim toga, kandidati moraju proći sveobuhvatan proces ispitivanja i intervjua.

"Gledamo njihovo znanje, veštine i stav", kaže Sam.

- Koliko su strastveni, strpljivi i spremni na izazove i zahteve gosta.

Ali jednom kad ste unutra, nagrade su vredne svakog truda. Članovi imaju pristup međunarodnoj mreži konsijerža, koja pruža uvid u beskrajnu bazu kontakata koji će vam pomoći ispuniti zahteve gostiju.

Osim toga, to je i stvar prestiža. Sam se priseća kako je dobio svoje ključeve 2010. godine.

"Prvo što ljudi primete na vama su ključevi, a gosti vas odmah više poštuju kad ih vide. Postanete njihov najbolji prijatelj... Vi ste sve za njih kad odsedaju u hotelu."

Izvor: Index.hr