1. Neznanje je blazenstvo. Znanje je prokletsvo.
    (ppz, 3. oktobar 2022 04:10)

    # Link komentara

  2. Dodao bi još i usamljenost kao posledicu toga, kao i frustracije što niste u stanju da ubedite druge u ono što vi savršeno dobro vidite. Teško je gledati bliske ljude u greškama, koji em ne žele da vam veruju, pa vas još posle i mrze do neke granice zbog toga što ste bili u pravu. Ja sam član Mense, sa preko 148 IQ, za tačan broj je trebalo da idem na specijalizovane testove na koje nisam išao. Često hvatam sebe da namerno sebe pravim u javnosti glupljim, da bi bio prihvaćeniji.
    (Los Angeles, 2. oktobar 2022 16:28)

    Ti samo potvrdjuješ ono što sam dole napisao. Ako imaš visok IQ ne znači da si pametan i mudar i da znaš istinu. Bojim se da ti nisi nijedno od ova tri. Dug je put do istine. Pišeš da hoćeš biti prihvacen, pa nekad se i praviš glup. Čovek koji drži do sebe on ne zavisi od drugih, on se ne trudi da bude voljen i prihvacen,on se drži svojih ideja i ideala. Naravno da ne treba da ne pazi kako se ponaša i vlada, ne treba bez razloga da tura prst u oko drugima. Opšte obrazovanje čini čoveka, ne akademsko i ne školsko obrazovanje,ne ni visok IQ. Razmišljanje, čitanje dobrih knjiga, razgovori sa mudrim osobama, to čini pravog čoveka a ne doktorati, ne visok IQ, ne dubok novčanik.
    (ŠŠŠ, 02. oktobar 2022 21:31)

    Glupa priča. Ponašate se kao da je ili ovo ili ono situacija. Ima jako puno ljudi koji imaju visok IQ, a da su pri tome isto i vrlo obrazovani, načitani, da su nakupili jako puno iskustva i znanja, da su vrlo vredni takodje. I to onda samo amplifikuje stvari o kojima govorim. Naporno ja uvek biti pametnjaković, niko ne voli sa takvima, a svi smo mi itekako sociološka bića. Nije poenta u životu činiti samo sebe srećnim, nego i ljude oko sebe koje volite. I slažem se sa ovim da se razgovor vodi uglavnom na nivou glupljeg, velika je to istina.
    (Los Angeles, 3. oktobar 2022 01:50)

    # Link komentara

  3. (Tuta, 2. oktobar 2022 18:09)
    izađi iz sistema zaglupljivanja, nađi svoju sreću i parče egzistencije u nečemu što voliš. Onda se izmakni, pa povremeno posmatraj tu dresiranu gomilu ustalih kako se rano ujutru tiskaju na stanici ili turiraju kola i jure na posao kao pomahnitali, trčkaraju da ne zakasne 20 sekundi sa identifikacijom na hot spotu...to su sve oni koji posle gomile emocionalno inteligentnog žongliranja, simuliranja ekstremne ljubaznosti prema šefovima i nehaja za suštinske potrebe za onih “ispod” sebe…posle tog nekog niotkuda nastalog osećaja praznine i besmisla, lučenje dopamina i “sreću” traže u šopinzima, blek frajdejima, helouin maskenbalima, nekim wow destinacijama putovanja…i tako…a ti možeš gde god želiš i kad god želiš. Ja se često zadovoljim i samo celodnevnim pecanjem i kampovanjem u prirodi sa devojkom i prijateljima. Pa ti vidi ko je tu emocionalno inteligentan…nekada je i sreća kada dobre i sposobne ljude, možda upravo zbog dobrote (a pre svega zbog nepristajanja na trule i dvolične kompromise što dobrota i jeste) društvo odbaci. Izbori se za sopstvenu slobodu jer si je zaslužio. Probao si i shvatio si šta je.
    (жбрц, 3. oktobar 2022 00:05)

    # Link komentara

  4. To što ti nećeš ili ne želiš da znaš stvari, ne znači da one nezavisno od tebe ne egzistiraju. Kad smo kod đubreta, nisam siguran da se nije znalo da je u Vinči i arheološki lokalitet...tako da je kultura bacanja đubreta gde ne treba od Jugoslovenskih autoriteta možda preuzeta.
    (@odbij, 2. oktobar 2022 22:43)

    # Link komentara

  5. Sada u ovim godinama kada bih mogao da vratim vreme pozeleo bih da mi je neka druga mera barem duplo veca od IQ - cini mi se da je faktor Sreca vazniji od pameti, inteligencije i visokoskolske diplome ! Ko se rodi srecan taj ni u klozetu ne bude gladan ! Verovali ili ne ali je tako.
    (MrsiMudoje- Maratonci i dalje trce pocasni krug, 2. oktobar 2022 21:41)

    # Link komentara

  6. Dodao bi još i usamljenost kao posledicu toga, kao i frustracije što niste u stanju da ubedite druge u ono što vi savršeno dobro vidite. Teško je gledati bliske ljude u greškama, koji em ne žele da vam veruju, pa vas još posle i mrze do neke granice zbog toga što ste bili u pravu. Ja sam član Mense, sa preko 148 IQ, za tačan broj je trebalo da idem na specijalizovane testove na koje nisam išao. Često hvatam sebe da namerno sebe pravim u javnosti glupljim, da bi bio prihvaćeniji.
    (Los Angeles, 2. oktobar 2022 16:28)

    Ti samo potvrdjuješ ono što sam dole napisao. Ako imaš visok IQ ne znači da si pametan i mudar i da znaš istinu. Bojim se da ti nisi nijedno od ova tri. Dug je put do istine. Pišeš da hoćeš biti prihvacen, pa nekad se i praviš glup. Čovek koji drži do sebe on ne zavisi od drugih, on se ne trudi da bude voljen i prihvacen,on se drži svojih ideja i ideala. Naravno da ne treba da ne pazi kako se ponaša i vlada, ne treba bez razloga da tura prst u oko drugima. Opšte obrazovanje čini čoveka, ne akademsko i ne školsko obrazovanje,ne ni visok IQ. Razmišljanje, čitanje dobrih knjiga, razgovori sa mudrim osobama, to čini pravog čoveka a ne doktorati, ne visok IQ, ne dubok novčanik.
    (ŠŠŠ, 2. oktobar 2022 21:31)

    # Link komentara

  7. Razgovor se uvek odvija na nivou glupljega.
    (putnik, 2. oktobar 2022 13:08)

    Hm.
    Baš si me bacio u razmišljanje. Ovo je notorno tačno, ali... kakve veze ima sa ovom temom? Osim ako ne spada u onu "socijalnu inteligenciju" koja meni uporno izmiče da shvatim šta je. OK, da, ali i sa gluvim se razgovor odvija na nivou gluvog, tj. glasnije pričaš. Zašto bi to bilo vezano za neki viši stepen inteligencije? Razumem, niko nikada neće sagovornika unapred obavestiti "Znaš, ja sam malo naglup, moraš jasnije i sporije da pričaš". Utoliko jeste potrebno više inteligencije da se skenira intelektualni nivo sagovornika, ali za to je ionako korisnija ona neverbalna komunikacija, ono kad shvatiš da te duduk gleda kao tele. Nedostatak ovog, pismenog komuniciranja je baš u tome, pa nivo snižavamo na neki zamišljeni prosek... recimo ne baš totalnog debila.
    Ja uobraženo verujem da sam bar taj prosek, ali rekoh, treba mi dodatno objašnjenje kakve veze sa temom ima ova tvoja inače tačna tvrdnja.

    Zašto me zanima? Zato što celog života ratujem sa tim fenomenom u stručnoj komunikaciji. Često, hm, skoro uvek se dešava da sa kolegama istog ranga stručnosti počnem diskusiju oko nekog stručnog problema, da bih polako obarao nivo "podrazumevanog", a da bih se do kraja iznervirao kad dođem do nivoa da bi me i stranac pre razumeo. Možda je dotični hiperinteligentan, ama je diletant! Nisam siguran koliko je to pitanje inteligencije, a koliko stručnosti, širine interesovanja i obrazovanja, tih stvari.
    (Džoni, 2. oktobar 2022 19:56)

    # Link komentara

  8. (Cvijetin Karamfilo, 2. oktobar 2022 17:26)
    E mani me tih prica, mi smo nosioci evropske kulture bla, bla, bla a ne umemo djubre da ne bacamo u reku iz koje pijemo. Tese se takvim bajkama narodi koji danas nemaju sta da ponude, bas nista sem sunda, pa se pozivaju na zasluge iz neolita. Mos misliti kao da su tada postojali bilo kakvi narodi i kao da smo mi neki specijalan narod a ne kao i ostali oko nas na Balkanu
    (odbij, 2. oktobar 2022 19:25)

    # Link komentara

  9. Inteligencija, odnosno IQ, vam je bozji dar. Kako cete ga iskoristiti u zivotu je vasa stvar. To vam je isto kao i visina ili tezina. Uzmimo recimo tezinu. Neko ko ima 110 kg moze da bude sjajan bokser ili ragbista (kvoterbek u americkom fudbalu), dok neko ko ima npr. 205 cm visine moze da bude sjajan kosarkas. Medjutim, ni jedan ni drugi nece postati nista od navedenog ako ne treniraju i to svaki dan, neprekidno, slusajuci trenera. Isto je i sa inteligencijom. Mozete vi da imate IQ iznad 150, ali ako ga tracite u kladionici necete daleko dogurati od te kladionice. Eto ...
    (dokon pop, 2. oktobar 2022 19:05)

    # Link komentara

  10. "Intelektualac. Činjenica znalac. A ne zna iskopat' šanac."
    (car svemira, 2. oktobar 2022 18:57)

    # Link komentara

  11. (Nikola, 2. oktobar 2022 15:34)
    Nemoj tako Nikola. Diskreditovaće te ti takvi, kojima se nivo inteligencije svodi na to da si ti zavidan. Pošto za bhih postoji samo jedno objašnjenje kad neko tako rezonuje i to je. Ti si zavidan. Jer svi bi mi da budemo kao oni, ali ne možemo da dobacimo do tih visina i brmčimo okolo kao najsposobniji, napametniji, najdominantniji u sistemu poretka po njihovoj meri. Jer brate oni brmče. Onda kada odrade onima iznad njih šta im je naloženo.
    (robovi i nesrećnici, 02. oktobar 2022 16:41)

    Upravo tako...ali je davno prošlo vreme kada su se ono malo pametnih obrazovanih ljudi, spuštali na nivo seljane i shvatali njihove reči zdravo za gotovo, upućivajući im samo reči hvale. Prosto tako je, ne možeš biti veći i uspešniji od njega (drvoseče) jer je sistem vrednosti totalno poremećen a ako spustiš na taj nivo onda si nadrljao! Ovako možeš biti potpuno neprimetan kao što takvi ljudi i jesu.
    (Nikola, 2. oktobar 2022 18:48)

    # Link komentara

  12. Dobar i analitican tekst. Sve je tacno objašnjeno.
    Pored IQ postiji i EQ, koji je mnogo važniji u životu svakog coveka.
    Pa ipak biti srecan ne zavisi ni od jednog ni od drugog vec našeg karaktera, strukture licnosti i genetike.
    (Cogito ergo sum, 2. oktobar 2022 18:45)

    # Link komentara

  13. Iznadprosecnim ljudima je sigurno tesko da gledaju partokratiju u nasoj zemlji.
    Te dugacke redove praznih lica i aplauzima koji su naredjeni, klimace glavom.
    To su horde ljudi koji idu kao zombiji tamo gde im se kaze jer tu vide neku sitnu, bolju buducnost, ali samo za sebe.
    To se nikada nece promeniti.
    (Nepristrasni gledalac, 2. oktobar 2022 18:37)

    # Link komentara

  14. Vidim neki komentatori isticu kako su clanovi Mense, kao da je to nesto posebno. 2% stanovnistva ispunjava uslove da bude clan Mense, sto znaci da ih ima na hiljade samo u Beogradu. U svakoj zgradi po 1-2 Mensasa, u svakoj ulici desetine. Big deal. Clanak je pun pogodak.
    (Ja, 2. oktobar 2022 18:19)

    # Link komentara

  15. Potrvđeno pogolem IQ
    Obrazovan, načitan, spretan, lepuškast i dan danas, zgodan, sportski tip.
    Idiotski posao, sa idiotima oko sebe. Neradnici, potunjare, lezilebovići, tutumrci... Radim za idiotski smešnu platu.
    Kad god sam probao za nešto bolje, rasturim sve testove. Čude se što se nisam bolje snašao. Kad im objasnim da ne volim politiku, da ne volim mutno, da se ne prodajem za tepsiju ribe i ne volim klanove-odmahnu rukom. To je to. Šta mi vrede desetine hiljada knjiga, dva faksa, vredne ruke. Ne umem da smuljam, uvalim, prevarim, namagarčim. Pametan i lud-braća
    (Tuta, 2. oktobar 2022 18:09)

    # Link komentara

  16. Znam ministra sa iq 75 mi nismo srećni on jeste a bogat od nasledstva a imamo i jednog
    iz mense i on nas upropasti.
    (Marko, 2. oktobar 2022 18:04)

    # Link komentara

  17. Carlo 1
    Bravo za komentar.Ali ima još nešto a to je razlika izmedju pametnih i mudrih,jer pametan čovek ne mora da bude i mudar,a onda zdravo pameti.I,na kraju, neko je prepametan,ali je njegova pamet neupotrebljiva.Najbolji primer vam je Šešelj.
    (carpe diem, 2. oktobar 2022 17:27)

    # Link komentara

  18. (Огњен, 2. oktobar 2022 17:02)
    Slažem se. Ali znamo li svi ko smo mi Srbi? Mi učimo ovde lažnu istoriju da smo došli niotkuda u VII veku, po nalogu bečko berlinske političko-istorijske doktrine. Ta doktrina se kao na dokaz oslanja samo na jedan podoban dokument koji je istorijski falsifikat. Sa druge strane imamo mnoštvo artefakata, pisanih izvora i novijih genetskih analiza. Mi baštinimo pretežno I2a i R1a. Mi smo starosedeoci ovih prostora od neolita. Naša genetika je nosilac prve svetske kulture i pismenosti. Osobenost naše kulture i civilizacije baštinile su mnoge civilizacije koje su pod svojim imenom uništene, kao što se i danas nastoji uništiti i zatrti naš časni kulturni identitet. Mi smo bili od neolita uništavani od danas zapadne R1b civilizacije, koja uporno uništavanjem našeg identiteta i preuzimanjem naše kulturne baštine, želi sebe proglasiti nosiocem kulture koja je od nas pokradena, a nas zatrti pod lažnom parolom o nekim kvazi vrednostima, koje su izopačenje i zamena teza. Jedan od ključnih davno istorijskih događaja je i uništenje Etrurske (Rasenske) civilizacije na čijim se ruševinama formirala Rimska Imperija, a današnja zapadna civilizacija vuče vrednosti iz kontinuiteta te imperije, protiv našeg identiteta kome se ne dozvoljava ni da bude javan. To narod ne zna. Mi učimo falsifikovanu istoriju samo zato da bi oni koji su namešteni da nas tako uče, mogli da održe svoj status u društvu.
    (Cvijetin Karamfilo, 2. oktobar 2022 17:26)

    # Link komentara

  19. Šta mi vredi što sam glup kad sam lep.
    (Lajkovačka pruga, 2. oktobar 2022 17:13)

    # Link komentara

  20. podvodni varioc
    Kaže se varilac,a menja se varioca,variocu itd.Dalje,pogledaj sam kako ide u množini.Važno je da dobro znate engleski.
    Ništa zlonamerno,pametan si momak,pa je šteta...
    (carpe diem, 2. oktobar 2022 17:11)

    # Link komentara

  21. Eve da reknem i ja za stranu telegemtnih. Da li to znači da ja znam kol'ko je to telegemcija od 151 pojena? Ne znam, jer nije navedena standardna devijacija. Mene sreća ne zanima, mislim da je to pojam za zaludne, egocentrične, narcise i hedoniste. Jesam li zbog toga nesrećan? Nisam. Ni novac mi nije bitan i ne ložim se na njega. Jesam li zbog toga siromašan? Nisam. Oko 99% ljudi koje srećem me ne zanima i gledam da ih uljudno izbegnem kad je to moguće. Jesam li im zbog toga "čudan"? Jesam. Da li me zbog toga zabole dupe? Ma ni to. Najvažnija emocija za mene je ljubav, naime mnogo bih voleo da znam odakle potiče gravitacija. Da li to znači da mi bez ikakvog testa i stručnosti treba prilepiti dijagnozu Aspergerovog sindroma? Da, naravno. Najbolji deo ovog vikenda mi je čitanje o openCL-u. Da li ću nastaviti da objašnjavam ljudima kako izgleda relativno visoka inteligencija, ili ću nastaviti da čitam o openCL-u? Nastaviću da objašnjavam ljudima... ma da.
    (VV, 2. oktobar 2022 17:08)

    # Link komentara

  22. Досадили су ми ови који сваку тему искористе да би блатили Србе, Србију, наше друштво, па и наш интелект, а сами потичу одатле. Зашто само критикујете? Понашајте се ви како треба. Пођите од себе. Немојте ви бити глупи, бахати и безобразни. Будите културни, увиђавни и поштујте себе и друге. Тако ће се ово друштво поправити. А не овде паметујете, а онда изађете на улицу и нестане сва та памет и уљудност.
    (Огњен, 2. oktobar 2022 17:02)

    # Link komentara

  23. (Nikola, 2. oktobar 2022 15:34)
    Nemoj tako Nikola. Diskreditovaće te ti takvi, kojima se nivo inteligencije svodi na to da si ti zavidan. Pošto za bhih postoji samo jedno objašnjenje kad neko tako rezonuje i to je. Ti si zavidan. Jer svi bi mi da budemo kao oni, ali ne možemo da dobacimo do tih visina i brmčimo okolo kao najsposobniji, napametniji, najdominantniji u sistemu poretka po njihovoj meri. Jer brate oni brmče. Onda kada odrade onima iznad njih šta im je naloženo.
    (robovi i nesrećnici, 2. oktobar 2022 16:41)

    # Link komentara

  24. Mozete ocekivati da vas okolina ne razume i smatra cudakom, takodje ocekivano je i dosta neprijatnosti zato sto ne mozete da promenite nista u okolini koju na zalost dobro shvatate. U slucaju da vas intelekt iskljucuje skrupuloznost onda mozete lepo da se snadjete. Vecinu ljudi nije preterano tesko varati i krasti kome to ne predstavlja moralnu prepreku.
    (Kralj, 02. oktobar 2022 14:37)

    Dodao bi još i usamljenost kao posledicu toga, kao i frustracije što niste u stanju da ubedite druge u ono što vi savršeno dobro vidite. Teško je gledati bliske ljude u greškama, koji em ne žele da vam veruju, pa vas još posle i mrze do neke granice zbog toga što ste bili u pravu. Ja sam član Mense, sa preko 148 IQ, za tačan broj je trebalo da idem na specijalizovane testove na koje nisam išao. Često hvatam sebe da namerno sebe pravim u javnosti glupljim, da bi bio prihvaćeniji.
    (Los Angeles, 2. oktobar 2022 16:28)

    # Link komentara

  25. Ocekujte brdo novca. A za srecu je najvazniji dobar izgled.
    (Nenad, 2. oktobar 2022 16:27)

    # Link komentara

  26. Ako pri tom jos i nisi djubre od coveka ili se ne kurvas, onda definitivno ne mozes nista sa visokim IQ.
    (Sojic, 2. oktobar 2022 16:19)

    # Link komentara

  27. (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    Sazem se u načelu.... Ako je IQ mense , onda idemo u neko sitničarenje da pamet i inteligencija nisu isto,.....mera uspeh u zivotu.( valjda inteligencija/pamet i lukastvo nisu isto) Onda su ti ljudi preveženi žedni preko vode,.ako su tome davali neku vaznost. Da uzmemo primer Anjstajna koji je uzgred mnogo izreklamiran jer je na drugoj stani bilo njih 30, njemu je sreca bila hemijska u ruci i papir??? Okej imamo popularnost, a gde su tu kamioni, avioni i svasta nesto za cime mladi danas žude.... A znamo ko su im idoli, pune stranice dnevne štampe.

    Onda idemo i sposobnost...I tu je najveca diatrakcija pametan sam, sposoban sam hahaha. Opet su vas prevezli zedne preko vode.

    P.s Jedino mogu da kazem da sa inteligetnim osobama nikad nije dosadno. Uf dosada zeznutno zar ne? Naravno kad su u formi :), ali njih nekad nema imaju neke druge obaveze.
    (no name, 2. oktobar 2022 16:11)

    # Link komentara

  28. (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    Sazem se u načelu.... Ako je IQ mense , onda idemo u neko sitničarenje da pamet i inteligencija nisu isto,.....mera uspeh u zivotu.( valjda inteligencija/pamet i lukastvo nisu isto) Onda su ti ljudi preveženi žedni preko vode,.ako su tome davali neku vaznost. Da uzmemo primer Anjstajna koji je uzgred mnogo izreklamiran jer je na drugoj stani bilo njih 30, njemu je sreca bila hemijska u ruci i papir??? Okej imamo popularnost, a gde su tu kamioni, avioni i svasta nesto za cime mladi danas žude.... A znamo ko su im idoli, pune stranice dnevne štampe.

    Onda idemo i sposobnost...I tu je najveca diatrakcija pametan sam, sposoban sam hahaha. Opet su vas prevezli zedne preko vode.

    P.s Jedino mogu da kazem da sa inteligetnim osobama nikad nije dosadno. Uf dosada zeznutno zar ne? Naravno kad su u formi :), ali njih nekad nema imaju neke druge obaveze.
    (no name, 2. oktobar 2022 16:11)

    # Link komentara

  29. (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    Sazem se u načelu.... Ako je IQ mense , onda idemo u neko sitničarenje da pamet i inteligencija nisu isto,.....mera uspeh u zivotu.( valjda inteligencija/pamet i lukastvo nisu isto) Onda su ti ljudi preveženi žedni preko vode,.ako su tome davali neku vaznost. Da uzmemo primer Anjstajna koji je uzgred mnogo izreklamiran jer je na drugoj stani bilo njih 30, njemu je sreca bila hemijska u ruci i papir??? Okej imamo popularnost, a gde su tu kamioni, avioni i svasta nesto za cime mladi danas žude.... A znamo ko su im idoli, pune stranice dnevne štampe.

    Onda idemo i sposobnost...I tu je najveca diatrakcija pametan sam, sposoban sam hahaha. Opet su vas prevezli zedne preko vode.

    P.s Jedino mogu da kazem da sa inteligetnim osobama nikad nije dosadno. Uf dosada zeznutno zar ne? Naravno kad su u formi :), ali njih nekad nema imaju neke druge obaveze.
    (no name, 2. oktobar 2022 16:10)

    # Link komentara

  30. Na svu srecu nista od svega ovoga i Srbiji nije problem.
    (low iq, 2. oktobar 2022 16:07)

    # Link komentara

  31. Imam mali a I IQ nije za hvaljenje.
    (Sta da radim?, 2. oktobar 2022 16:02)

    # Link komentara

  32. Visoka inteligencija je prokletstvo.
    Tačka.
    (Alexa, 2. oktobar 2022 15:56)

    # Link komentara

  33. Oni sa visokim IQ mogu biti nastavnici matematike jer ti testovi su uglavnom neka vrsta matematike. S visokim IQ je isto kao i sa onima koji govore nekoliko jezika.Oboje je precenjeno i u pitanju je kvantitet. Tako jedan kad se hvalio da zna više jezika, neko mu je rekao da je to lepo i da hoteli za takvima plaču, uvek mogu da se zaposle na recepciji hotela. Ljudski kvaliteti su mnogo više od veličine IQ. Visok IQ možda pomogne nekima da završe visoke škole,da doktoriraju itd. Tako sam par puta razgovarao sa nekima koji imaju nekoliko doktorata, ali se vajkaju da sve je to bezvredno ako IQ ne mogu adekvatno da unovče. Kod njih je sve na prodaju a ne bi smelo biti pravo znanje na prodaju,kao i ostale prave vrednosti. Valjda i svi tako sa visokim IQ su nesrećni dok to ne unovče za cifru para koju oni smatraju da je prava.Ja sebe nisam nikad ni testirao jer i znam da su ti testovi površni i nisu relevantni za prave ljudske vrednosti.
    (ŠŠŠ, 2. oktobar 2022 15:49)

    # Link komentara

  34. @Šteta za ovo drugo.Trebao bi da gutaš znanje od pametnijeg od sebe kada si već shvatio da je pametniji.
    (prosek, 02. oktobar 2022 13:49)

    To se podrazumeva, ako možeš dotle da dobaciš. Ako ne, možeš da se trudiš, možeš i da uživaš u tome, ali džaba ako ne možeš to da upiješ.

    I kaže se "trebalo bi". :)
    (Ime šampiona, 2. oktobar 2022 15:48)

    # Link komentara

  35. Ne samo što je tekst odličan, nego ima i preko sto komentara, što je još bolje.
    (dzigi, 2. oktobar 2022 15:47)

    # Link komentara

  36. (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    Sazem se u načelu.... Ako je IQ mense , onda idemo u neko sitničarenje da pamet i inteligencija nisu isto,.....mera uspeh u zivotu.( valjda inteligencija/pamet i lukastvo nisu isto) Onda su ti ljudi preveženi žedni preko vode,.ako su tome davali neku vaznost. Da uzmemo primer Anjstajna koji je uzgred mnogo izreklamiran jer je na drugoj stani bilo njih 30, njemu je sreca bila hemijska u ruci i papir??? Okej imamo popularnost, a gde su tu kamioni, avioni i svasta nesto za cime mladi danas žude.... A znamo ko su im idoli, pune stranice dnevne štampe.

    Onda idemo i sposobnost...I tu je najveca diatrakcija pametan sam, sposoban sam hahaha. Opet su vas prevezli zedne preko vode.

    P.s Jedino mogu da kazem da sa inteligetnim osobama nikad nije dosadno. Uf dosada zeznutno zar ne? Naravno kad su u formi :), ali njih nekad nema imaju neke druge obaveze.
    (no name, 2. oktobar 2022 15:45)

    # Link komentara

  37. (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    Sazem se u načelu.... Ako je IQ mense , onda idemo u neko sitničarenje da pamet i inteligencija nisu isto,.....mera uspeh u zivotu.( valjda inteligencija/pamet i lukastvo nisu isto) Onda su ti ljudi preveženi žedni preko vode,.ako su tome davali neku vaznost. Da uzmemo primer Anjstajna koji je uzgred mnogo izreklamiran jer je na drugoj stani bilo njih 30, njemu je sreca bila hemijska u ruci i papir??? Okej imamo popularnost, a gde su tu kamioni, avioni i svasta nesto za cime mladi danas žude.... A znamo ko su im idoli, pune stranice dnevne štampe.

    Onda idemo i sposobnost...I tu je najveca diatrakcija pametan sam, sposoban sam hahaha. Opet su vas prevezli zedne preko vode.

    P.s Jedino mogu da kazem da sa inteligetnim osobama nikad nije dosadno. Uf dosada zeznutno zar ne? Naravno kad su u formi :), ali njih nekad nema imaju neke druge obaveze.
    (no name, 2. oktobar 2022 15:45)

    # Link komentara

  38. Sleduje vam adhd i depra
    (Eto, 2. oktobar 2022 15:40)

    # Link komentara

  39. Sve u svemu bolje biti glup, nepismen i veseo nego inteligentan a tom taktikom se vodi 90% stanovništva Srbije... koji imaju automobil. Uglavnom sve na brmmm... Brmmmm
    (Nikola, 2. oktobar 2022 15:34)

    # Link komentara

  40. (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    Sazem se u načelu.... Ako je IQ mense , onda idemo u neko sitničarenje da pamet i inteligencija nisu isto,.....mera uspeh u zivotu. Onda su ti ljudi preveženi žedni preko vode,.ako su tome davali neku vaznost. Da uzmemo primer Anjstajna koji je uzgred mnogo izreklamiran jer je na drugoj stani bilo njih 30, njemu je sreca bila hemijska u ruci i papir??? Okej imamo popularnost, a gde su tu kamioni, avioni i svasta nesto za cime mladi danas žude.... A znamo ko su im idoli, pune stranice dnevne štampe.

    Onda idemo i sposobnost...I tu je najveca diatrakcija pametan sam, sposoban sam hahaha. Opet su vas prevezli zedne preko vode.

    P.s Jedino mogu da kazem da sa inteligetnim osobama nikad nije dosadno. Uf dosada zeznutno zar ne? Naravno kad su u formi :), ali njih nekad nema imaju neke druge obaveze.
    (no name, 2. oktobar 2022 15:34)

    # Link komentara

  41. Od visokog IQ u ovom životu je mnogo bitniji prijatan izgled, jer će vam on omogućiti relativno lak prolaz kroz sva vrata. A iza tih vrata nalazi se sve ono što ste želeli: osobu koja vam se dopada, udobno radno mesto i ljubaznost u susretima s ljudima. Svi žele da su u društvu lepe osobe, niko ne želi društvo ljudi odbojnog izgleda. Surovo ali istinito.
    (Rade, 2. oktobar 2022 15:18)

    # Link komentara

  42. Problem su oni prosečno intelegentni, a takvih imate preko pola u našem okruženju, koji se na sve načine trude da takvi i ostanu. Mediokritet nam je na niskoj lestvici, zato kad izađete iz kuće zaobilazite pljuvačke po trotoarima, gledate kad će neko da se uključi ili skrene bez žmigavca, kako se baca smeće na sve strane, kakva je omladina, način oblačenja itd.
    (Lux mediokritet, 2. oktobar 2022 15:07)

    # Link komentara

  43. "Nema svrhe biti pametan ako zbog toga nisi srećan"

    Šta znači biti pametan? Uspješno rješavati iq testove?
    Šta znači biti srećan? Biti preplavljen emocijom radosti i ushita?
    (Ratimir, 2. oktobar 2022 14:58)

    # Link komentara

  44. Ja sam tolko inteligentan daa sa se pravim glupog pa tako bolje prolazim
    (uros, 2. oktobar 2022 14:53)

    # Link komentara

  45. Ne brinite. Sa malim IQ imate mesto u skupštini.
    NikolaBg

    ako nista ce se bogato udamo, imamo mi nase adute;)
    (cakana, 2. oktobar 2022 14:44)

    # Link komentara

  46. Mozete ocekivati da vas okolina ne razume i smatra cudakom, takodje ocekivano je i dosta neprijatnosti zato sto ne mozete da promenite nista u okolini koju na zalost dobro shvatate. U slucaju da vas intelekt iskljucuje skrupuloznost onda mozete lepo da se snadjete. Vecinu ljudi nije preterano tesko varati i krasti kome to ne predstavlja moralnu prepreku.
    (Kralj, 2. oktobar 2022 14:37)

    # Link komentara

  47. "Nema smisla biti ponosan na činjenicu da imate vec?i alat, morate ga koristiti."

    Moto svih porno glumaca.
    (Forza, 2. oktobar 2022 14:20)

    # Link komentara

  48. Ja na svoju veliku žalost mogu da potvrdim ovu teoriju. Iako mi je IQ izuzetno visok (150+) EQ mi je skoro ravan nuli. To me takoreći potpuno onesposobljava da funkcionišem među normalnim svetom. Bez obzira što sam u stanju da briljiram u poslu i što su mi rezultati daleko iznad proseka svojim najblaže rečeno čudnim ponašanjem, arogantnošću i oštrim jezikom nisam u stanju da sačuvam nijedno radno mesto na duže staze. Novac je najmanje bitan, dođe i ode. Problem su socijalni kontakti koji sa godinama postaju sve ređi i bleđi a bez kojih se čovek u suštini teže probija kroz život. Istina je što je neko napisao da ljudi sa viškom inteligencije smatraju da su okruženi budalama. To je prva i iskrena misao koja nam se javi. Ako nam druga misao nije da smo mi ustvari veće budale onda nas život neminovno vodi u depresiju jer i pored svojih mentalnih mogućnosti nismo u stanju da živimo normalan život.
    (Asperger, 2. oktobar 2022 14:20)

    # Link komentara

  49. Sa visokim iq čovek je osposobljen da brže rešava probleme od drugih ljudi. I da, moji glupaci, to je jednostavno tako, a moji pametnjakovici, shvatite to kao blagoslov i shvatite da, ako vas muče problemi, još teže bi vam bilo da ste gluplji nego što jeste. Život sa visokim iq je suštinski lakši, kao i sa bilo kojim drugim talentom ili sa bilo kojom drugom prednošću u odnosu na druge. Ne pravite od ovoga nauku i prestanite da se tesite sa "životnom skolom". I da, obrazovanje i pamet ne idu nužno jedno s drugim.
    (sojka, 2. oktobar 2022 14:13)

    # Link komentara

  50. Kada se bolje razmisli, jedini ispravni

    redosled osobina koje individua može

    poželeti da poseduje su :

    1.Sreća

    (Velika praznina)

    2.Mudrost

    (Velika praznina)


    3.Pamet

    4.Intelegencija

    5.Ostalo....
    (Čeki opinionista del cazzo, 2. oktobar 2022 14:08)

    # Link komentara

  51. IQ nema veze sa bavljenjem poslom. Sve zavisi od toga kako ćete da upotrebite svoje znanje. Niko meni nije kriv što sam profesor fizike, a radim za crkavicu u dve škole. Nekad je i stvar sreće, nekad veze, političkog angažovanja (u Srbiji poslednja dva), nekad stvar zainteresovanosti, angažovanja i truda.
    (NikolaBg, 02. oktobar 2022 13:12)

    Jadan onaj kome ti predajes.
    (Sasa, 2. oktobar 2022 14:07)

    # Link komentara

  52. Ja sam dobio figu, a i danas ispastam zbog genijalnosti.
    Prilikom testiranja za posao ispunjavao neki test inteligencije. 20 pitanja, krenuo od zadnjeg. U 2 skolska sata rijesio sam samo to pitanje. Nisam imao snage za dalje, ispario mozak od napora. Ipak predao test i na prvoj stranici napisao da sam rjesavao samo zadnje pitanje. Zvali vec sutra. Ispalo da tocan odgovor na to pitanje moze dati samo 1 od 1000 ljudi. Zbog tog od normalnog lika kojinimao ok posao umislio da sam genijalac, probao svasta, a sve ko prstom u g*vno.
    (lovely jubbly, 2. oktobar 2022 14:07)

    # Link komentara

  53. tacno tako. poznajem dosta inteligentnih ljudi koji su "glupi" jer nisu uradili nista da bi ucinili svoj zivot boljim za sebe ! najgore je sto oni misle da su mnogo pametni i da su zbog toga iznad drugih !
    (darkknight, 02. oktobar 2022 10:03)

    OK. Shvatili smo da si svestan da nisi u grupi inteligentnih.
    (dr, 2. oktobar 2022 14:07)

    # Link komentara

  54. Наравно да је добро имати изузетно висок IQ, али то није гаранција достигнућа. Идеално је да имате и висок коефициент интелигенције и да сте вредни и упорни. У том случају - небо је граница. Са друге стране, да ли је неко срећан и не, то није превише повезано са интелигенцијом.
    (аco, 2. oktobar 2022 14:06)

    # Link komentara

  55. Pročitah puno komentara onih koji su prosečno inteligentni. Kazu nije važna inteligencija. Ali, odgovorite sebi: da li biste želeli da vam dete bude natprosečno ili prosečno inteligentno? Da li bi voleli da je visoko ili nisko? Da bude debelo ili vitko? Nemojte zato da pljujete inteligenciju drugih, jer je nemate ili mislite da je nemate. Naravno da je bolje biti inteligenan. Međutim, u nekim zemljama, poput vaše, važnije je biti bestidan i bezobrazan, što je odlika glupih po Frojdu, pa se tešite. Od rođenja, drugo niste videli. Pozdrav.
    (dr, 2. oktobar 2022 14:05)

    # Link komentara

  56. Ništa. Da čitate komentare ovih sa malim IQ i da gledate kako ovi sa malim IQ ali velikim podguznim potencijalom napreduju i budu ispred vas na svim poljima pa i vaši šefovi (počevši od ministarskih pozicija)!
    (Wllaxy, 2. oktobar 2022 13:58)

    # Link komentara

  57. IQ nema veze sa bavljenjem poslom. Sve zavisi od toga kako ćete da upotrebite svoje znanje. Niko meni nije kriv što sam profesor fizike, a radim za crkavicu u dve škole. Nekad je i stvar sreće, nekad veze, političkog angažovanja (u Srbiji poslednja dva), nekad stvar zainteresovanosti, angažovanja i truda.
    (NikolaBg, 2. oktobar 2022 13:12)

    pisi clanke za sajtove kao copywriter. nije ti srbija kriva sto ne znas znanje da prodas. bar sad je lako prodati znanje
    (mrk, 2. oktobar 2022 13:58)

    # Link komentara

  58. Интелигентнији људи су склонији депресији, нападима панике, алкохолизму и наркоманији. Разлог је што превише размишљају о животу и шта све може лоше да се деси. Лепо каже она наша народна: благо оном ко рано полуди, цео му живот прође у весељу.
    (Комша, 2. oktobar 2022 13:57)

    # Link komentara

  59. Vidim da se ovde mnogo mesaju stvari.Odakle vama ideja da biti pametan znaci biti srecan ili znati da zivis.Ne znaci da se inteligencija meri po tome koliki vam je dzep i koliko ste postigli u zivotu.Za mene je inteligentan covek koji svoju matematicku logiku primenjuje u svom poslu i postigao je vrh u tome.Moze da je siromasan, da nema porodicu ili da ima losu, ali ako ima rezultat u svom poslu koji zahteva inteligenciju on je inteligentan, i zato ne razumem zasto pominjate srecu i lep zivot sa inteligencijom.Pa naravno da nema.Zato ja ne verujem u samim IQ testovima, jer po njima neki strazar ili sofer moze biti super inteligentan, a da ga nikad nije teralo da svoj mozak koristi.Po meni je to nemoguce.Visoko inteligentan covek pogotovu preko 140 mora da se interesuje za neku vrstu pametnih stvari.Ili da ga interesuje matematika, filozofija ili sah itd.Dakle neke inteligentne stvari da radi.Jer u prirodi ne postoji nesto a da se nekoristi,a visoka inteligencija je kao ogroman vulkan koji kad-tad mora da eksplodira.A ja u te inteligentne ljude ne verujem koji u zivotunijedna inteligentna stvar ih nije interesovala i gde svoju inteligenciju nigde nisu ostvarili.Da podvucem, inteligentan covek mora da dokaze za svoj zivot da je inteligentan.Recimo Bobi Fiser je totalno neuspesan za obicne ljude ali je on je dokazao inteligenciju u sahu, on je pokazao u nekom segmentu da je inteligentan.A neko ko ima 160 IQ na testu ali nigde nije pokazao, ni u svom poslu ni u ostalim stvarima za mene nije inteligentan.Zato ja i ne verujem u IQ testove.
    (Masinac, 2. oktobar 2022 13:56)

    # Link komentara

  60. Meni je mnogo lakse. Ja imam jednako ili više od 156.
    (idi u, 2. oktobar 2022 13:56)

    # Link komentara

  61. Ako razgovaram sa znatno manje inteligentnom osobom obuzme me očaj.

    Ako razgovaram sa osobom znatno inteligentnijom od sebe padnem u depresiju.
    (Ime šampiona, 02. oktobar 2022 12:46

    Šteta za ovo drugo.Trebao bi da gutaš znanje od pametnijeg od sebe kada si već shvatio da je pametniji.
    (prosek, 2. oktobar 2022 13:49)

    # Link komentara

  62. Ne brinite. Sa malim IQ imate mesto u skupštini.
    (NikolaBg, 2. oktobar 2022 13:36)

    # Link komentara

  63. Tjesi se ako mislis da je tako. U Egiptu neke nadjose a drugih nema. Razmisli koga su nasli a koga nisu.
    Ramzes III zvani Rambe

    E, moj Ramzes, zvani Rambe - steta sarkofaga.
    (sveti petar, 2. oktobar 2022 13:31)

    # Link komentara

  64. U mom kraju kažu, nigde veće budale od školovane budale.
    (Građanin, 2.

    U mom gradu se kaze :ne plaši se budale ,plaši se školovane budale
    (dezpr, 02. oktobar 2022 12:38)

    E zbog vas takvih prosveta u Srbiji je pala na dno i mulj. O znanju se ni ne priča, jer to danas nije u modi, a škole su postale rijalitiji sa takvim roditeljima, decom pa i nastavnicima. Jer je isplivao onaj najgori mulj i šljam.
    (NikolaBg, 2. oktobar 2022 13:18)

    # Link komentara

  65. IQ nema veze sa bavljenjem poslom. Sve zavisi od toga kako ćete da upotrebite svoje znanje. Niko meni nije kriv što sam profesor fizike, a radim za crkavicu u dve škole. Nekad je i stvar sreće, nekad veze, političkog angažovanja (u Srbiji poslednja dva), nekad stvar zainteresovanosti, angažovanja i truda.
    (NikolaBg, 2. oktobar 2022 13:12)

    # Link komentara

  66. Inteligentan i pametan nisu isto..
    (Mirko, 2. oktobar 2022 13:08)

    # Link komentara

  67. Razgovor se uvek odvija na nivou glupljega.
    (putnik, 2. oktobar 2022 13:08)

    # Link komentara

  68. Moj problem je što sam dovoljno inteligentan da shvatim da nisam dovoljno inteligentan.
    (yuslaven, 2. oktobar 2022 13:03)

    # Link komentara

  69. Džaba mu IQ151 kad postavlja glupa pitanja.
    (Srb, 2. oktobar 2022 13:01)

    # Link komentara

  70. tacno tako. poznajem dosta inteligentnih ljudi koji su "glupi" jer nisu uradili nista da bi ucinili svoj zivot boljim za sebe ! najgore je sto oni misle da su mnogo pametni i da su zbog toga iznad drugih !
    (darkknight, 02. oktobar 2022 10:03)

    Možda jednom tupani shvatite da nije sve u životu u parama, mi natprosečno inteligentni padamo u depresiju kakvi nas ljudi okružuju i kako sistem funkcioniše tako da su nam pare najmanja briga...
    (Jovan, 2. oktobar 2022 13:01)

    # Link komentara

  71. Код нас има изрека:

    "Паметан човек, ал' будала".

    Све описује, упознао сам пар њих, врло висок IQ, али емоционална интелигенција не постоји. Аспергеров синдром, нажалост.
    (Симеријанац Анархиста, 2. oktobar 2022 12:59)

    # Link komentara

  72. Kralj može biti i sluga, ali sluga nikada kralj.
    (Sanja, 2. oktobar 2022 10:23)

    kad vreme ucini svoje, u grobu izgledaju isto
    (sveti petar,

    Tjesi se ako mislis da je tako. U Egiptu neke nadjose a drugih nema. Razmisli koga su nasli a koga nisu.
    (Ramzes III zvani Rambe, 2. oktobar 2022 12:57)

    # Link komentara

  73. I ja sam inTELEgentan :)
    (Marko, 2. oktobar 2022 12:53)

    # Link komentara

  74. (Moram da kažem, 02. oktobar 2022 09:32)

    Jel ti Zoran sekirce rod?
    (T.R., 2. oktobar 2022 12:52)

    # Link komentara

  75. Ako razgovaram sa znatno manje inteligentnom osobom obuzme me očaj.

    Ako razgovaram sa osobom znatno inteligentnijom od sebe padnem u depresiju.
    (Ime šampiona, 2. oktobar 2022 12:46)

    # Link komentara

  76. U mom kraju kažu, nigde veće budale od školovane budale.
    (Građanin, 2.

    U mom gradu se kaze :ne plaši se budale ,plaši se školovane budale
    (dezpr, 2. oktobar 2022 12:38)

    # Link komentara

  77. Ovaj otkrio toplu vodu.
    (gangula, 2. oktobar 2022 12:35)

    # Link komentara

  78. ne znam zasto se toliko forsira ova anliticko-logicka inteligencija. valjda zato sto drustvo ima koristi od vas. po mom misljenju, mnogo je bitnija zivotna inteligencija...odnosno kako ziveti u skladu sa zivotom(ishrane, odnosa prema sebi, ljudima i svetu oko tebe). ako si ti mnogo inteligentan i nerviras se sto su drugi oko tebe glupi, pa kakva je to inteligencija? pravis pakao od svog zivota, da li je to inteligencija? ako si rob sistema, kakva je to inteligencija? valjda je inteligencija inteligentno vodjenje svog zivota. sve ostalo je mlacenje prazne slame i naduvavanje ega.
    (sarkasticni kes kredit, 2. oktobar 2022 12:26)

    # Link komentara

  79. "Šta možete da očekujete od života ako imate visok IQ?"
    Jedino je sigurno, da u tom slučaju možete očekivati podmetanje noge na svakom
    koraku.
    (Očekivanje, 2. oktobar 2022 12:26)

    # Link komentara

  80. Sada se javljaju svi koji misle da su pametni ali im sredina neodgovara ??????

    Inace bi bili super bogati u nekoj drugoj drzavi??


    Ako ne uspes ovde neces nigde uspeti !

    Samo sredina je drugacija zapad i Srbija !
    (neko iz mase, 2. oktobar 2022 12:11)

    # Link komentara

  81. Mogu očekivati da mi sole pamet prosječni Balkanci a ja "cvilim" što nisam otišao kad je druga Tita zaboljela noga.
    (megatronman, 2. oktobar 2022 12:05)

    # Link komentara

  82. Kralj može biti i sluga, ali sluga nikada kralj.
    (Sanja, 2. oktobar 2022 10:23)

    kad vreme ucini svoje, u grobu izgledaju isto
    (sveti petar, 2. oktobar 2022 12:00)

    # Link komentara

  83. IQ je suvoparan pojam.
    (jako suvoparan, 2. oktobar 2022 11:55)

    # Link komentara

  84. U svetu gde vlada glupost, inteligencija je prokletstvo!
    (Joker, 2. oktobar 2022 11:52)

    # Link komentara

  85. mozete ocekivati patnju i bol. znam po sebi, clan sam Mense Srbija
    mrk

    jbg, ne kaze se tek tako; "blago budalama njihovo je kraljevstvo nebesko"
    (qq - qq, 2. oktobar 2022 11:51)

    # Link komentara

  86. Sjajan tekst! ? ??
    (Mr G, 2. oktobar 2022 11:44)

    # Link komentara

  87. U mom kraju kažu, nigde veće budale od školovane budale.
    (Građanin, 2. oktobar 2022 10:20)

    A ja kažem - što glava praznija, to bezobraznija. A može i - nedaj mi Bože glupog, a upornog. Ti si VEROVATNO prošao kroz osnovnu školu, ali osnovna škola SIGURNO nije prošla kroz tebe.

    Više komentatora ovde je pokazalo svoju frustriranost dvocifrenim IQ-om.
    (prosečan IQ, 2. oktobar 2022 11:41)

    # Link komentara

  88. @ b

    moguce da nije tako, nego jednostavno nemaju vise fokus na te druge i bolji zivot na njihov nacin. uvek treba imati na umu da je svako tamo gde mu je i mesto, a obicno ljudi sude drugima iz matrixa, ne znajuci da postoje drugi svetovi.

    pozdrav i polako
    (prokleta raja, 2. oktobar 2022 11:33)

    # Link komentara

  89. Retko se i viđa neka veća inteligencija. Viša inteligencija razmišlja na drugačiji način. Kao prvo prosečna inteligencija ne moze da zna sta i kako viša inteligencija razmišlja. Moja prva pretpostavka je ta da viša inteligencija uopšte ne čita novine i ove komentare... Tj.ne gubi vreme na glupostima.
    (Miki, 2. oktobar 2022 11:27)

    # Link komentara

  90. Da na zapadu budem izigran bez obzira što sam pomagao njihovim državljanima i ostalima jer mi je rečeno da mogu da radim kad hoću celog života što uopšte nije tako posle skoro četvrt veka.
    (Predrag, 2. oktobar 2022 09:51)

    Pokušavam da shvatim ovo posle tri čitanja i nikako mi ne ide. Do čijeg je IQ, ni to ne znam.
    (Toni, 2. oktobar 2022 11:26)

    # Link komentara

  91. Ja mozda nemam veliki IQ, ali nit patim nit imam bola.
    Sad ko gubi ili ko dobije u ovoj situaciji, ostavljam vama filozofirati.
    (Mamers N'goj, 2. oktobar 2022 11:26)

    # Link komentara

  92. Највећа будала коју знам и која ништа није урадила у животу осим што је завршила факултет, члан је Менсе.
    (Стела, 2. oktobar 2022 11:25)

    # Link komentara

  93. Dosta tačnog. Treba shvatiti da je hipertrofija neokorteksa greška, a ne evolucioni sled. Ne samo da razum nije obavezan u evoluciji životinjske vrste, nego predstavlja ozbiljno narušavanje evolucionih zakonitosti. Hipertrofirani neokorteks troši nesrazmerno mnogo energije bez ikakve potrebe u realnom vremenu, čak i bez ikakve "nagrade" u vidu dopamina ili drugih hormona. I sama hipertrofija neokorteksa je posledica deformacije centra za selekciju bitnih informacija. Ta greška nama omogućava sposobnost da pamtimo trenutno apsolutno nepotrebne informacije i da ih iz privremene memorije, smeštamo u trajnu. Kraće, daje nam jedinstveno veliku sposobnost učenja.
    Inteligencija nije mit, ni beskorisna naravno. Inteligencija je sposobnost donošenja logički ispravnih zaključaka na osnovu manjeg broja informacija. Kao takva olakšava proces selekcije bitnih informacija (učenja). Inteligencija omogućava brzu i laku akumulaciju velike količine znanja, a onda...

    ... ono dalje objašnjava ovaj čovek, Kastaldo. Inteligencija ima vrednost i u realnom vremenu, ali rezultat zavisi više od raspoloživih informacija nego kvaliteta njihove obrade. Ne direktno i srazmerno, jer na donošenje zaključaka utiče i ono akumulirano znanje i naučeni algoritmi, ali to može da utiče i pozitivno i negativno. Više pozitivno, ali opet svest o mogućem negativnom uticaju odlaže i relativizuje donošenje odluke. Apsurdno, inteligentniji čovek je manje pouzdan u svoju inteligenciju nego manje inteligentan.
    (CATAPA, 2. oktobar 2022 11:24)

    # Link komentara

  94. mozete ocekivati patnju i bol. znam po sebi, clan sam Mense Srbija
    (mrk, 2. oktobar 2022 11:22)

    # Link komentara

  95. (xp, 2. oktobar 2022 09:22)
    zato što su metafizičke konstante podudarne sa biblijskim stavovima. Što više znaš, shvataš da u životu mnogo bolje prolaze oni koji svesno ili nesvesno prihvataju laž i manipulaciju suštinski, i na tome oportuno izgrađuju svoje blagostanje u društvu. Profit i društveni poredak ne izgrađuju se na istini. Oni koji tretiraju socijalnu inteligenciju kao mngo bitniju nego čistu inteligenciju, ili shvataju ili ne shvataju da je krajnja instanca tako stečenog soc. statusa, laž manipulacija, zamena teza I robovski/robovlasnički priviligovani sistem. Mnoge naučne teorije koje su prihvaćene, u skrivenoj su službi poretka. Recimo, teorija evolucije nije naučno dokazana, ali se u mainstream nauci forsira kao jedan od stubova potrošačkog društva. Jer ako je sve proizvod slučajnosti, pokušaja, grešaka, I razvoja onih karakteristika koje prežive imperativ opstanka, onda nema nekog dubljeg smisla I korena postojanja, sve je prolazno, I jedino dato vreme treba utrošiti da se što više postigne bez potrebe za konceptima filozofije I morala…a sama Biblija ima deo koji govori da će ljudi odbijati da poveruju u božansko poreklo I nesagledive dubine I lepote svog postojanja I stvorenost za večnost, radije se poistovećujući sa beslovesnim oblicima nižih nesvesnih tvorevina. Recimo majmuna, pa redom na dole.
    (bricin burazer, 2. oktobar 2022 11:21)

    # Link komentara

  96. Zanimljivo mi je da je dato skoro 6 identicnih komentara, 5 puta "odlican tekst", i jedan "savrsen tekst". I to svi u paraleli dok jos nijedan komentar nije bio objavljen.
    Tako da - ima nas dosta sto tako razmisljamo i prepoznajemo koliko su bitne obe vrste inteligencije, i analiticka/logicka i emocijonalna. Dobro je da se ova druga moze osvestiti i unaprediti poprilicno - najzalost najcesce kad te neka muka natera. A sa ovom prvom se radjas i mozes je samo zapostaviti svojom lenoscu, a mozes je samo malo izostriti vezbanjem tipskih zadataka. Ali obe su bitne, da se razumemo.
    (frugal, 2. oktobar 2022 11:21)

    # Link komentara

  97. toga kod nas nema, IQ ~ broj cipela
    slobodno prosledi te tvoje "odgovore" nekom drugom
    na pogresnoj si adresi...
    (wer, 2. oktobar 2022 11:19)

    # Link komentara

  98. Od "Mense " , menze i menzesa

    priznajem samo menzu !

    Ove sa druga dva izbora , obrađujem ...

    Na ovaj ili onaj način !
    (Čeki opinionista del cazzo, 2. oktobar 2022 11:19)

    # Link komentara

  99. Sine, idi se leci dok nije kasno, ili neka ti neko oduzme telefon.
    (zemun, 02. oktobar 2022 10:31

    Šta čitaš što ti škodi...
    Ako te od rakije boli glava...
    Ne pij rakiju.
    Ili jedi burek...
    (Moram da kažem, 2. oktobar 2022 11:15)

    # Link komentara

  100. Mozete ocekivati da ne uspete u politici...
    (in, 2. oktobar 2022 11:09)

    # Link komentara

  101. Meni se neda čitati ovoliki text zbog teme IQ, relativna i apstraktna kategorija kao i cijeli Univerzum!
    (Arch Enemy, 2. oktobar 2022 11:07)

    # Link komentara

  102. Nalupeta se ti samo tako. Za sve pare. Sta si hteo da kazes i sta da postignes ce ostati negde u magli tvog dovoljnog IQ.
    (@(Moram da kažem, 2. oktobar 2022 09:32), 2. oktobar 2022 10:59)

    # Link komentara

  103. Možete da padnete u depresiju kad vidite kakve vas budale okružuju
    (Di je glava Lajovicu, 02. oktobar 2022 09:55

    A možda prevelika očekivanja narušavaju nivo inteligencije koju si mislio da imaš, pa odatle sledi razočarenje umesto inteligentnog rešenja?

    Može da bude a ne mora da znači je najbolji opis inteligencije.
    (intelekt je relativan, 2. oktobar 2022 10:58)

    # Link komentara

  104. tacno tako. poznajem dosta inteligentnih ljudi koji su "glupi" jer nisu uradili nista da bi ucinili svoj zivot boljim za sebe ! najgore je sto oni misle da su mnogo pametni i da su zbog toga iznad drugih !
    (darkknight, 02. oktobar 2022 10:03)
    Da si pametan znao bi razliku između inteligencije i pameti. Pamet je u datom slučaju gorivo za ovaj motor i možeš biti pametan ali da imaš slab motor kao u tvom slučaju. Da ti je jači motor znao bi da ti inteligentni ljudi iz okruženja jednostavno govore istinu a da si ti ono što misliš i projektuješ u njima.
    (Podvodni varioc, 2. oktobar 2022 10:52)

    # Link komentara

  105. A onda uzmemo da pogledamo malo statistike, i vidimo da između dugoročnog uspeha u životu i IQ postoji nesumnjiva korelacija. Što je veći IQ veća je i uspeh. I da, ima visokointeligentnih ljudi koji čiste WC, ali obrnuto ne važi.
    (MareBG, 02. oktobar 2022 08:55)

    Važi i obrnuto svi to znate, i to u sigurnih 50% što opet totalno ruši bilo kakav test unteligencije." Sticajem okolnosti" je ključna fraza
    da i glupi uživaju i pametni gladuju.
    Ko ne veruje neka upali TV!
    Nemojte da se krijete iza zdravih i nezdravih sistema u državama jer život je život i ne možeš da biraš gde ćeš da započneš svoje putovanje. Ne postoje povlastice za inteligenciju.Dokaži to što misliš da jesi bez da se kriješ iza beneficija i olakšavajućih okolnosti.U pametnim državama žive neki pametni ljudi, a u glupim neki glupi??
    (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:51)

    # Link komentara

  106. Koliki bese srpski prosek? I onda se cudimo zasto je ovako.
    (Sumadinac, 2. oktobar 2022 10:50)

    # Link komentara

  107. IQ znaci, ukoliko cete zaradjivati od resavanja logickih problema (na primer programiranje).
    To ne znaci da u zivotu mozete puno da zaradite jer je potrebno znanje koje treba steci od nekog ko ga ima i ko ima volje da vas mentoruje jer kroz skolu necete dobiti znanje koje donosi novac.
    Najtezenje pronaci mentora i uciti od njega, najbolje vec od 10te godine. Bitno je da taj mentor ima barem 100 miliona koje je stekao biznisom, legalno.
    Fora je sto on nemam skoro nikakvu motivaciju da bas vas mentoruje. Zato se kaze da para na paru ide jer se znanje prenosi generacijama, tj porodice koje su imale para pre 500, 300, 100 godina imaju i sada.
    Nema lakog kesa, easy come, easy go.
    (eh, 2. oktobar 2022 10:50)

    # Link komentara

  108. Ovo me podseća na onu priču kako novac ne donosi sreću, jer i sa novcem čovek može biti depresivan, nesrećan, bolestan itd. Ali opet, bolje je imati ga nego nemati
    (Milan, 2. oktobar 2022 10:49)

    # Link komentara

  109. Dobri Vil Hanting je u sustini ekranizovao poentu ovog teksta.
    (Nenad, 2. oktobar 2022 10:41)

    # Link komentara

  110. Ako vam je IQ dovoljno veliki da zaista razumete egzistencijalizam necete imati "lep" zivot, ali cete biti jedan od retkih zaista slobodnih ljudi...
    (Violeta Markovic Ljubicica, 2. oktobar 2022 10:38)

    # Link komentara

  111. Znam sta moze te da ne ocekujete..uspeh kod devojaka.. 99% ljudi sa velikim IQ imaju kod devojaka prolaz 0
    (nikola, 2. oktobar 2022 10:33)

    # Link komentara

  112. (Moram da kažem, 02. oktobar 2022 09:32)

    Sine, idi se leci dok nije kasno, ili neka ti neko oduzme telefon.
    (zemun, 2. oktobar 2022 10:31)

    # Link komentara

  113. Od visokog IQ možete da očekujete isto što i od niskog IQ u životu.

    Ti testovi su obično pomodarstvo i nemaju nikakvu primenu u životu, sem što mogu da vam otežaju život bili vaši rezultati dobri ili loši, samo dobijate gratis tenziju sa kojom morate da se nosite i dokazujete nekoj kosmičkoj sili da je test ispravan ili pogrešan jer vi vredite više ili isto.

    Život nam svaki dan, svaki minut dokazuje da uspeh/neuspeh podjednako dolazi i " glupim" i
    " pametnim " ljudima i da su standardi za uspeh različiti.Sve u svemu inteligencija je filozofsko pitanje jer i glup može da bude sretniji i ispunjeniji u životu od pametnijeg,pa se postavlja pitanje kojim testom se pametan hvali ako nije sretan i ispunjen?
    Po mom mišljenju i previše glup i previše pametan su ista vrsta oboljenja.Neko to nosi uspešnije neko manje uspešno, ali nema tog papira sa pečatom i potpisom institucije koji vam garantuje bilo šta.Sve je do vas i okruženja u kom se nalazite plus mnogo sreće ili nesreće kao začin vašem intelektu ,a nad tim nemate nikakvu kontrolu.
    (mensa za intelektualno siromašne, 2. oktobar 2022 10:30)

    # Link komentara

  114. Imam intelegemcije jake al kace poztavi neka sviljetina na sto oma poskocim daje izedem sve nemogu dase smirim dok neizedem sve...
    Volina

    probaj tarabu, mozda te smiri;)
    (biti zdrava, 2. oktobar 2022 10:27)

    # Link komentara

  115. @darkknight

    Baš tako, ne treba mešati inteligenciju i pamet. Ima dosta inteligentnih ljudi koji su izuzetno glupi i nesposobni za život, koji ne iskoriste ni 10% svog potencijala već ceo život provedu u filozofiranju i nekoj sujetnoj opijenosti da su bolji od drugih. Dok sa druge strane ima i dosta srednje - manje inteligentnih ljudi koji su veoma pametni, biraju dobre izbore, ostvaruju velike uspehe i žive ispunjen život.
    PS. Kažu da nema gore stvari od inteligentne budale...
    (b., 2. oktobar 2022 10:25)

    # Link komentara

  116. Kralj može biti i sluga, ali sluga nikada kralj.
    (Sanja, 2. oktobar 2022 10:23)

    # Link komentara

  117. U mom kraju kažu, nigde veće budale od školovane budale.
    (Građanin, 2. oktobar 2022 10:20)

    # Link komentara

  118. Postoje dva, osnovna tipa licnosti. Matematicko-analiticki i drustveno-filozofski. Ovaj naucnik je prvi tip i nikad nece razumeti drugi tip licnosti, koji moze da bude jednako inteligentan. Njegovo izlaganje mi lici na neku distopijsku analizu vestacke inteligencije, gde je sve razlozeno na proste cinioce i izvucen zakljucak. Ne kazem da nije tacno, stavise verovatno i jeste ali je na kraju dehumanizovano, crno-belo. Govoreci ljudima da rese svoje probleme i iskoriste potencijal analogijom sa informatickim kodovima, gde neko u odredjenom trenutku sebe programira prostom analizom svih “inputa” u datom trenutku, meni zvuci zastrasujuce i neljudski. Slozio bih se potpuno sa prvim delom, gde na pitanje o visokom IQ i potencijalom na osnovu njega, on odgovara da je sve moguce i uspeh i neuspeh i sreca i nesreca. To nas cini ljudima!
    (Carlo I, 2. oktobar 2022 10:20)

    # Link komentara

  119. Jedan naš vrhunski teniser je primer kako se može biti neobrazovan i ispodprosečno inteligentan, a uspešan u onom što radiš jer si posvećen, usmeren, uporan...
    (Danilo, 2. oktobar 2022 10:06)

    # Link komentara

  120. tacno tako. poznajem dosta inteligentnih ljudi koji su "glupi" jer nisu uradili nista da bi ucinili svoj zivot boljim za sebe ! najgore je sto oni misle da su mnogo pametni i da su zbog toga iznad drugih !
    (darkknight, 2. oktobar 2022 10:03)

    # Link komentara

  121. Možete da padnete u depresiju kad vidite kakve vas budale okružuju
    (Di je glava Lajovicu, 2. oktobar 2022 09:55)

    # Link komentara

  122. Odličan tekst!
    (Mata, 2. oktobar 2022 09:53)

    # Link komentara

  123. Da na zapadu budem izigran bez obzira što sam pomagao njihovim državljanima i ostalima jer mi je rečeno da mogu da radim kad hoću celog života što uopšte nije tako posle skoro četvrt veka.
    (Predrag, 2. oktobar 2022 09:51)

    # Link komentara

  124. Probleme u Srbiji.U ostalom normalnom svetu-uglavnom blagostanje.
    (Brigate Rosse, 2. oktobar 2022 09:51)

    # Link komentara

  125. I šta možemo ovde da ustanovimo,jelen ne zna igrati šaha,hm?
    (cobo, 2. oktobar 2022 09:42)

    # Link komentara

  126. Čovjek objasnio, sve tačno.
    (BL-RS, 2. oktobar 2022 09:39)

    # Link komentara

  127. Hvala za ovaj tekst, nisam znao za njega ranije. Dosta mi je pomogao i razjasnio, a nisam klinac i puno sam prošao.
    (haralampije, 2. oktobar 2022 09:39)

    # Link komentara

  128. Odlican tekst.
    (veljahudin, 2. oktobar 2022 09:36)

    # Link komentara

  129. odlican tekst
    (frugal, 2. oktobar 2022 09:35)

    # Link komentara

  130. Za sve ove godine svog života, isfiltrirao sam neke neoborive istine, koje su takve... Ne zahvaljujući mom intelektu, nego je moj "intelekt", sazrevajući, i filtrirajići, došao do njih, a one su kao takve, oduvek i zauvek bile, i ostaće zauvek takve, istinski neoborive... Sve vreme prisutne.
    Tako da je prava inteligencija više prokletstvo i mazohizam, onih istinskih mučenika, koji su bili neuporedivo inteligentniji i prokletiji od mene. Koji su se držali istine, koja je najbrutalniji i najmerodavniji, najiskreniji sadista, i učitelj. Ja sam samo dovoljno "inteligentan", te sam to shvatio, i na svu svoju sreću, svoje plitkosti, i gluposti, nešto od života ugrabio, sladostrasno okusio, i sebe častio, dok sam časove "sadiste" kukavički prisluškivao, i po neku istinu krao.
    Za razliku od inteligentnih, koji sem svoje misije, u čijoj su službi, njome zarobljeni, do konačnog oslobođenja, od prokletstva i mučeništva zvano rešenje, koje im nije životom garantovano(e to je zajeb, kao sportista koji u sebe ulaže i ne uspe u karijeri). A uspeh njihovih života je jedna puzla i jedno zrno u nepreglednom i neshvatljivom mozaiku nauke. Imate priču o Dizelu, baš ovde na B92 BBC rubrika, od onomad. Čovek se raspao kao fekalija u okeanu(iz kojeg ga kao govno, ne izvadiše). Da li se bacio, ili ga, sa broda baciše??? Pročitajte o tom jadnom prokletniku, od kojeg je ime ostalo večno, da neoborivo svedoči.
    Smatram da inteligencija ovako definisana, jedino se i može nazvati inteligencijom, tumaranje prokletnika kroz sopstveno ludilo, kojim troše poslednje atom snage tela i uma, i vreme svojih života, besmisleno...
    Za komfor onih idiota, koji su rođeni bez mozga da konformistički bez trunke časti, samokritičnosti, realne kritke, orginalne misli i ideje, povlađuju autoritetima, braneći strukturu kritizerstvom, umesto da tretiramo istinu kao najveći autoritet. Zato kao civiluzacija ne možemo uspeti, i opstati.
    (Moram da kažem, 2. oktobar 2022 09:32)

    # Link komentara

  131. Odličan tekst, više ovakvih. Važno je osvestiti ove pojave i činjenice, ljudi ih nisu svesni. Drugo, važan i veliki zahtev za roditelje, njihova uloga je često podcenjena, ali da - vi ste odgovorni što se menja klima u društvu, moral, količina gneva (frustracije zbog neispunjenosti), odlučnost, spremnost na promene itd...
    (nextone, 2. oktobar 2022 09:32)

    # Link komentara

  132. Ako ste inteligentni, pametni, sirokoumni mozete da ocekujete mnogo bola i patnje. Ali ne patnju na kakvu odmah pomislite kad cujete tu rec. Cak cu kao objasnjenje o cemu govorim, ja ateista, paradoksalno da citiram bibliju."Jer gde je mnogo mudrosti, mnogo je brige, i ko umnožava znanje umnožava muku".
    (xp, 2. oktobar 2022 09:22)

    # Link komentara

  133. Imam intelegemcije jake al kace poztavi neka sviljetina na sto oma poskocim daje izedem sve nemogu dase smirim dok neizedem sve imtelegemcija mi kaze dabi trembo da nejedem toko jako puno al nemogu da izrzim nekoristim dombro svoju intelegemciju eh zivote lutalico
    (Volina, 2. oktobar 2022 09:19)

    # Link komentara

  134. Tako turbointeligentni uglavnom ne postignu ništa iz jednog vrlo prostog razloga, nisu navikli na rad.

    Dok su išli u osnovnu i kasnije u srednju školu sve im je išlo lako, bez rada i učenja, a onda kad dođu na fakultet to više nije dovoljno, samo pamet i memorija, potrebne su radne navike koje oni nemaju, i onda tu stanu i propadnu!
    (Deep Throat, 2. oktobar 2022 09:15)

    # Link komentara

  135. Odličan tekst...
    (rale, 2. oktobar 2022 09:11)

    # Link komentara

  136. ne ocekujte nista od zivota, jedino vas tako nece razocarati.
    bili dusevno okrenuti prema sebi ili drugima ne gine vam bol;)
    (muke zive, 2. oktobar 2022 09:09)

    # Link komentara

  137. Savrsen tekst.
    (131, 2. oktobar 2022 09:08)

    # Link komentara

  138. A onda uzmemo da pogledamo malo statistike, i vidimo da između dugoročnog uspeha u životu i IQ postoji nesumnjiva korelacija. Što je veći IQ veća je i uspeh. I da, ima visokointeligentnih ljudi koji čiste WC, ali obrnuto ne važi.
    (MareBG, 2. oktobar 2022 08:55)

    # Link komentara