Markov: "Roditelji i deca da idu zajedno na društveno-koristan rad"; Mašović: "U mojoj školi taj rad je za đake normalan"

Ministarstvo prosvete je još prošle godine donelo pravilnik koji nalaže vaspitnu meru i društveno- koristan rad za učenike koji u školu donose alkohol, tuku drugare, uništavaju školsku imovinu, dopišu ocenu u dnevnik... Mnogi roditelji su se tada usprotivili takvoj odluci smatrajući da se tako deca ponižavaju i zbog toga je Forum beogradskih gimnazija predložio da decu u pospremanju učinioca, čišćenju lišća i krečenju učnionica zamene roditelji. Šta se dobija zamenom uloga, da li društveno-koristan rad gubi smisao, da li roditelj treba da snosi odgovornost umesto deteta i kako su sankcionisana deca u evropskim školama...

Tuča i drugi prestupi, foto: Depositphotos/alexandrenunes
Tuča i drugi prestupi, foto: Depositphotos/alexandrenunes
.

O tome se razgovaralo u „Jutru“, a sagovornici Jovane Joksimović bili su Dragana Ćorić, iz Udruženja „Roditelj“, Željko Mašović, psiholog i Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.

Diskusiju je otvorio Aleksandar Markov koji je pojasnio da je predlog Foruma beogradskih gimnazija zapravo bio da posledice kršenja pravila u školi treba da snose i deca i roditelji, tj. da nije tačno da roditelji treba da odmene dete.

U priču se uključio i Mašović koji je rekao: „U gimnazijama su malo ozbiljniji roditelji koji vrše veliki pritisak na to kako će dete da mu budu u školi, a pri tom imaju manje vremena za bavljenje decom, pa su kolege u gimnazijama htele da udare po tim roditeljima, što negde mogu da razumem“.

U suštini, prema mišljenju Mašovića, sistem je problem. Kad je doneta odluka ona je glasila da treba organizovati društveno-koristan rad. Ali u dodatnoj formulaciji je pojašnjeno da taj rad ne sme da bude ugrožavajući po dete njegovu stabilnost i integritet. I tu nastaje problem. Šta će onda dete da radi? Koji su to poslovi?

Drugari mogu da se rugaju, a može da bude i normalan. Mašović je rekao da u njegovoj školi društveno-koristan rad normalan!

kako se dalje razvijala diskusija, pogledajte.