Nismo želeli a dobili smo nesigurnu i agresivnu decu: Hajde da emocionalno opismenimo i sebe i njih

Roditelji često iz neznanja čine štetu detetu. Zapostavljajući detetov emocionalni razvoj, ne obazirući se na detetove emocije, učeći ih da ih potiskuju, ne iskazuju ... posledično dobijamo sve nesigurniju, zatvoreniju i agresivniju decu. Zašto deca, a često i mi sami kao roditelji ne umemo da prepoznamo i iskažemo na pravi način emocije? Odgovore na ova pitanje dala je pedagog Snežana Golić gostujući u „150 minuta“.

Zatvoreno dete, foto: Depositphotos/ altanaka
Zatvoreno dete, foto: Depositphotos/ altanaka
.

Ona je rekla da problem često jeste u tome što roditelji ne umeju da prepoznaju te emocije ni kod sebe, jer se sa njihovima niko nije bavio dok su bili mali. U pitanju je delimično i generacijski problem, jer smo kao deca učeni da budemo poslušni, pa takav stav poslušnosti negujemo i danas kao odrasli ljudi koji bi trebalo više da analiziraju, kritički razmišljaju i češće donose samostalne odluke.

Emocionalno nepismeno dete i odrasli ne umeju da čitaju tuđe emocije, osećanja i da sagledaju svoje ponašanje iz drugog ugla. Ali dobra vest je da se emocionalna pismenost uči, i da se čak i u odraslom dobu može naučiti.

Kakve savete je dala pedagog Snežana Golić roditeljima, saznajte u video-prilogu.