Kakva prava imaju putnici koji su juče satima čekali na aerodromu?

Da li posle jučerašnjeg višesatnog čekanja putnici imaju pravo da traže obeštećenje od avio-kompanija? Koja su uopšte prava putnika u ovakvim situacijama? Na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva putnici mogu pronaći detaljne informacije o svojim pravima kada je avio-saobraćaj u pitanju.

.

U Jutarnjem programu sa Jovanom i Srđanom gostovali su Vuk Blečić, glavni inspektor u Direktorijata civilnog vazduhoplovstva, koji je specijalizovan za zaštitu prava putnika, ali i Aleksandar Seničić direktor YUTA-e.

Naime, nakon jučerašnjeg incidenta na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu kada se avion „zaglavio“ na jedinoj pisti koju imamo došlo je do opšte zbrke. Nezadovoljni putnici su preusmereni na druge aerodrome, a stotine njih je ostalo „zarobljeno“ na beogradskom. Ono što je izazvalo revolt putnika jeste činjenica da ni tri sata posle incidenta na pisti nisu znači zašto čekaju.

A da li to znači da putnici imaju prava na obeštećenje, odnosno novčanu naknadu za više od tri sata čekanja?