Lepota

Nerviraju vas ispucale pete? Ovo su najčešći uzroci zašto strada koža na stopalima

Promene na koži stopala vidljive su tokom toplijih meseci kada se nosi laganija obuća. Pripreme za sunčanu sezonu nisu uspešne ako celo telo nije u savršenom stanju.

19.02.2020. - 10:20h
Pomozite svojim stoplaima
Pomozite svojim stoplaimafoto: Depositphotos/fotoevent.stock

Proces isušivanja kože na petama može da započne i zbog drugih zdravstvenih problema. "Bright Side" je izdvojio nekoliko mogućih uzroka neprijatne pojave zbog koje mnogi izbegavaju da nose laganiju obuću.

1. Debljina

Stopala su izložena težini celog tela. Dodavanje suvišnih kilograma povećava pritisak na masne jastučiće u donjem delu stopala. Pete se usled težine šire kako bi uspostavile ravnotežu. Kada koži nedostaje vlaga, dolazi do pucanja.

Pre svega trebalo bi da održavate poželjnu telesnu težinu. Ovaj problem često se javlja kod dijabetičara pa je održavanje poželjnog nivoa šećera u krvi jedan od načina da se spreči oštećenje kože na petama.

2. Nedostatak vitamina

Bez vitamina i minerala koža jednostavno ne može da funkcioniše. Postaje suva i gubi na elastičnosti.

U ishrani koristite namirnice bogate vitaminima A, B3, C i E. Važno je da jedete hranu koja je bogata cinkom i omega 3 masnim kiselinama.

3. Neodgovarajuća obuća

Pri nošenju papuča i sandala s visokim potpeticama, masnoća koja se nalazi u petama pomera se prema spoljašnjim delovima stopala. Pucanje kože jedna je od uobičajenih posledica. Loš kvalitet obuće i tanak đon takođe stvaraju pukotine i bol u stopalima.

Trebalo bi da koristite laganu obuću koja je zatvorena sa svih strana i pruža potporu celom stopalu. Pažljiv odabir odgovarajućeg broja spriječće neprijatnosti.

4. Menopauza

Dame u menopauzi suočavaju se s čestim pucanjem kože, naročito na mestima koje trpe pritisak - šake i stopala.

Kreme s estrogenom mogu da ublaže problem, ali najbolje je da potražite savet lekara.

5. Dugo stajanje

Tvrda podloga poput parketa pravi pritisak na kožu u ovom području.

Trebalo bi da izbegavate stajanje u dužem intervalu. Ako je nemoguće, svakodnevno vežbanje raspoređuje pritisak koji trpe pete i pomaže u uspostavljanju pravilnog držanja tela.

6. Greška pri tuširanju

Duge tople kupke nisu najbolja ideja jer voda uklanja prirodnu masnoću koja se generiše na stopalima. Zbog toga pete postaju grube i suve. Agresivni deterdženti i sapuni negativno utiču na PH vrednost kože.

Tuširanje toplom vodom je preporučljivo, ali bi boravak pod tušem trebalo ograničiti na pet do 10 minuta. Po završetku tuširanja, stopala bi trebalo dobro obrisati peškirom, a potom namazati kremom koja hidrira kožu. Preporučuju se sapuni i kupke na bazi prirodnih sastojaka.

Izvor: Index.hr