Urban

POZDRAVLJAMO SE SA PLASTIČNIM KESAMA: Lidl Srbija – primer na koji se treba ugledati

U godinama za nama, primetan je trend povećanja svesti o značaju očuvanja zdrave i čiste životne sredine. Tako ćemo danas retko sresti dete koje baca omot čokolade na ulicu, a s druge strane, često možemo videti ljude koji đubre odvajaju u posebne, reciklažne kontejnere. Sve su to ipak male, pojedinačne radnje koje kao pojedinci možemo da učinimo da bismo doprineli celoj zajednici. Ali, postavlja se pitanje koliko su velike kompanije, koje svojim poslovnim potezima mogu mnogo više da urade, ustvari voljne da to i učine.

09.06.2021. - 06:45h pr
Pozdravljamo se sa plastičnim kesama
Pozdravljamo se sa plastičnim kesamafoto: Lidl/Promo

Protekle nedelje, u našoj zemlji smo videli jedan dobar primer koji vredi pomenuti, a koji nam je stigao od prvog savremenog diskonta u našoj zemlji – kompanije Lidl Srbija. Naime, najpre je osvanula vest da se ni u jednoj Lidl prodavnici širom zemlje, više ne mogu kupiti plastične kese za kupovinu, iako je to samo delimično obavezno na nekim teritorijama Srbije, poput grada Beograda. Kako su tada iz Lidla objasnili, svesni odgovornosti prema prirodi i uticaja koje poslovanje ima na nju, hteli su da učine korak više, šireći dobru praksu u celoj zemlji.

U susret Svetskom danu zaštite životne sredine, 5. juna, kada se već dugi niz godina promoviše i razvija svest o životnoj sredini, na ulazu nekoliko Lidl prodavnica potrošače je dočekala postavka koja predstavlja prizor sadašnjice sa negativnim posledicama plastike u prirodi. Ova izložba služi tome da privuče dodatnu pažnju potrošača na licu mesta, pozove ih na odgovorno ponašanje, te da i slikovito prikaže gde plastične kese, kojima je potrebno na stotine godina da se razgrade, mogu da završe, i koliko mogu da naštete ne samo nama kojima živimo u sadašnjosti, nego i generacijama koje dolaze, i kojima ostavljamo naš svet.

Ovakvi potezi svakako su primer koji treba slediti, jer njihov uticaj je veći od svakog pojedinačnog dela koje možemo učiniti.