OVIH PET NAMIRNICA ne goje: Možete ih jesti uveče, bez griže savesti

Određene namirnice možete jesti u bilo koje doba dana, bez bojazni da ćete ugroziti rezultate dijete.

Foto: Yuganov Konstantin/Shutterstock
Foto: Yuganov Konstantin/Shutterstock
.

Poznato je da se kod većine dijeta i režima ishrane ne preporučuju obroci u kasnim večernjim satima. Međutim, postoje određene namirnice koje imaju veoma mali broj kalorija, pa su dozvoljene uveče, ali, naravno, u umerenim količinama.

Mleko

Mleko sadrži triptofan - aminokiselinu koja može pomoći da brže zaspite. Pored toga, mleko je bogato kalcijumom i vitaminom D, koji poboljšavaju zdravlje kostiju.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovisu bogati antioksidansima i odličan su izbor za kasne sate, jer će vas zasititi. Idealna količina bi bila pola šake.

Povrće

U večernjim satima treba jesti što laganiju hranu, pa se iz tog razloga preporučuje povrće. Ono ima veoma malo kalorija, a "zasitiće" vam želudac, te ga iz tog razloga nutricionisti preporučuju.

Ćuretina

U pitanju su nemasni proteini, koji će vas duže činiti sitim, a neće vam stvarati dodatne masne naslage. Pored ćuretine, možete jesti i nemasni sir.

Integralne žitarice

Namirnice bogate ugljenim hidratima pomažu u povećavanju triptofana u organizmu, ali ipak treba biti na oprezu - obrađeni ugljeni hidrati kao što su testenina, beli hleb ili čips uzrokuju nagli skok šećera u krvi. Međutim, integralne žitarice imaju suprotan učinak, piše Dnevno.hr.