Zaplovite sa nama u svet prvih satova dizajniranih u Srbiji

Malo je ljudi koji na zglobu svoje leve ruke ne nose taj neodoljivi aksesoar - sat! A da li ste znali da je jedan mladi pravnik iz Srbije odlučio da od svog hobija i velike ljubavi napravi ozbiljan biznis - da prvi dizajnira satove u Srbiji! Ovo je priča o njemu...

.

Bojan Koljajić ima 34 godine pravnik je i radi u svojoj agenciji. Takođe je i stekao "HR Specialis Certificate" u Dubaija, a kao i mnogi mladi u Srbiji razmišlja da sreću pronađe negde van granica naše zemlje.

Velika ljubav su mu satovi, pa se tako pored prava i specijalizacije u oblasti ljudskih resursa okrenuo i dizajnerskim vodama. Prvi je koji je u Srbiji počeo da dizajnira ovaj omiljeni, kako muški tako i ženski, aksesoar.

"Jednostvano mogu reći da sam osoba koja ume svoje ideje da materijalizuje. Dizajniranje satova smatram nekom vrstom hobija i ventila od svakodnvne kancelarijske atmosfere", priča nam Bojan.

Njegov brend zove se "The Sailor's Watches and More", a Bojan je rado za Prva.rs otkrio malo više detalja o svom hobiju.

Kada se javila želja za dizajniranjem satova?

- Želja je postojala od uvek, pogotovo za satovima jer sat čini osnov nečijeg stila zajedno sa obućom i sličnim detaljima. Odeću je relativno lako izabrati, prođete pored izloga, vidite kako je to stilista uklopio i kupovina se za većinu tu završava. Aksesoari poput sata govore mnogo više o vama i vašem ukusu. Sat nije samo potreba već i nezaobilazni modni dodatak svake osobe još od vremena džepnih satova, pa sve do danas kada imate neograničen izbor od cene, preko dizajna pa do samog brenda.

A zašto baš "Sailor's"?

- Naziv sata je inspirisan sidrom kao znakom vernosti i nade. Mornar u nazivu mogu povezati i sa svakodnevnom plovidbom kroz zivot koji je poput mora, nekad miran i bez talasa, a nekad uzburkan. Uz to veliki sam zakljubljenik u leto i more. Dizajn loga podseća na neko staro vreme.

Koliko modela ste do sada napravili?

- Trenutno je napravljeno pet različitih modela i svi su unisex sa takozvanim "nato straps" u tri ili četiri kombinacije različitih boja.

Vi ih dizajnirate, a gde se satovi proizvode?

- Da, ja ih dizajniram, a izrađuje ih fabrika koja proizvodi "Daniel Wellington", "Massimo Dutti" i slične satove. Naziv fabrike neka ostane poslovna tajna.

Možete li da nam, u kratkim crtama, opišete šta je sve potrebno uraditi dok sat iz "vaše glave" pređe na našu ruku?

- Teško je opisati sam proces u kratkim crtama. Prvo, treba ispitati trzište, mada se ja, uglavnom, vodim svojim instinktom. Zatim ide kontaktiranje fabrike, ugovaranje cene i preko 200 napisanih mejlova gde se dogovarate oko najsitnijih detalja. Morao sam da naučim bukvalni prevod “tekstilne ton karte” na engleskom jer, na primer, boje "navy" ili "red" ne znače ništa pa lako može da dođe do greške. A onda sledi isporuka. Dok ne dobijete gotov proizvod ceo proces traje mesecima. A ni tu se priča ne završava jer sat mora da ima i kutiju za koju treba odabrati najprikladniji dizajn. On mora da pratiti dizajn satova i sam logo koji ima pomalo "vintage" izgled.

Reč je o prvim satovima dizajniranim u Srbiji. Kako vam se do sada čini, vole li naši ljudi unikatne aksesoare?

- Da, obzirom da su to prvi satovi dizajnirani u Srbiji ljudi su vrlo zainteresovani i većina ostane zatečena kada im kažem cenu pogotovo što se radi o vodootpornim satovima. Trenutno imam porudžbine sa prostora bivše Jugoslavije kao i iz zemalja Evrope tako da mi je neverovatno da je interesovanje za njih prešlo granice naše zemlje.

Da li postoji neka osoba na kojoj biste posebno voleli da vidite vaš sat?

- Sve meni bitne osobe već nose moje satove. Jedan specijalan je ostavljen za posebnu osobu u mom životu. A ukoliko govorimo o tzv. VIP osobama, o tome nisam nikada razmišljao. Ivana Španović na primer i naravno Džim Nelson urednik "GQ" magazina.

Planovi za naredni period...

- Planovi zavise od toga kako će se brend razvijati, ići će se na izradu kožnih i metalnih narukvica i naočara kojima bi trebalo da se zatvori krug i opravda ostatak naziva "and the more".