Lepota

Muči vas masna kosa? Previše opada i nikako da poraste? Evo načina kako da i vaša kosa bude lepa i negovana!

Verovatno nema žene na planeti koja ne želi da njena kosa u svakom trenutku izgleda savršeno i negovano, ali često se dešava da nam to baš i ne polazi za rukom. Uvek se pitamo da li nam previše opada, ako je masna - koliko često bi trebalo da je peremo, ali i kako možemo da ubrzamo njen rast. Odgovore na ova pitanja dala je doktorka Milena Stanojević, prenosi "Na moj način". 

22.05.2019. - 08:00h
Nema žene na planeti koja ne želi lepu i negovanu kosu
Nema žene na planeti koja ne želi lepu i negovanu kosufoto: Depositphotos/heckmannoleg

Poznato je da u proleće i jesen kosa više opada nego tokom zime i leta. Koliko se izgubljenih vlasi može tolerisati u ovom periodu?

- Normalno je da ljudi gube između 50 i 100 dlaka dnevno, što je direktni rezultat faze rasta kose. Uobičajen ciklus rasta dlake traje između dve i šest godina. Dakle, za to vreme će ona normalno rasti, ali oko 10% dlaka može biti u fazi “odmora” tj. mogu da opadnu. Sezonsko opadanje traje 4-6 nedelja, a u tom periodu se gubi i do 150 dlaka dnevno. Toliki gubitak vlasi ne može da ostane nezapažen tokom češljanja i pranja, ali to nije razlog za brigu. Međutim, posle tih maksimalno mesec i po dana, kosa treba da počne ponovo da raste. Ukoliko se to ne desi, neophodno je primeniti adekvatne stimulativne metode za rast i obratiti se trihologu, lekaru koji se specijalizovao za rešavanje problema sa kosom.

Da li kosu možemo da peremo svakog dana, ako je masna?

- Uglavnom pacijenti misle da masnu kosu treba ređe prati, kako se ne bi još više mastila. To je zabluda! Masna kosa se pere svakodnevno ili svakog drugog dana, ali je vrlo važan izbor šampona. On mora da odgovara tipu skalpa. Preagresivni šamponi dovode do njegovog mašćenja, ali – s druge strane – suviše blagi, baby šamponi, nisu u stanju da uklone masnoću sa skalpa odrasle osobe.

Kako sami možemo da stimulišemo rast kose?

- Stanje naše kose je odraz celokupnog zdravlja. Narušena homeostaza unutar organizma, bilo da je uzročnik bolest ili stres, može dovesti doopadanja kose. Za zdravu i lepu kosu važna je ishrana. Budući da je sama dlaka građena od proteina, savetujemo što više proteina u ishrani (piletina – belo meso, riba, sveže i bareno voće i povrće). Naravno, na opadanje kose utiče i životni stil. Jači stres u kontinuitetu, nedovoljno sna i niz loših navika, mogu uticati na pojačano opadanje kose.

Izvor: Na moj način