Doba korone: Kako unaprediti poslovanje uz internet prodavnice?

Svetska ekonomska kriza izazvana korona virusom učinila je da se najveće kompanije snalaze kako da spasu svoje poslovanje i kako da na što efikasniji način umanje gubitke koji su ove godine bile više od značajnih. Sam način njihovog poslovanja mogao bi da pomogne i malim proizvođačima, nekim porodičnim biznisima da opstanu, ali čak i da uvećaju svoj profit.

PR
Kako startovati?, foto: Depositphotos/stokkete
Kako startovati?, foto: Depositphotos/stokkete
.

Jedan je od najboljih načina da se postigne željeni rezultat jeste izrada internet prodavnica, jer se na taj način umanjuju brojni troškovi, omogućuje prodaja bez kontakta, što je i najtraženije, te je ujedno i bezbedna kupovina na mnogim poljima. Računica kaže da se osim spasavanja biznisa, internet prodaja uvećala u odnosu na period pre korone, što znači da minimalno ulaganje u izradu internet prodavnice čini da vaše poslovanje krene uzlaznom putanjom ka širenju i bogaćenju ponude.

Kako startovati?

Da biste posedovali svoju internet prodavnicu prvo morate kupiti domen i hosting, tj. ime svog sajta, što je obično ime brenda i mesto na kojem će sajt biti „parkiran“ kako bi bio vidljiv u internet pretraživačima. Kada ste to uradili, analizirajte ponudu na internetu i svoju konkurenciju. Na taj način ćete videti kako bi trebalo jedan sajt iz vaše branše da bude organizovan, koje su dobre strane poslovanja vaše konkurencije, a koje loše. Obratite pažnju na postojanje kategorija, njihovih podkategorija, razvrstavanja proizvoda na samom sajtu, jer će to sve uticati da napravite što kvalitetniji i jednostavniji shop za korišćenje, a to je nešto što kupci/klijenti najviše vole.

Najviše pažnje obratite na prva tri izlistana sajta prema pojmu i rečima koje ste ukucali u pretragu. Te reči su verovatno ključne za vaš biznis, pa prema njima i izlaze ponude, a upravo prvi ponuđeni imaju nešto što se zove najbolja optimizacija sajta među konkurentima i ona je u prodaju preko internet prodavnica najvažnija.

Optimizacija sajta

Kada govorimo o optimizaciji sajta, onda govorimo o stalnom trudu i radu koji je usmeren ka tome da Google jedan sajt pozicionira na vrh prve strane. Sama optimizacija se postiže na različite načine, bitno je da sajt bude uredno postavljen, grupisan, da meta tagovi svake stranice budu dobri. Optimizacija sajta umnogome zavisi i od pristupačnosti sajta za mobilne telefone, što je danas najvažnije, jer se većina kupovina obavlja upravo preko telefona. Onda dolaze na red i ključne reči, dobro napisani opisi u vezi sa njima i proizvodima koji se opisuju, te dobro optimizovane fotografije, jer one imaju podjednaku važnost kao tekstovi.

Važan je sam sadržaj, jer se pomoću njega sajt konstantno obnavlja, raste, te dolazi do vrha prve stranice Google-a. Zato je za svaku internet prodavnicu, posebno za one koje pretenduju da postanu vodeće, bitno da taj sadržaj bude koncipiran u vidu nekih blog tekstova koji se tiču same sfere vašeg poslovanja, ali i izlaze iz tih granica brojnim preporukama, savetima, te nekim svakodnevnim tekstovima koji privlače čitaoce.

Naravno, sve ovo je nekada teško obuhvatiti, posebno kada ste novi u svemu, ali nije nemoguće naučiti i savladati.

Bitno je da znate da postoji ko da vam pomogne, pa tako, ukoliko želite dobro optimizovan postojeći ili novi sajt, vaš izbor može biti marketing agencija Web Business Solutions. Ova agencija obuhvata kompletnu uslugu, od izrade i održavanja sajtova, SEO optimizacije sajta, kreiranjem sadržaja i reklamnih kampanja, tj. ponudom koja garantuje uspeh i rast vašega poslovanja.