Šta najbrže pokreće lepa sećanja

Evo zanimljivog istraživanja o odmoru i pozitivnim emocijama, kao i stvarima koje ih pokreću. Nikon i naučnici iz laboratorije Mindlab International koji se bave neurologijom, testirali su niz senzornih stimulusa kako bi utvrdili na koji način određeni faktori vezani za odmor utiču na uzbuđenje, osećaj sreće i radosti kod ljudi.

.

I zaključeno je da su fotografije, mentalno i emocionalno, više angažovale ispitanike nego mirisi, ukusi i zvuci koji bi trebalo da asociraju na godišnji odmor. Posmatranje fotografija idiličnih predela i plaža je više zaokupilo ispitanike od, recimo, aktuelne vremenske prognoze za odabranu destinaciju, ili čitanje tekstova o tom mestu.

Fotografije hrane izazivale su veći porast subjektivnog (tj. mentalnog) uzbuđenja, miris kreme za sunčanje podizao nivo fizičkog uzbuđenja, dok je čitanje turističkih vodiča relativno nisko rangiranom, kaže doktor Dimitrios Civrikos), savetnik u laboratoriji Mindlab International i fiziolog na Univerzitetu London Metropoliten

"Ispostavlja se da je iščekivanje mogućih iskustava više emocionalno angažovalo naše ispitanike nego razmišljanje o činjenicama koje se odnose na njihov predstojeći odmor. Sanjarenje o predstojećim doživljajima na odmoru podizalo je puls i više aktiviralo um nego gledanje vremenske prognoze ili podataka o odabranoj destinaciji."

Otkriveno je i da turisti na društvenim mrežama više vole fotografije nego tekstualne informacije. Kada smo na odmoru, veći broj nas će objaviti fotografiju (37%) na Fejsbuku, pre nego tekstualnu informaciju (25%), što govori da preferiramo da pokažemo, a ne da ispričamo prijateljima kako se zabavljamo i provodimo. Ovo delimično dolazi otuda što želimo da se hvalimo, a to priznaje svaki peti ispitanik, dok jedna četvrtina ispitanika veruje da izgledamo bolje nego obično, jer smo odmorni, opušteni i u najboljoj formi.

Skoro četvrtina ispitanika (28%) priznaje da najviše volimo da gledamo fotografije ljudi na odmoru, u poređenju sa skoro jednom petinom (13%) onih koji najviše vole snimke prijatelja iz noćnog života i nešto sličnim procentom (23%) onih koji više vole da pregledaju porodične fotografije. Na pitanje koji od svojih Facebook albuma najviše volimo da gledamo, skoro polovina (48%) odabrala je slike s letnjeg odmora, što je znatno više od rođendanskih (24%) ili božićnih i novogodišnjih (8%) fotografija.

Kada je reč o nostalgiji za odmorom, 38% ispitanih Evropljana kaže da redovno gleda fotografije sa prošlogodišnjeg letovanja onda kada se loše oseća, a oko jedne trećine (37%) namerava da izradi fotografije i napravi foto-album.