11 činjenica o cipelama koje će vas potpuno oduševiti!

Ne postoji žena koja ne obožava cipele i kojoj par cipela uvek nedostaje! Čak većina žena ima toliko crnih i braon čizama da bi mogle da obuku čitavu vojnu četu! Ali koliko zaista znate o svojim voljenim cipelama?

.

1. Muškarci su prvi nosili štikle!
U 10. veku, muškarci koji su jahali konje imali su potrebu za čizmama sa štiklom kako im noga ne bi ispadala iz uzengija, piše Huffingtonpost. A kako je posedovanje konja tada bio statusni simbol, onda su samim tim i cipele sa štiklom nosili oni iz viših krugova društva. Naravno nisu se nosile štikle od 12 ili 15 centimetara. Ali štikle su štikle...

2. Platforme su nosili grčki glumci da bi istakli status osobe koju glume.
Kada su u Antičkoj Grčkoj glumci igrali pozorišne predstave, kostimi su bili jedini način pomoću kojeg je publika identifikovala različite uloge. Tako su glumci koji bi igrali uloge tragičara nosili platforme i tako simbolizovali svoju superiornost nad komičnim ulogama. Komičari su nosili samo par čarapa.

3. Iz zezancije neki patike zovu šunjalice, a to je zbog engleskog naziva Sneakers.
Sneak znači šunjati se. Takav naziv one su dobile zbog svog gumenog đona zbog kojeg se hod onog ko ih nosi gotovo ne čuje. Ovo ime datira još iz 1800. godine!

4. Crveni đon Lobuten cipela inspirisan je crtežom Endija Vorhola.
Lobuten je želeo da napravi cipele inspirisane Vorholovim crtežom "Cveće". Kada je prototip cipela stigao, Lobuten je bio zadovoljan ali mu je i dalje nešto falilo. Crtež je i dalje davao jači i bolji utisak. Tada je video svoju asistentkinju kako lakira nokte u crveno. Uzeo je njen lak i prelakirao je ceo đon u crveno!

5. Vaša plata određuje vrstu cipela koje nosite na poslu!
Na osnovu istraživanja rađenih 2013. godine, od 6750 ispitanih žena u Americi, njih 71 odsto zarađuje manje od 40 hiljada dolara godišnje. One nikada ne nose štikle na posao, dko 22 odsto njih zarađuju oko 150 hiljada dolara i svaki dan na posao idu u štiklama.

6. Više je do zavisnosti od kupovine cipela nego do praćenja trendova!
Psiholog Suzan Feris u intervjuu koji je dala 2010. godine kaže da se ženska zavisnost od kupovine cipela generiše u delu mozga koji se zove prefrontalni korteks koznatiji kao "mesto za skupljanje". Cipele su kod dosta žena predmet od kojih one prave kolekciju, a to se najbolje vidi u onim ormarima gde svaki par ima svoje mesto i gde su složene od poda do plafona na dobro organizovanim policama.

7. Odri Hepbern je uvela mokasine u modu!
Predivna Odri Hepbern dokazala je da mokasine savršeno izgledaju i na ženama! Ona je glavni krivac što su osim muškaraca, i žene počele da nose ove cipele i to od trenutka kada ih je ona ponela 1957. godine u filmu "Funny Face".

8. Cipele dr.Martines poznatije kao Martinke prvenstveno su smatrane radnim cipelama zbog svog jakog đona.
Originalne dr.Martines cipele kreirali su nemački dizajenri, Dr. Martines i njegov prijatelj Dr. Fank. Britanska fabrika ove cipele prvi put je plasirala na tržište 1960. godine. Reklamirane su kao pouzdana obuća za muškarce na poslu. Postale su popularne oko 1970. godine i to u britanskim pank krugovima.

9. Salvatore Feregamo osmislio je cipele sa platformom tokom sankcija koje su uvedene Italiji.
Cipele sa platformom osmišljene su iz čiste potrebe oko 1940. godine. Zbog sankcija koje su uvedene Italiji Salvatore Feragamo više nije mogao da uvozi čelik za pravljenje tradicionalnih cipela sa štiklom. "Eksperimentisao sam sa komadima plute, lepio sam, fiksirao i doterivao, sve dok prostor gde je trebalo da bude štikla nije bio potpuno popunjen plutom". Nakon samo nekoliko nedelja u prodaji, cipele sa platformom postale su neverovatno popularne!

10. Japanke su, gle čuda, inspirisane japanskim sandalama.
Platno, kaiš i pirinčana slama deo su tradicionalnih japanskih sandala. Veoma često i danas ćete sem od gume, naći moderne japanke napravljene od ovih ili sličnih materijala.

11. Iako na internetu njegove slike ne postoje, Džefri Kempbel je zaista osoba!
Džefri Kempbel potpuna je misterija. Ljudi su mislili da je on samo fikcija stvorena da predstavlja kompaniju. Ali Džefri Kempbel zaista postoji i on jeste stvorio i idalje vodi veoma uspešnu liniju cipela. Portal Buzzfeed pokušao je jednom priliko da napravi intervju sa njim, ali je odmah odbijen. PR kompanije rekao je da bi oni želeli da se pažnja posveti cipelama i devojkama koje ih nose. Ove kompanije nema čak ni na Vikipediji pa se mnogi pitaju ko su oni ustvari...

Pročitajte i: 

Fazon koji će produžiti život vaših najlonki!