Urban

Ed Širan vs. Petar Grašo: Da li radio stanice emituju stalno istu muziku?

Formatirani radio često se doživljava kao bauk i neprijatelj svake kreativnosti, iako su takve radijske stanice po pravilu pri vrhu liste slušanosti. Većina uspešnih radija na tržištu ima između 240 i 800 pesama u rotaciji, iako su im fonoteke višestruko bogatije. Zašto je to tako - saznaćete na interaktivnoj radionici “Ed Sheeran vs. Petar Grašo” u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju.

25.07.2019. - 08:22h
foto: Weekend Media Festival / Promo

Sva relevantna istraživanja govore da između dve trećine i tri četvrtine ispitanika radio najviše sluša zbog muzike. Pesme u eteru i način njihovog rasporeda odgovorni su za odabir radija koji se sluša, a već nakon dve ”loše pesme” zaredom slušaoci traže neku novu frekvenciju.

“Radio i dalje ima najveći doseg među medijskim platformama, najčešći je kanal putem kojega se doznaje za novu glazbu i medijska platforma kojoj se u Europi najviše vjeruje. Radio ne samo da nije mrtav niti umire, radio je zapravo u velikom usponu. Za to je zaslužan i način kreiranja glazbenog poslovnog modela, zbog čega je ova radionica nezaobilazna za sve koji se bave ili žele baviti radijskim biznisom”, ističe direktor programa Weekend Media Festivala Nikola Vrdoljak.

Učesnici radionice moći će da formiraju sopstveni radio temeljem rezultata brzog testiranja muzičkih afiniteta. Weekend će tako dobiti svoj W-FM, zasnovan na stvarnim podacima o tome koliko slušaoci vremena provode uz radio i kakav radio bi želeli da slušaju.

“Na primjeru virtualnog W-FM radija, analizirat ćemo mora li novi hit Ed Sheerana biti emitiran svaka četiri sata. Zadatak nije lagan, jer ćemo simulirati i realan tržišni uvjet da tako formatirana radijska stanica bude profitabilna u stvarnom svijetu. Pozabavit ćemo se i ulaskom domaće glazbe u programe radijskih stanica i zašto tu postoji razlika između želja i realizacije”, kaže Goran Komerički, jedan od učesnika radionice.

Radionica “Ed Sheeran vs. Petar Grašo” tek je mali deo izu7zetno bogatog programa 12. Weekend Media Festivala, u kojemu učestvuje više od 150 predavača i panelista. U Rovinju se od 19. do 22. septembra očekuje i dolazak više od 5000 učesnika festivala iz svih zemalja regije.